|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Vilka är då bäst? Bilstein PSS10 mot KW V2 Var är det bäst pris? Tyskland? |
|
|
Tror pss10 är aningen bättre men frågan är vad du ska göra med bilen, jag har kanske 3-4 hack av hårdhet om inte 5 tom kvar att ställa upp och bilen ligger riktigt fint på vägen. Funkar för mig och jag kör aggro :) tunershop priset är ink frakt till sverige så ca 12,5k jag fick dock lite rabatt så aningens mindre :) bra pris enligt mig och klart det bästa jag köpt till bilen |
|
|
-> Konstapeln... Bilen är nice... När våren kommer får vi ta och köra en sväng... PSS10 är kanon, enkelt att justera så det passar olika banor och framför allt vägen till och från banorna... Tycker dock de kanske är lite lite för mjuka så jag måste köra mera aggro än vissa andra... ;) |
|
|
Tror KW v2/v3 och Bilstein PSS9/10 är hugget som stucket. Personligen valde jag KW v3/Clubsport, vill kunna justera comp och retur för sig, och inte som på bilstein att de följer varann. Har åkt väldigt lite för att kunna utvärdera chassit riktigt än, bara default inställt på en bandag i höstas, då det kändes lite mjukt, men blir lite seriösare till våren. |
|
|
Mats självklart ska vi göra det i vår :) Jag kör som en kärring försökte bara vara lite ball ;) |
|
| BMW springbreak på mantorp *hint* Eller Bogesund och bulten ;) | |
| Bulten bulten bulten ;D | |
|
har ingen aning vad bulten är föt nått men Bogesund känner jag till, jag är på om man får givetvis. |
|
| Tungelstavägen kallas för slingerbulten. Lite högre farter där än på bogesund. | |
|
och roligt att åka ifrån hojarna som alltid skall köra bulten... Satt och torrkörde lite idag... Snart snart... -> oFFkeFF, skall du behålla fälgarna eller får man köpa dem??? |
|
|
Vore kul med en liten M3 show nere på bulten :) Mats bara 4 månader kvar ;) Tur det så man blir klar med bilen :D |
|
|
Det beror ju på vilka hojåkare som är där om det går eller inte.. ;) Hoppas på en tidig vår.. ->Mats, jag behåller nog fälgarna, original är fina att ha gatdäck på.. |
|
|
Åter till ämnet! Vilka är då bäst? Bilstein PSS10 mot KW V2 Var är det bäst pris? Tyskland? Ni som köpt, var har ni handlat? |
|
|
Det är nog inte så lätt att avgöra vilket som är bäst/sämst. Har hört positiva saker om bägge och negativa om bägge likaså. Det hela beror nog på vad man är ute efter. Inget av dem är riktiga raceprylar, men rätt inställt är det bättre än original iaf. Du kommer nog få svar som säger att bilstein är bäst, likaväl som svar att kw är bäst. Och som jag skrev, förmodligen hugget som stucket. Det är stötdämpare i samma prisklass, som är gjorda för att funka på gatan och aningen bättre än standard på bana. Ett standard CSL-chassi är nog ett riktigt vettigt köp så här i efterhand.. Är man bara ute efter en look räcker sänkfjädrar gott och väl.. |
|
|
Jag köpte mina grejer på meca haninge, de säljer både bilstein och kw. Innan kronan sjönk så gick det att hitta någon tusing billigare på ebay i tyskland eller usa. Nu gissar jag att det är dyrare. PSS9/10 har jag för mig är i samma prisklass som kw v3. v2 ligger väl på 11-12kkr? |
|
| oFFkeFF: Ett PSS + KWv3 kostar ungefär 15-16 000:- | |
|
Kan inte svar på vad som är bäst (KW el. Bilstein). Frågan är vad du ska ha bilen till. Kör man mkt. på bana, så skulle jag köra på ett kit (KW/Bilstein) med hårdare fjädrar från början. Man bör ha i åtanke att fjädring anpassad för bana oftast ger sämre resultat på gatan. Med camberplatter ändras höjden en aning. Vilket gör att även PSS9/10 även kommer ner riktigt lågt. Bak tycker jag det går att justera ner tillräckligt. |
|
| Beror nog på vilka camberplattor också. Med Millway så försvann de ju två centimeter fram, missades när vi satte upp min bil först, stört låg kan man lugnt säga. | |
|
för mig blir det nog ett clubsport från kw, med camber-platter och camber-stag bak... En fråga: När är springbreake? |
|
|
Om du har en CSL så tror jag det räcker med att du fixar camberplattor fram, och sen bara kör max camber bak utan stag, 2 grader. Finns rätt mycket diskussion om ämnet på rejsa just nu ;) Standard CSL med 265 fram och de moddarna går stört fort. Ska du ha bättre än original csl ska du nog gå dyrare grejer.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.