AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
12.634

Bra erbjudnaden på nya bilar.

Sida 4 av 5
Er
216
Erik N
MB E350CDI BlueEfficiency 4Matic kombi -12 Avantgarde AMG Sport Edition
Det var ju ett intressant tips thepe!

Den som utformade sidorna tänkt dock inte riktigt klart i att göra dem lättlästa, ordinarie resp. erbjudande står inte alltid i samma kolumn.

Jämför t.ex.
Länk
med
Länk

Med vänliga hälsningar
Erik Nyström
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Philipson Dalarna säljer just nu ut sina sista E200 kompressor kombi, W211 för 269´.
Ordinarie pris uppger de till 455´.
ol
88
olemi
530iA -04
Frågan är?
Har Philipson i Dalarna tidigare sålt många E200 för 455000 kr

Svårt att tänka mig nån större rusning efter denna bil som ny eller högkonjungtur eftersom det är en 1,8 liters fyra i denna modell
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nej, naturligtvis är efterfrågan hos en liten handlare lägre än i storstäderna, men nån stackare har väl senaste tiden köpt en. Och grannen kanske köper en likadan 186´billigare :)
269´skulle nästan jag kunna ge för en sådan, men 455´aldrig..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Med lätthet får man över 10% på en ny beställningsbil från BMW. Är inte det ett bra och lockande erbjudande värt att nämnas?
:)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det måste väl vara bra. Extrem-exemplen som nämnts tidigare här är väl kanske mest färdiga "paketbilar" och demo o.s.v.
Hej har en kollega som skall köpa ny 5-serie touring.

Han har fått följande offert.

Privat köp ingen inbytesbil.

Extra utrustning för 170"

Han fick 13.5% rabatt.

Mer gick inte att få enligt dem, men de flesta ÅF la sig på 10-11% och vägrade sedan att gå lägre.
Men det visar ju helt klart att man kan få otroligt bra priser just nu!

Ps kampanjerna är bort räknade i % rabatten.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Wsemme,
Jag fick just 13% på min beställda bil. Fick i princip samma pris hos 2 handlare.
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Holmgrens Bil i Nässjö, Vetlanda (och Jönköping?) säljer enl annons i Smålandstidningen ut nya Opel Antara 3,2 V6 aut m skinn mm för 199´. Tidigare ca 350´.

Får väl anses vara ett mycket bra pris. Om det är en mycket bra bil kan väl diskuteras, men för de pengarna är det nog svårslaget.

/Linus
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
...efter att ha googlat lite tester ställer jag mig tveksam till om det är ett bra köp alls, tyvärr. Men utrustningsnivån är hög och garantierna ok, även om reservdelsfrågan i framtiden inte är helt tryggad...

/L
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Tyckte min syster gjorde en bra affär,hon ska till jönköping i morrn.

Mercedes E280 CDI Avantgarde kombi 2008 demo
Nypris med utrustningen 546 000:-
Rent köp utan inbyte 370 000:-
På den Mercan känns det som att det borde gå att få ner priset en bit Inget som springer bort idag direkt..340 -350 låter mer rimligt
blaikarn:

Låter som en bra deal för din syster.
Köpte själv en demobil som stod för dryga 650k, jag fick 25% rabatt + vinterhjul.
Jag är helnöjd hoppas hon blir det med.

Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Jag tror hon redan e nöjd..hon ringde ikväll på väg hem helt lyrisk över nya bilen. Hon hade tidigare en SAAB 9-5 biopower-06,de kikade på flera olika bilar och till sist stod det mellan Volvo XC70 D5 och ´Mercan eftersom de har minst skålade baksäten vilket passar 3st barn.
Er
216
Erik N
Jag har också köpt en E280CDI kombi i Jönköping. Avantgarde med sportpaket modellår 2009. Listpris 625 kkr och nu begärt 465 kkr.
Efter en hel del diskussioner betalar jag 465 kkr inkl, tillbehör för nästan 35 kkr. Tillbehören är vinterhjul, Defa autowarmup komplett, iPod-interface, stänkskydd och matta i bagagen. Ska vara klar på fredag :-)
När jag började diskutera med dem gick det inte ens att få med vinterhjul....

