|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Du har nog rätt i att man kommer att vänja sig med nya E-klass. Är bara att se på senaste S-klass.Kändes som att den var en katastrof när den kom,nu är den ju riktig snygg. Det med radion hördes ju inte bra ut. Hade själv en E39 i drygt 7 år.Var vel lite saker som dök upp,man inte var riktigt nöjd med.Men var överlag nöjd med bilen.Sen 3 månader tillbaks kör jag E60,är sålångt mycket nöjd. Hur går det med försäljningen av 530:n? |
|
|
Det har varit väldigt trögt med den försäljningen. Nu har jag en som igår sa att han ska ha bilen och som fick mitt kontonummer igår kväll. När (om) handpenningen kommer in på kontot tar jag bort annonsen. Jag tänkte slutrapportera ärendet i den här Länk tråden när affären är klar. Det ser ut att bli en smidig lösning för mig, vid träffas där jag köper min nya bil och gör upp affären. :-) Med vänliga hälsningar Erik Nyström |
|
|
kan rapportera ang driftsäkerheten..lite grann, vi har 2st E220 cdi-08 som taxibilar,de har nu rullat ca 13000mil helt klanderfritt även elektroniken.Jag har även kört en hel helg med en BMW525Ix demo...och jag som hade blivit lite MB-frälst genom att köra mkt med dem blev omvänd till BMW igen efter den helgen. BMW.n känns mkt spännstigare,nättare och underbar styrning en helt underbar aut-låda. Men det blir nog spännande att prova min systers nya 280cdi med 7g-tronic, sen tycker jag bättre om MB:n när det gäller utseende och bagage. |
|
| Länk | |
|
Tackar! Låter positivt med att era bilar fungerat så bra. Jag tycker att lådan i min E39 känns väldigt bra också, men 7G-Tronic är en väldigt fin låda. Den artikeln har jag redan läst på AMS sida, har nog läst det mesta jag kommit över; samt att jag känner folk som både kör och arbetar med MB. Med vänliga hälsningar Erik Nyström |
|
|
Angående Mercedes. Dom har problem med den 7-växlade automatlådan som sitter i från 280 cdi. Känner två som har fått byta låda efter 15.000 mil och ett år i trafik. |
|
|
Det var ju inte något jag ville höra, men tack för infon! Har hört att man kan teckna en förlängd nybilsgaranti mot ett mindre tillägg, ska kolla det innan jag hämtar ut min bil. Ett känt problem är luftfjädringen (Airmatic), men det är det inte på min bil. Vet dock en som fick det lagat på "goodwill" på en privatimporterad bil från -03 eller -04. Tror nog att MB behöver börja skärpa sig på allvar om de ska en chans nu. Med vänliga hälsningar Erik Nyström |
|
| Jag var och provkörde 280'n ikväll....vilken skillnad motför 220 classic parameterstyrningen gjorde bilen mkt mer rättvis och det går inte att förneka att en sexa ger mersmak även om 220'n effekt räcker till. Känns som det är ett fynd för de pengarna. | |
|
280cdi går jäkligt bra, bara att slå till om man är lagd åt det hållet! |
|
| Om det är någon som är sugen på en lågmilad saab kanske det finns något fynd här: Länk | |
| Fler än jag som tycker att de riktigt bra erbjudandena på nya bilar är allt färre? | |
|
Det gäller även begagnatmarknaden, inget billigt där heller. MVH Christofer |
|
|
Begbilar har definitivt gått upp sedan i vintras. Bra erbjudanden på nya bilar verkar det inte så gott om heller. |
|
|
Många handlare undviker till stor del kampanjer med rabatter på nya bilar, för att inte på sikt urholka effekten. Detta är något som hänt hos bilhandlare i USA där alla kunder per automatik förväntar sig storskaliga rabatter. Detta innebär dock inte att du som nybilskund idag inte kan få en riktigt bra deal. Har nyligen lyckats få 10-12% som privatkund på flertal ställen. Det bisarra just nu är rusningen efter begagnat. Köpare verkar vara villiga att betala vad som helst oavsett pris under förutsättning att det är begagnat. Om man har råd är det kanske den kloka (eller kanske minst dåliga) strategin att göra precis tvärtom mot marknaden, nämligen att sälja den begagnade bilen på Blocket och pruta stenhårt på en ny lagerbil? :-) |
|
|
Tycker det överdrivs och har överdrivits ganska kraftigt åt båda hållen. Tyckte inte bilarna var extremt svårsålda eller att man kunde göra sanslösa fynd för 6-12 månader sedan. Visst några handlare reade ut gamla modeller i lager ganska kraftigt. Och säkert fyndade en del begagnat (precis som man alltid kunnat göra) Inte heller nu tycker upplever jag det som att det är akut brist på bilar och att de säljs direkt. Finns det inte bilar så det räcker på blocket eller hos bilhandlarna? Ringer man på relativt gamla annonser finns bilen ofta kvar. |
|
|
Visst är det brist på begagnade bilar. Det finns flera handlare som jag snackat med som skulle behöva köpa ett 50 tal bilar för att efterfrågan är stor just nu. Och det handlar om att ha "rätt" bilar hemma. Exakt vad det innebär är svårt att säga men jag misstänker att det rör sig om bränslesnåla större kombibilar. //Stefan |
|
|
Var nyligen inne hos en mindre BMW återförsäljare som vanligtvis har ca 25-30 begbilar i lager. Handlaren hade för tillfället inte mer än 3 (!!) bilar i hallen. Antalet nya utställningsbilar var alltså betydligt fler :-) Sen är det säkert så att vissa modeller är mer eftertraktade än andra. Kan tänka mig att dyrare entusiastbilar (Porsche etc) eller nyare törstiga bensinbilar är lite trögare att kränga än tidigare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.