|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur mycket står den snett då? Förutsätter att du har rätt lufttryck i däcken. Jag har fått erfara att bakvagnen har mera att göra med rattvinkeln än framvagnen, OM nu allt är ok vad gäller leder/bussningar och sådant.. Min ratt stod lite snett (även efter hjulinställning) och jag fick tipset att bara kasta om bakhjulen och vips stod ratten rakt! Om den bara står lite snett åt något håll, prova att kasta om hjulen dvs ta höger bakhjul och sätt på vänster sida om du ej har rullriktnings-bestämda däck. Är dom rullriknings-bestämda skiftar du mellan fram/bak på samma sida förutsatt att du ej har bredare däck bak. |
|
|
Tror att du är rätt ute. Först fick jag en helt fruktansvärt dålig hjuinställning. Skulle på semester efter det och det gick rätt många mil. När jag gjorde hjuinställning igen tog det lång tid innan den felaktiga hjulinställningen "rullat ur" däcken. Men när jag satte på vinterhjulen kvarstod lite snedhet, men jag tror också att det kan vara vits att kasta om hjulen höger-vänster några gånger. |
|
|
Precis, har bilen rullat ett tag och ej belastat däcken "rätt" sliter den av olika djup på olika ställen runt däcken och detta kan göra att ratten ställer sig snett pga att hjulen drar sig, även om bilen går rakt. Kan även märkas som att styrningen går trögare åt ena hållet men inte det andra. När jag kastade om mina bakdäck fick jag dom första milen ett förbannat högt vägljud, men det försvann ganska snabbt. Sen tror jag av egen erfarenhet att kvaliten på däcken har ganska mycket att göra med hur bilen beter sig vid en sådan snedbelastning efter ett tag. Skulle gissa på att många börjar felsöka själva bilen vid sådana här bekymmer, men det kan löna sig att se över däcken först, då bmw-bilar i allmänhet är ganska känsliga för vad som ger kontakten med asfalten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.