|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Kan bekräfta att SWIFT passar fint i en 120...har en sådan själv. Har blivit sugen på en Touran, tycker familjebilen är lite stor (Kia Carnival). Lite offtopic men jag var inne på Din Bil och tittade på Touran, såg en Passat och klev in. Hade jag haft två barn och inte tre hade jag nog köpt en på direkten; R-Line, 4wd, DSG, 170hk diesel, snyggt och mjukt läder, snygg inredning, stort bagage, strax över 300k. Måste vara outstanding prisvärde. Dessutom har de kampanj just nu på just den specen (gratis 4wd etc). /M |
|
|
Känns ju inte bra att lägga bagarna på klubborna.. men det går... Passatdealen lät ju grym för övrigt |
|
|
Gammal tråd, men jag måste lägga till att en E87 funkar bra med barnvagn och barnstol, för mig som stadsmänniska. Nu skall #2 komma om en vecka, så vi får se om E87 funkar för 4. Vi är inte onormalt långa i familjen, 173, 154 cm på oss vuxna. En nyinköpt syskonvagn, Phil & Ted Sport, kan man lägga på sniskan i bagaget utan att ta bort något annat än liggdelen för bäbisen. Jag har envist vägrat V70-stuket, så alla bilar blir en kompromiss. E87 är oerhört kompakt och bränslesnål, men med enorm körkänsla (sänkt, och lagom trimmad) så det är just nu mitt val. Varför jag hamnade i denna gamla tråd, är att jag kikar på packbox, för de 2-3 längre resor man gör per år med lite mera packning. Eller med polare på golfresa. Köper man den största barnvagnen, får man ju naturligtvis nedgradera sig till passat eller V70 - men då har man ju gjort sitt dåliga val. Vi hade "tur" att dörren in på gården var smal, så bredden på vagnen var ett hårt randvillkor, och då råkade den ju också passa fint i alla bilar! Så, nya pappor, se till att ni inte köper stor jävla tung emmaboda, så behöver ni inte byta till tråkbil! Skål! |
|
|
Och jag som tycker 5an blir trång med vagn och stol till en unge... Då är jag visserligen 197cm och vagnen är en av de största på marknaden, men bor man utanför stan krävs det nåt med lite större hjul (Kronanvagn med 16") |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.