AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.391

m5 e39 har problem me min bil

Sida 1 av 2
se
17
sebba
bmw m5 e39
hejsan jo de är så att ja har problem me min bil har en m5 e39 99a batteriet va slut på den så ja startade den me start kablar bakifrån om man säger så glömde av att man kan starta den framme vid motorn så nu vill inte bilen köra snabbare en 70km/h plus att när ja gasar fullt så händer de inget o de kommer upp på displayen motorprogram kan de va fel kod ?????????
Prova att ladda batteriet ordentligt först
se
17
sebba
bmw m5 e39
jag har laddat batteriet, bilen går att köra med och den startar utan problem men grejen är att bilen har ingen kraft och går inte mer än 70kmh.. asså när man gasar fullt så händer de ingeting man får inte fram mullret så att säga.. och så står de på displayen motorprogram när ja fick de här problemet.. va kan de va ? kan de va att ja startat den fel som sagt ja startade den från bak batteriet.. kan de va felet????
verkar som det gått i failsafe programmet eller vad det kallas,prova att lägga av minus kabeln från batteriet under natten eller nån timme kanske så styrenheterna nollställs
fast å andra sidan så har den väl satt felkod och den vet jag inte om den försvinner när man kopplar ur batteriet så det vore väl bäst och kolla felkoderna på den men det är ju bara prova hänga av minus polen först å se
se
17
sebba
bmw m5 e39
tackar så mycke ska göra de hoppas att de går hemm annars ska man vända sig till bmw för att ta bort felkoden????
det är väl enklast om man inte har carsoft eller någon polare som har det.
se
17
sebba
bmw m5 e39
va menar du me om msn hsr carsoft mhv
se
17
sebba
bmw m5 e39
va menas me carsoft
se
17
sebba
bmw m5 e39
hej kotte känner du till problemet
carsoft är ett program till datorn som man kan använda till och se och radera felkoder med men man måste ha ett interface (kablar) till det.
Nej,jag har bara hört om liknande problem
Hade en lite sånär liknande problem på min e38 750.

Den var strömlös ett tag och när jag <startade den igen så gick den i motornotprogram. Varvtalet på tomgång var typ på 700 varv eller så, dvs ovanligt lågt och acc:n fungerade inte. Det blev bättre efter att jag var ute och kört en stund och efter typ 15 minuter gick bilen som vanligt igen.

Dock fortsatte den eg felkoder som försvann först när den blev uppkopplad till nån sorts diagnos på "verkstad".

Känns som att den spontant kan vara nåt "skitfel" som gör att din il strular. Vi får hoppas det iaf.
se
17
sebba
bmw m5 e39
jo fan ska tästa ta bort minus polen hoppas de funkar nu annars blir de värkstan ja tackar så mycke kotte mvh
se
17
sebba
bmw m5 e39
kan de värkligen bli så illa om man startar den på bak batteriet????
borde väl inte ha nån betydelse vars man sätter starthjälpen så länge plus och minus blir rätt =)
se
17
sebba
bmw m5 e39
ok men va e de som orsakar de här problemet???? e de någon som vet kan de va fel på bilen????
se
17
sebba
bmw m5 e39
snacka me dom på bmw dom säge att de kan bli fel när man startar den bak man ska inte göra de säger dom hällst framme vid motorn
se
17
sebba
bmw m5 e39
Hej kotte!
Om jag tar bort minus polen ska plus polen ligga kvar ir ska även den tages av.
räcker och hänga av minuspolen
se
17
sebba
bmw m5 e39
båda 2 eller
häng av minuspolen från batteriet,är du osäker på vilken jag menar så häng av både plus och minus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.