|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Det är inte lätt och ta kontakt med den röda 1 serien när han inte svarar på mail och att det inte finns ett telefonnummer. | |
| Du ska inte ha en diesel då? | |
| OK, en Bee känns realistisk i en 1-serie. | |
|
flash gordon "Sen är väl dom 2 första 6-växlade. O ej den sista/något att ta i beaktande vid köp." Stämmer ej. Min är också sexväxlad. (sju med backen ;-)) |
|
| 1-serien fungerar precis för mig själv och min 13" laptop och några kaffekoppar av papp... ;) | |
|
Lite OT, Men golf är ju ett av mina större intressen och mina mätningar var ju sådär så drivern får ligga i baksätet den får m.a.o inte plats i bagaget på en etta! Jag kör med bärbag ska tilläggas! |
|
|
Föregående ägare till min 120 var också golfare och han la också golfbagen i baksätet. Men visst måste väl en golfbag gå in i bagaget om man fäller ner 1/3 av baksätet? Vi är en familj med två barn, 4 och 9, och det funkar utmärkt i ettan som är vår "stora" bil. Frugan åker A2 och även den räcker till i 95% av fallen. Sommarsemester är inga problem om man använder mindre och mellanstora mjuka väskor och packar lite smart. Skulle tro att man fixar en fjällsemester också med takbox och hyrskidor. Jag gillar att inte ha större bil än man behöver. Man åker billigare och 1-serien är mkt körglad. |
|
|
Jo det går nog när man fäller baksätet men man vill ju inte se som taikon när man kommer :) Nästa bruksbil blir med lite större bagage för min del, golfbagen och drivern måste få plats! :) |
|
| jag får in bagen bak i skuffen men drivern är svårare att få in, måste fälla fram ryggstödet lite så man får in drivern sen kan jag slå tillbaka sätet=) | |
|
skisack?? själv har jag ett knep för att få in innebandyklubborna! Lite knepigt det med... Men nu är det en 3-serie på g, sen är väl det problemet ett minne blott! |
|
| vad har golfarna med 1serie för handicap om man får fråga=) | |
|
Jag har höjt mig lite sedan tidigare satsningar på sporten men nu spelar jag på hcp 3,4 Vad spelar ni själva på? |
|
| Oookej jag spelar golf som sällskapsport så ligger inte i närheten av det med på 17,6 iaf:p | |
|
Hej, generellt tycker jag att man klarar sig med liten bil så länge man bara har ett barn. Huvudsaken är att vagnen går in utan att man måste demontera hjul etc, det funkar väl på sommaren men är trist på vintern när allt är kallt och slaskigt. Gillar man att resa långt bör bilen vara tyst och komfortabel. Dessutom är det bra om midjan är hyfsat låg så att barnet kan titta ut. Jag har gått från A2-e39-e61-minibuss allteftersom barnaskaran vuxit från noll till tre. Nu har jag 120d som andrabil och funderar lite på när jag kan ersätta minbussen med vanlig kombi men börjar inse att det kanske aldrig blir av eftersom alla vant sig vid att sitta högt, ha massor av plats och aldrig trängas. Alltså: det är svårt att krympa men enkelt att växa. /M |
|
|
@ Tegel Den färgen du har är riktigt snygg! |
|
|
Tackar, jag gillar verkligen bilen. Helt perfekt. /M |
|
| samma fälgar som mig. tycker dom passar bilen perfekt=) | |
|
Är riktigt nöjd med min färg också, mycket snygg! :) Länk |
|
| 14,7 spelas det på här... | |
|
Hej! Skummade igenom alla inlägg, intressant diskussion eftersom jag själv skall ha barn om 2 veckor och kör en 120i, iaf under denna sommar. Vi har köpt en urban jungle swift och testpackat den där bak och det verkar funka. Gissar att jag dock kommer ledsna på att planera mitt packande så efter sommaren skall jag plocka ut en tjänstebil igen och "ge" 120:en till sambon. I mitt val av ny bil kollar bara bagageytrymme... vill ju få plats med både golfbagar och barnvagn utan att bli irriterad, lutar i dagsläget åt en V70 eller xc60. Appropå golfbagar, packar man in träklubborna först får man lätt in 2 bagar efter förutsatt att man inte ska ha in vagn och grejer också... /hcp 5 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.