Med vänliga hälsningar
Erik Nyström
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Rejäla rabatter,men det finns en del 09:or på Blocket just nu för 440´-450´.
Kommer nog snart gå att pruta ytterligare lite,när det närmar sig Svensk lansering av den nya E-klassen.
Den verkar ju vara billigare än den gamla också.Men det kanske dröjer innan kombin kommer?
Erik,tråkigt ändå att du ska byta ned dig :-) Men,vi måste vel alla offra oss när det är finanskris.
M.A:
E-klass kombin kommer till hösten.
Er
216
Erik N
M.A. :-)

Jag åkte MB 1986-2006, sista var en E300TD -96 (W124), sen tjänstesaab 9-5 ett år. När jag skulle köpa egen bil igen 2007 hade gärna velat ha en MB, men jag tyckte att de hade för stora brister avseende rost och problem med elektronik för att kännas vettiga.
Som gammal MB-entusiast var det en stor förtret att svälja att köpa "andra klass". Ska man ha stor bakhjulsdriven bil finns dock inte så mycket att välja på. Flera kompisar hade E39 och de var nöjda med dessa, mest bensinare. Jag köpte en nyare diesel och trodde den skulle vara ännu bättre....
Min 530d har varit jättebra och rolig på många sätt, men jag tycker att det varit lite för mycket driftstörningar och kvalitetsbrister. När jag läser här på Autopower kan jag konstatera att det mesta är problem som jag inte varit ensam om, bilarna är inte bättre än så. Självklart finns det några som har bilar som det aldrig varit fel på, samtidigt som vissa haft mycket mer problem.

När man läser "nöjdkundundersökningar" där BMW och Toyota för det mesta är på topp är det lätt att tro att BMW är problemfria. Läser man lite mer noggrant kan man se att Toyotaägare är nöjda med att bilen aldrig behöver lagas och BMW-ägare med köregenskaper och prestige. De senare överser då med vissa kvalitetsbrister med hänvisning till de egenskaper de upplever som mest positiva. Jag tycker mig kunna utläsa samma sak här på Autopower.

Efter att tidigare fått svälja förtreten över att stjärnglansen falnat har jag även tittat på bilar jag nog aldrig funderat över tidigare. Slutsatsen är dock att det är bara BMW och MB som lever upp till de krav jag har på en bil. Jag har tittat på en del E61:or och de känns ju väldigt sköna att sitta i och är snygga, men jag har inte kört nån. Står t.ex. en jättefin ny Imolaröd 525dAMT i Jönköping, men den har ingen Webasto....
Jag gillar dock inte instrumentbrädan i dem, typ Citroën... Mycket snyggare i W211. Utvändigt är bägge snygga, men jag föredrar nog Mercan. Läser man här på forumet verkar det finnas en hel del kvalitetsbrister på E60/61 också.

Jag tittade lite hos Hedin när de satte ner sedanerna, men kom fram till att jag inte ville ha en sån. Blev väldigt förvånad att de började sälja ut kombin redan nu, den nya kommer som sagt inte förrän till hösten. Jag är väl medveten om att W212 kommer att vara 31 kkr billigare på motsvarande modell och även ha t.ex. en del ny säkerhetsutrustning.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "det finns en del 09:or på Blocket just nu för 440´-450´", att min bil var för dyr?
Av de bilar som Hedin har i lager finns bilar med olika utrustningsnivå och priserna är därefter. Det finns bilar som är både billigare och dyrare än min, dyrast är en för 600 kkr; men den har ett listpris på 783 kkr. Min bil var som sagt nedsatt 160 kkr, med tillbehören blir det nästan 200 kkr under listpris.

Man ska även vara noga med att kolla modellår och om bilen redan är registrerad, då kan man t.ex. tappa tid på garantin. Min bil är byggd 11/08, har modellår 2009 och blir registrerad när jag köper den. Man ser lätt skillnad på nytt utseende på navin 2009.

