|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är en ceed 1.6 crdi eco -09 ( miljö diesel), jag lästa att mycket är samma som golf och att dom tillverkas i europa, ceed altså, dom andra görs i asien och då är det kortare garanti. Jag är helnöjd med min, riktigt mycket för pengarna. Jag har för mej att metallic kostar något på 4000 och komfort paketet sju, skatten är 2034kr. Men som du säger så är bmwn klart snyggast men ceeden lär ju inte kosta så mycket i reservdelar. Jag köpte min mest för garantin, för jag har haft sån otur med mina tre sista bilar, troligen måndasex |
|
|
Begreppet "miljöbil" bör ha uppfunnits av främsta billtillverkare för cirka 13 år sedan; lika tidlös som vanligt... Länk Dessutom så känns den såsom en riktig bil och alltid finnes det en hundring att spara och köpa lite kul tillbehör för mellanskillnaden.... Mvh Asken |
|
tornet |
Det är kamkedja och bilen skall som sagt servas var 2000:e mil eller 1 gång/år. Motorn i den bilen har 90hk och 235Nm. Känns riktigt pigg upp till 140 km/h (har jag hört...) sen ingen direkt ork kvar. Skulle säga att den är perfekt som pendlarbil då jag faktiskt lyckas fis-köra den på 0,43 på plan landsväg/motorväg i ca 100km/h - det e bra! mvh tornet |
|
Jag tror att KIA:n är det bästa affären om man ser på lite längre sikt då det förmodligen blir svårare att sälja äldre bilar för att folk är rädda för ökade kostnader vad gäller drift och service. Möjligtvis med undantag av BMW:n. Sedan tror jag KIA:s varumärke kommer stärkas framöver. //Stefan |
|
|
Det har aldrig slagit någon att dels mängden lokalt tillverkade delar, dels hur långt det är ifrån sammansättningsfabriken till slutkunden påverkar miljön?:) Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.