|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Hej, har du kikat här?: Länk Verkar sitta ett fäste i mitten, på undersidan. (nr 1 i bilden) Hoppas att det är till din hjälp! //H |
|
|
Ja jäklar, monteringsprylarna har en egen skiss i realoem. Vaket, Håkan! :) |
|
|
Vaket var ordet. men det känns ganska mjukt, precis som nån slang eller nått. ser ju ganska dåligt därunder. tack för snabbt svar. Jag undrar om det på sprängskissen är saker man monterar på insuget.? |
|
| Pos.1 benämns som stöd för insug så det sitter nog mot blocket. De andra prylarna är till kol-kanistern och klamning av bränslerör. Dessutom nåt fäste till en pump jag inte vet vad det är. | |
|
Här är mer... Länk Kika gärna runt i skisserna så hittar du kanske det som du missat... En spegel är alltid bra att använda vid sådana här tillfällen. Är inte alltid lätt att komma åt allting... Har själv funderat på att se över vevhusventilationen och vet ung. hur det ser ut. Lycka till! |
|
|
Monstercliff:När du är färdig med detta får du gärna skriva ner vad för skruvar du lossade och "gömds" skruvar, slangar Man inte ser. Hur går det med packningen till insuget får du byta den? MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
Där var pumpen i Håkans andra länk som hade ett fäste i länk 1. Pumpen hänger alltså fast vid insuget. Peter, Monstercliff hade köpt nya packningar till insuget i alla fall. |
|
|
Jag ska pröva ta lite bilder på hur det ser ut och lägga ut. Hittils har allt gått enligt planerna och det har bara varit att skruva på dom nästan självklara ställena. Man ser ganska bra vad som behöver skruvas lös. Återkommer med mer information på söndag, då jag kommer hem från jobbet, återigen tack för all hjälp MVH Jens "Monstercliff" |
|
|
Hej igen! Insuget är borta! Det var ganska bökigt men det gick iaf. Man måste ta bort elanslutningarna som sitter längst till höger sen sitter det fast med ett stag precis bakom spjällhuset under insuget. Jag tror att det skulle gå att byta vevhusventilation om man bara tar bort spjällhuset och massa elkablar, det blir nog ganska många svärdomar dock och lite skavda knogar. Sen sitter klockan till v-venten med torx under insuget. tror det är T30. Har lämnat det till jag får delarna.. slut i Malmö på lagret väntar grejjer från tyskland.. Mer info kommer. |
|
| Ingen i just denna tråden som frusit en M60/M62? Vi kommer att åka till fjällen snart med 540 -98 Italienimporterad och DEN lär väl ändå inte ha "Cold Climate"? Dock har den klarat en vecka här hemma i 5-15 minusgrader & kallgarage. Kanske den spisen har bättre ventilering. . . . . ? /// Daniel | |
|
Tror inte du behöver oroa dig för detta propeller. Själv så har jag aldrig hört eller själv råkat ut för detta på en bmw v8! MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
Monstercliff: Om du kollar på länken så var du tvungen att plocka bort nr 1? och i så fall hur sitter den? Länk MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
Hej! Peter: Jag tog ej bort nr:1 jag vred bara insuget lite åt höger. måste kolla när jag kommer hem. Jag kommer ¨åt v-vent utan att ta bort insuget helt. Men röret kanske som går till nr:1 kanske har blivit skadat. måste kolla mer noga. återkommer.. Nu ringde englunds och berättade att delarna kommit. så mer info kommer på eftermiddagen. |
|
|
Jag fick grejerna idag! Snacka om isolerad klocka/ventil! Och slangarna! HAde jag vetat att slangarna är täckta av skumgummi som träs på slangen så hade jag inte beställt dessa eftersom sånt har jag ju på jobbet! Men det blir nog varmt och skönt för slangarna nu hoppas man och motorvärmare ska ditt också. MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
Peter78w: På vilket sätt är klocka/ventil isolerad och med vad. Skumgummi låter lite väl brandfarligt eller. |
|
|
När jag såg det först i plastpåsen så såg det ut som om den var klädd med skinn men det är nån sorts isolering. Om det är skumgummi vet jag inte riktigt men det ser ut som det. Ska ta ett foto på det imorgon! Det blir nog ingen jätte värme på slangarna tror jag annars hade isoleringen smält! MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
Bilen börjar närma sig ett stadium av igenkänning.. Fått dit insuget igen, nya v-venten är på plats. Det som var nytt för mig idag var att ovanpå insuget finns en kanal till ventilationen som sitter fast med torx. regör den oxo. full i gegga. Sen råkade jag skruva in en bult till ett fäste för nån grov slang lite snett så gängerna i blocket pajjade ca 1 mm, nog mycket för att jag inte ska få dit den igen. Svordomar och såriga armar,, Englunds i Luleå får nog göra detta jobb nästa gång.. hoppas man slipper ifrån det iaf.. Återkommer med mer info när bilen är klar... |
|
|
En gängtapp brukar fixa sånt. om man nu kommer åt med verktyget vill säga. Angående smältning av isolering tror jag inte det är någon fara. Det går ju alltid att ta i grejorna trots att elfläkten går för fullt så några drifttemperaturer är inte att tala om blocket blir väl aldrig mycket över vattentempen heller på utsidan på insugssidan. Kom ihåg att is är största bekymret här. |
|
|
jag kan upplysa om att det går att byta utan att ta bort insuget däremot måste spjällhuset bort, det är trångt o bökigt men det går , jag har iaf gjort det på min bil mvh bengan hej o hå bengan |
|
|
Bengan: "spjällhuset du menar det som går från luftburken till insuget? Fick ni pkocka bort luftburken med? Monstercliff: Menar du den kanalen ovanpå insuget närmast kylaren? MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.