|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
DMZ |
Hittade detta om Trafikgaranti vet ej om avtalen är desamma oavsett handlare? Alla bilar med ett pris över 100 000 kr säljs med 3 månaders trafikgaranti om inte annat överenskommits. Detta innebär att alla bilar skall gå att besiktiga utan anmärkning hos Svensk Bilprovning samt att bromsar, styrning etc. skall fungera utan anmärkning i 3 månader eller 500 mil. Vid eventuella problem har vi på Mabil som ambition att lösa detta via vår egen verkstad i största möjliga utsträckning. Om du som kund är bosatt i övriga delar av landet letar vi tillsammans upp en lämplig verkstad. Garantiförsäkring Utöver detta kan vi tillsammans med Fragus Warranty Group erbjuda från 6 månader ända upp till 3 års fullständig garanti på bilar nyare än 2001 och med mindre än 12 000 mil. Kravet är dock att den årliga körsträckan inte överstiger 3 000 mil. Denna garanti omfattar alla mekaniska och elektroniska komponenter som inte undantas enligt villkoren nedan: - Garantin omfattar inte delar som är del av normal service eller periodisk underhåll. - Garantin omfattar inte kablar, lampor, dioder, slangar, rör, batteri, brott på värmeslingor, stötdämpare, mobila delar såsom fjärrkontroller, felmonterade delar samt underhållnings/kommunikationsutrustning. |
|
hmm.. köpte min för 85- iof.. dock slängde han på 3 mån trafikgaranti i vilket fall. köpte min på mellströms bil nere i kalmar/torsås, tror fan annonsen ligger kvar än på blocket om du vill kika. i vilket fall borde det va lätt o snacka till sig det här i o med att ja märkte det me ljusen o batteriet samma dag efter ja fick bilen. för övrigt så.. idag när ja starta bilen så orka den inte igång, så ja fick gå till jobbet.. (kände på mig detta) ska ringa o snacka me han idag, ja tänker inte betala ett öre.. |
|
DMZ |
nplus: Jag lider med dig, det måste kännas extra surt att gå till jobbet, när du nyss köpt bilen. Om du tänker åberopa trafikgarantin för att få batteriet utbytt, så nämn då ingenting om att du redan visste att det endast höll 10,4volt. I så fall blir väl du anklagad för att själv ha förstört batteriet eftersom du ej omgående laddade upp det. Klaga istället på pulserande lyse, samt att bilen ej längre går att starta. Lämna över hela felsökningen till firman, det kan ju även vara kortis någonstans i el-systemet. Be dem att de kollar igenom bilens el noggrant. |
|
jo det känns lite bittert.. med alla slantar man lagt på den nu å. nu sa ja ju iaf tidigare till han att ja skulle ge det ett försök o testa ladda upp batteriet hemma. jag får nog ta o göra det först.. sen lär ja väl märka om laddaren inte pallar o fylla upp batteriet som den ska osv. men efter det tänker ja inte göra nåt mer om det fortfarande strular. då blir det upp till dom o felsöka o fixa det åt mig! |
|
DMZ |
Ok, vad använder du för sorts laddare? Ctek eller en traditionell mackladdare? Om batteriet har sulfaterat kraftigt, så kan nog endast Cteken återuppväcka det igen. |
|
rusta 399- .. :) Länk såg en 7A 12V CTEK gick på 1,5 papp på mekonomen.. blir lite saftigt dock tänker nog du att det är en bra grej o ha i framtiden, håller nog me dig isf men då får jag äta luft resten av månaden. det får bli enklast möjliga! |
|
DMZ |
GLÖM den 1:a laddaren i länken, den får batteriet att sakta koka bort & självdö. Skaffa istället en "Ctek Multi XS3600" en utmärkt bra laddare, kostar ej heller skjortan, vill minnas att jag betalade strax under 500:- hos OK. Dessa laddare brukar ofta auktioneras bort hos www.tradera.se Brukar klubbas bort för några hundra spänn.(splitt nya) |
DMZ |
Länk |
|
ok. såg att XS3600 kostar 695- på mekonomen nu. tack för tipset! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.