|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, Har någon erfarenhet av D2s kit. Även om nån testat Bilstein PSS9 kit. För o nackdelar. D2 är det ren China skit???! lr inte. Nån som har något annant kit att rekommendera? MVH //Patrick | |
|
Jag rekomenderar PSS9 eller KW V2/3. Jag har själv haft PSS9 men bytte nyligen till KW V2 för att få bilen mera ned i backen. D2 känner jag inte till men är det för show skull så blir det nog kanonbra. Men skall du köra bana osv kan jag inte ge en komentar. Min personliga uppfattning ovan. |
|
|
KW v2/3 utan tvekan. V2 sänker dock mer än V3. Precis som Maxey säger så sänker inte PSS9 lika mycket som KW. |
|
|
Ok, Hur mycket sänker PSS9, vill ju kunna andvända bilen normalt också så det får bli en kompromiss. En fråga till ang bromsarna fram som jag tycker är sådär, om man vill behålla orginal oken vilka skivor o belägg rekommenderar ni. Tack så länge |
|
|
Carbotech XP8 belägg kör jag runt om. Riktigt bra bett! Stålomspunna slangar och en riktig bromsvätska räcker långt. Om du har några tusenlappar över skulle du ju kunna uppgradera till CSL-skivorna som är 20 mm större. Men det gör ju egentligen bara att skivorna inte blir lika varma då massan att värma upp är större. Själva bromsverkan påverkar du bäst med bra belägg och stålomspunna slangar kombinetar med en riktig bromsvätska. Nu pratar vi ju budgetvarianten. Du kan ju slänga på keramiska om du ska vara riktigt allvarlig:-) Carbotech XP8 kan du beställa på PEAN Swedwn AB.. M.V.H Dennis |
|
| Bra grejer till grymt pris: Länk | |
|
Det är säkert bra grejor, men för nästan samma pris får du ett KW v2 och jag hade hellre köpt det. Aldrig hört talas om Lowtec innan heller, ringer ju inte köpsug direkt när man hör det namnet, även om dem syftar på just low som i låg bil och inte i dålig teknologi :) bara skojar lite :) |
|
| Satsar hellre på välkända grejor så som Bilstein lr KW, känns lite som grisen i säcken.... aldrig hört talas om Lowtech. Fast det kanske är bra, fast jag vågar inte prova först.... | |
|
Jag har PSS10 på bana. Funkar kanon. Bromsar PFC såklart. Pean sweden. Mats |
|
| Vad är skillnaden på PSS9 och PSS10? | |
|
Ett klick, samt att ratten man justerar med sitter bättre till. Hör annars med Forza.se som är återförsäljare. |
|
| Min M3:a med PSS9 Länk | |
|
Lowtec är ett bra märke men har inte funnits lika länge som t.ex. Kw. Länk Självklart vågar man inte köpa vad som hellst men tyvärr så får man betala mer för att det är ett känt märke än för hur bra grejerna är. Jag kan återkomma när jag har monterat dessa på min bil och betygsätta :) Mvh |
|
|
RKA : Riktigt snygg helt klockren!! Klar 5a!! Ser ut som likadan färg som jag har.? Är det stålgrå? |
|
| patrick_set: Tackar, färgen är silvergrå el.(csl-grå). Stålgrå är annars en minst lika snygg färg på M3 E46. | |
|
Bild på min med kw v2 [link]Länk köpt från tunershop.de |
|
|
Bild på min med kw v2 Länk köpt från tunershop.de |
|
| Nu ska det bli rätt Länk sry för 3 poster | |
|
Shit!! Den va låg bré o fet... Är det csl fälgarna? |
|
|
Den var inget annat än vansinnig FET!!! Snyggt!!! |
|
|
Patrick yes, 9,5" runt om med 265or Dennis tack :) Längtar till våren nu!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.