De flesta billigare bilar är sålda och det är nog lättare att pruta på de dyrare, de blir svårast att bli av med. I Jönköping finns en nästan identisk med min för 455 kkr, men den är svart och saknar minnespaket för förarstolen.
Jag hade krav på Webasto och stora navin (COMAND). Det senare fanns i många av de lite dyrare, men värmare var det sämre med, vilket gjorde urvalet mindre. Sen ville jag gärna har stora klimaten och telefonförberedelse samt inte svart eller silver. Nu fick jag en flintgrå, som jag tycker är en av de snyggaste färgerna.
Efter att ha provsuttit en med sportpaket ville jag gärna ha de stolarna, men jag är väl lite tveksam till att köra på 18"-hjul; det är dock de snyggaste fälgarna till denna modell. Åter gick fåfänga före komfort och ekonomi!

Jag tror att jag kommit så långt att jag klarar att se någorlunda objektivt på mitt val av bil. Med de priser som erbjöds nu kändes en ny E-klass vettigt för mig. Jag är inte säker på att det är det bästa, men enligt de uppgifter jag har ska de ha blivit betydligt bättre på både rostskydd och elektronik; i synnerhet fr.o.m. sena -07:or, men jag vet ju inte än.....

Med vänliga hälsningar
Erik Nyström
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Erik,mitt lilla utspel var menat med glimten i ögat.
Det jag menar med att det finns flera 09:or kring 440-450,är att det finns
många "nya" E280 Dieslar ute just nu.Och att dom flesta har en rabatt på kring 150.000.Sen diffar det säkert i utrustning på dessa bilar.
Det jag menade.Var om dessa blir stående ett tag,och med tanke på W212 på gång.Så kommer det säkert att gå att pruta ännu mer. Men dom kanske också hittar nya ägare snabbt,det är ju en rejäl rabatt.
Sen tycker jag också att W211 är bra mycket snyggare än W212.
Sedan du är M.B. entusiast är det ju bara att gratulera till att du vågat dig hem igen.
Själv är man ju BMW-entusiast,och kommer alltid att tycka att dom som byter från BMW byter ned sig.
Er
216
Erik N
M.A. Jo, jag förstod din glimt i ögat! Det var därför jag inledde med en :-)
Tyvärr har det här forumet väldigt dåligt med de på diskussionsforum så vanliga uttryckssymbolerna, som gör att det är lättare att få ironi och glimt i ögat att gå fram.
Än så länge tycker jag nog också att W211 är snyggare än W212, men det kanske har med tillvänjning att göra....? Den nya inredningen ser ju "annorlunda" ut, lite åt GLK-hållet. Jag gillar verkligen inredningen i W211, och förra S-klass W220.

Det är möjligt att jag hade kunnat vänta ett tag till och fått ett ännu bättre pris på en bil. Samtidigt har jag rätt så klart för mig vilken utrustning jag vill ha och vilka färger jag kan tänka mig, då blir det svårare att köpa en "lagerbil". När jag nu fick bilen komplett med alla tillbehör jag skulle ha till begärt pris kändes det OK, det var trots allt 7-8 % till ner.

Min entusiasm för MB har definitivt fått sig en törn på senare år, men nu känns det som jag vågar prova igen. Jag är som sagt inte säker och har med åldern blivit mer benägen att ompröva mina tidigare övertygelser, "Innan jag visste så var jag helt säker". ;-)
Vi får se vad det blir nästa gång, F11 (det blir väl nya 5-serie kombin?) ser ut att bli en fin vagn!

Jag hade nog tänkt ge min 530d ett par år till, men nu blev det som det blev.... Jag gillar den och valde noga ut en som ser ut precis som jag anser att en sådan ska se ut, det är fortfarande en väldigt snygg bil med bra prestanda.

Det bästa med att få en ny bil ska bli att få radio! Trots att jag bytt två antennförstärkare och bakruta är mottagningen kass, och de verkstäder jag besökt kan inte säga vad som är fel.... Sen blir väl en del annat också bättre, men jag får börja öppna bakluckan själv.

Med vänliga hälsningar
Erik Nyström
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.