AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.311

Kommer ej in i E36an! batteriet urladdat, låst med fjärr, går ej att öppna med nyckel

Sida 2 av 2
ex
44
exoop
316i -89
nexone: Länk där har du länken till själva laddaren men jag kommer inte ihåg vart man köper den :/ kanske på k-rauta, bauhaus eller silvan kanske. MvH Niklas
ex
44
exoop
316i -89
BTW jag hittade den på micro Länk 749kr lite billigare än att knacka en ruta haha:P
ne
87
nexone
e46 320d touring -04
e30 318 coupe -88
Det där ska undersökas, tänker dock inte punga ut 750 spänn på ngt sånt, men göra en egen kan man alltid göra, största problemet blir att tillverka något som jag kan ha som min förlängda arm och få in kontakten i ciguttaget.

Men förresten, på alla bilar fungerar ju inte ciguttaget om inte tändningen är på. hur är det med e36?
ne
87
nexone
e46 320d touring -04
e30 318 coupe -88
Nu är det fixat. Hade lite bättre förutsättningar idag med ljus och ordentlig höjd på bilen, behövde bara ta bort staget som går tvärs över under bilen och försöka sträcka mig till startmotorn.. lyckades nå den tillslut. och då gick de fint :)

Ska koppla in en kabel direkt på batteriet och isolera den och ha den i fronten ngnstans så man kan koppla på lite lättare om detta skulle hända igen.

Tips till alla som inte kan öppna bilen med nyckel, antar att de finns rätt många mer än jag..

Tack för alla ideer iallafall!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.