|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Hej, tänkte öppna en tråd med bra erbjudanden på nya eller nästan nya bilar i dessa kristider. Strax innan jul fanns det Cadillac BLS kombi FF 1,8T 175hk för 169KSEK med navigator. De verkar sålda nu (finns inte kvar på blocket längre). Länka upp de riktigt bra erbjudanden ni hittar! | |
|
Sedan bara ökar dom i värde: Länk :) |
|
| Riktigt bra tråd simon_en! Jag är alltid ute efter att hitta ett toppenerbjudande. Samtidigt tror jag aldrig att jag kommer köpa en fabriksnybil i hela mitt liv. Spekulant är man dock alltid! | |
| BLS kombi med ff är en av de vidrigaste bilar jag kört, skyhög förbrukning och taskig kvalitet. | |
| Och ändå så är den bättre ihopskruvad än 9-3. | |
|
Intressant. Eftersom konstruktionen är identisk och det är samma personer som bygger, hur är BLS bättre ihopskruvad? Att den har mer ljudisolering och mjukare dämpare samt bussningar är dock säkert. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Några erbjudanden...?...:) |
|
|
Länk Enligt Svenska Bil har dom fått hem en sådan BLS till och fler verkade vara på ingång. Prisvärt! Länk Länk __________ |
|
|
Inte billigt, men hyffsat bra pris för en "ny" E90. Finns väl säker mer att göra på priserna med nu sedan "facelift-E90" börjat rulla på gatorna. Länk Länk Länk ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Hmm E90 utan EfficientDynamics bådar för ett mycket högt värderas när dom rullar ut ur hallen.. Om man inte bryr sig om vad man kör så säljer Gustaf E bil ut Chevrolet/Daewoo Nubira Kombi 1.6 Diesel för 120900kr. Bättre val (om än inte såå mycket) är Hedin Bil i Vara som har köpt alla 2008 Kia Carens 2.0 CRDI från 124900kr enligt dom var ordnarie 189900kr! Stephan |
|
|
Kian är klart prisvärd även om jag tycker den är riktigt ful och att oljepanna ej tilltalar mig även om det är mantrat just nu. |
|
|
I Kungsbacka har dom en metalliclackad med bensinmotor för 123900kr.. Länk |
|
|
Säkert en hyggligt och vädigt rationell bil. Känns lite som bussvarianten av Citroen Xsara, riktigt ful verkligen, men för den som inte bryr sig ett mycket rationellt transportmedel! |
|
|
Paulssons Bil (Ängelholm/Helsingborg) har dessa erbjudanden på 118i och 523i: Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Den 15 januari går BMW ut med vad det blir för nya kampanjer. E90 kampanjen fortsätter fram till det datumet. |
|
|
Volvo, för den som gillar sådant: Länk ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Jäkligt bra erbjudanden på Volvo. Kul för dem som köpt 1,8F att nu se att man kan få en ny för 185.000kr... ______________________________ //Lövet |
|
|
Skrev i en tidigare tråd att Bilmånsson, dvs Volvo, i Eslöv/Hörby sålde nya V70 2.0F Kinetic med metallic och vinterdäck för 199,900kr. Tydligen finns det trots allt de som fortfarande köper nya Volvo eftersom alla bilarna såldes slut efter en helg. Jag tror vi kan räkna med fler aggresiva kampanjer ifrån Volvo, det fullkomligt dräller av osålda V70II hos bilhandlarna. Är man sugen på nya A4 Avant har Lecab i Karlstad bra erbjudande Länk. 295,000 för en brilliantsvart A4 Avant 2.0TDI (143hk) med xenon-plus, proline- och sportpaket. Kör man en sådan bil i 4 år kan man kanske räkna med att få ut 150-170kkr om milen inte tillåts passera 10k. |
|
hatter |
Är handlare själv, men man ska akta sig för att "hora" ut bilar på de sätt vissa gör. Det förstör marknaden och förtroendet för bilmärket. Dock vill jag påstå att det är inte slutet för den som vill fynda. Inom kort kommer oslagbara erbjudanden komma på bilar som slumpas bort. Vissa tillverkare tar tillbaka bilarna och skickar dessa till "andra länder" för att inte förstöra märket, klokt enligt min mening. Är man köpare bör man nog ha lite is i magen, snart kommer premium märken att slumpas bort, än så länge är det bara "vanliga" bilar ... |
|
Vad är förresten den nuvarande E90-kampanjen? Comfort för 9900kr till alla E90 och E91? Eller är det någon annan jag missat? |
|
| Jobbar man inom nått av Volvo bolagen kan man köpa sig en 1 år gammal S80 V8:a för 230,000 med få mil på mätaren. Helt galet, undrar hur Volvos prissättning kommer att se ut efter att dom tagit sig ur krisen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.