AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.727

Törs jag sälja bilen med följande upplägg?

Sida 1 av 2
pa
7
pagero
530D -02
Ska sälja bilen och en person har hört av sig från Sthlm som vill köpa den med följande upplägg:

Författar ett avtal där han får en "kredittid" om tre veckor. Har han inte sålt den inom den tiden så köper han den av mig för ett förutbestämt belopp. Jag ska således skriva över bilen till honom och få betalt senast inom tre veckor. Riskabelt?
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Bluff och båg!

530D -02
Utveckla är du snäll
NEJ, NEJ, NEJ!! Bluff efter instruktionsboken.
Man skriver ALLTID över bilen till nya ägaren ENDAST i samma stund som han/hon betalar HELA köpesumman...Inga undantag finns från den regeln.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
nope har läst om detta för och det är bluff.....Säljar han inte bilen inom 3 veckor så´kommer han kräva säkert pengar för att han har försökt sälja bilen åt dig och får han inga pengar så får du ingen bil tillbaka!

MvH Bmw 4-ever
Saknar v8 ljudet
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det är en blåsning! Han kommer att dra med bilen och eftersom du skrivit över den kan du inte kräva tillbaks den. Gå absolut inte med på detta!

//Lövet
520dAT -08
Om du skriver över bilen på honom kommer följande hända:
1. Bilen kommer blixtsnabbt byta ägare 3-7ggr.
2. Du får inte en enda krona till
3. Du blir sur och går till polisen för att anmäla
4. Polisen talar om för dig att det inte är ett anmälningsbart brott, utan ett civilrättsligt mål.
5. Du kontaktar advokat
6. Stämningsansökan inlämnas
7 Efter 11månader till 2år så döms köparen till kontraktsbrott och blir skyldig dig pengarna (OM kontraktet är vattentätt)
8 Du inser att köparen sedan länge inte har några tillgångar + dessutom en massa jättskulder som ligger före dig i kön, killen är en sk. målvakt.
9 Du gråter en skvätt då du inser att du loosat bilen.

SKRIV INTE ÖVER EN BIL UTAN PENAR I HANDEN!
Det hela är en klassisk bluff.
pa
7
pagero
530D -02
Tack för alla kloka svar. Jag är övertygad nu! Det blir ingen försäljning till denna person
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Hubbe: Precis det kommer att hända, alla rätt! Förutom att killen inte är målvakt utan en bedragare.

Min bil
Länk
Skall du anlita förmedlare så är det t.ex Länk eller Länk som har gott renommé

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Le
68
Lennan
Bmw 750ia -90
Hej, be han dra dit pepparn växer!! Fan va arg jag hade blivit om han hört av sig till mig, komma o tro man ska lämna ifrån sig bilen utan ngr pengar...
Dt finns tyvärr folk till allt!!

Varför skulle han inte kunna fixa köpare fastän bilen står på dig??? Fyy för den idioten :)

lycka till med försäljningen, mvh Lennie
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det ringde en lirare i somras och ville köpa quaden som var till salu då, med samma upplägg.
Drog samma uppställning för honom varpå han försäkrade att det självklart inte var så det skulle gå, han bad att få återkomma följande dag, vilket han inte gjorde... konstigt?
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Anledningen till att de finns är att folk faktiskt går på detta. Det är fler än man tror och mörkertalet är stort. Hur många basunerar ut på ett forum att de blivit totalblåsta?

Om de mailar samma mail till 100 pers kanske de får 1 napp. Lyckas de blåsa någon och sälja bilen för 100.000kr svart så klarar man sig ett bra tag.

enor
320i Cabrio -89
520i -94
Allvarligt talat. Ge mej en bra förklaring på varför NÅGON går med på att skriva över ägarskapet utan att ha fått betalt? Helt otroligt att någon ens överväger att göra det...
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Behövs ingen förklaring, en del folk ÄR JU SÅ KORKADE helt enkelt.....
enor,

kanske saknas det verkliga spekulanter?

Måste bara flika in med det Hubbe skriver: INGA PENGAR INGEN BIL.

Snubben som lovar pengar nästa vecka. När han får lön.
Okej, kom tillbaka då. Håller bilen till dess.

Jag tror att en stor del av bedragarna skulle försvinna, om man bara gjorde klart som säljare vad som gällde.

1. Återigen: Inga pengar, ingen bil.
2. Skriv inte över bilen på någon, innan du fått betalt för HELA bilen.
3. Gör som jag: Sålde en bil för 100 000:- Träffade köparen på en bank.
Löste in en postxäxel från köparen. Bad kassörskan lägga pengarna på
mitt konto. Klockrent.

Men som jag redan sagt: Har köparen inga pengar nu. Okej vänta till han
har det.

SKRIV ALDRIG ÖVER BILEN INNAN FULL BETALNING.

NN/
it
104
itto
528IA Touring, -98
Mycket riskabelt, gå INTE på detta.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Never never never. Inga pengar, ingen bil, så enkelt.

BMW e lag
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Att det är bluff är ju självklart för oss alla. Men det är ju också så jäkla dumt!

Om vi leker med tanken att det var sant. Då skulle han ju direkt kunna köpa bilen för det förutbestämda beloppet och sen sälja den vidare om han vill. Eftersom enligt hans förslag så skulle han ju ändå köpa den om han inte lyckades få den såld. Enklare för alla. Men det här var ju om det var sant, vilket det naturligtvis inte är.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
R*mer är dom som håller på med detta och det har dom gjort i åratal och folk går på det dagligen vilket är VÄLDIGT konstigt i min värld. Och jag som jag jobbar med sånt här får dagligen se exempel på detta så att folk går på det är vanligare än man tror och alla som blivit lurade säger samma sak efteråt "Hur kunde jag vara så dum?" och vad svarar man då?...

Min bil
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.