AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
12.635

Bra erbjudnaden på nya bilar.

Sida 3 av 5
Bra med länk till annonsen.. Otroligt bra priser! 250K för en bra utrustad E200 Avantgard.. Undrar om det finns någon kvar.. Enda nackdelen är att den är regad 2007- garantier osv är väl från det datumet..

Länk

er
375
erc
218i Active Tourer -16
Hedin Bil tycks inte ha något emot att tokdumpa priserna. Jag köpte vår andrabil av dem i slutet av oktober. Fabriksny Kia Rio 1.4 EX Komfort (tillverkad mars 2008, första registrering i och med vårt köp 31 oktober) för 100000. Listpris 125000.

Har nu sett den snudd på osannolika rabatten på deras lager av Carens CRDI - 125000, listpris 200000. En sådan hade det förmodligen blivit om vi inte köpt Rion.

Min bror överväger ett annat Hedin Bil-erbjudande. Jeep Patriot 2,4 4x4 Sport för 149000. Listpris 230000.

Erbjudandena haglar sannerligen på västkusten!
er
375
erc
218i Active Tourer -16
En av BMW-handlarna i Sthlm har fem fabriksnya 325i Touring (tillverkade 2008-08). Begärt pris: 219000(!) vilket är i runda slängar 130-140000 under listpris. En eller två lär fortfarande vara osålda. Inte alls välutrustade, men väl sportstolar, xenon, förvarningspaket, metallic, isofix och en tillvalsfälg. Rekordbra pris!
Er
216
Erik N
MB E350CDI BlueEfficiency 4Matic kombi -12 Avantgarde AMG Sport Edition
Jag var in på Hedin i Jönköping idag å kolla lite, utan att ha läst den här tråden. Tänkte tipsa om låga priser på E-klass sedaner, men det var det redan några som gjort... :-)

Ska jag köpa en är det 280 och 320 CDI med automat som är intresse. Priserna på dessa vagnar låg c:a 150 kkr under listpris. Förutom de som Hedin-handlarna har i hallarna finns ett centrallager med bilar som inte annonserats, finns mycket att välja på.

Priserna är ju lockande, det är som sagt väldigt mycket bil för pengarna. Är det jätte korkat att köpa en sån tro? Sedaner står väl sig sämre i pris än kombi, men om man egentligen inte behöver kombi och inte tänkt byta direkt så.... Kanske blir billigare än att hålla på och laga BMW:n?

Med vänliga hälsningar
Erik Nyström
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Jag tror att vi kan se större sänkningar om ett halvår...lågkonjunkturen har inte slagit igenom än. Såg en annons i USA där de säljer ny Dodge Challenger SRT8 för 169000sek och här i sverige hos handlare tar de ca 400000sek för samma bil.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Visst. Men sedan tillkommer 35% skatt och frakt hit också för Challengern.

Själv slog jag till på en Audi A6 2,0T -07 häromdagen som jag ska hämta på lördag. 189000 hos aukt handlare. Proline, xenon, 17" fälgar och lite annat plus nya vinterhjul på alufälg känns helt okej med tanke på att bilen bara är 14 månader gammal och väl kostat runt 280 - 290 000 ny. Var först inne på en A4 där lövet bl.a. gav värdefulla tips i en annan tråd men när jag insåg att A6 låg så pass bra i pris så var det inte mycket att fundera på. Stora bilar verkar generellt sett vara väldigt tacksamt att köpa just nu.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
BMW320i visar en springande punkt som jag reagerat på ett flertal gånger

S80 kostar mer än V70 ny, men mindre begagnad
5 serien kostar mer än 3 serien ny, men mindre begagnad
A6 kostar mindre än A4 trots högre nypris

Till en början är det inte så utan skiftet sker efter ett par år.

Eftersom man nästan alltid åker bättre i en större bil är det fyndchans för den bekväme chauffören.

Ja jag blev faktiskt förvånad själv, trots att jag försökt hänga med ganska bra på prisbilden på båda modellerna. När kostnaderna i det stora hela dessutom är likvärdiga med förbrukning, försäkringspremie etc så är det egentligen bara de mindre modellernas mer sportiga känsla som talar för dem. Fast det är ju bara vad jag tycker och jag har ju som sagt redan gjort mitt val :)

Men folk resonerar väl som så att ju större bil desto högre kostnader och då blir prisbilden på marknaden därefter. Men som sagt, kan man genomskåda den ofta felaktiga generaliseringen som många gör så är det bara att utnyttja läget.

Jag kollade till en början på mindre bilar, typ Golf GT, Audi A3 etc i tron att jag skulle spara väsentligt med pengar på det. Men 1 - 1,5 dl mindre per mil (TSI = 0,7l/mil 2,0T = 0,79 l/mil båda enligt VAG) och 10 000 mindre i pris känns inte som något som talar för den mindre bilen Länk Låt vara att man säkert kan pruta en del på golfen också men ändå.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Vad blev de nya kampanjerna hos BMW som skulle släppas den 15e?

erc> var samtliga 325orna pre-facelift? (känner inte till exakt brytpunkt då tillv av facelift E90 startade)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
BMW320i: Skillnaden mellan att åka Golf eller A6 är värt betydligt mer än 10.000kr. De befinner sig ju inte på samma planet komfort eller utförandemässigt ;-)

erc
218i Active Tourer -16
HFR: Ja, de skall alla ha varit i icke ansiktslyft utförande.

Den kampanj BMW har nu är väl kraftig rabatt på comfortpaketet. Kanske inget världsomvälvande.
HFR:
Samma kampanj som innan nyår, skillnaden är att comfort pkt blivit lite billigare men eftersom priserna har höjts på själva bilen så är det något sämre totalpris nu efter nyär
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
ok, tack för infon.
inget erbj på m-paket (än..) då m a o
Lövet: Ja verkligen, så det var ju som sagt inget svårt val mellan de två alternativen (även om det var ett par månader sen jag snöade in på bilar i golfklassen).

1 dag till utan bil, har varit 4 långa månader sedan jag sålde min förra...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Verkar som om det finns billiga knappt beggade bilar på Island?: Länk

Mvh
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag kollade 2 isländska handlares utbud, jag lyckades inte hitta några superpriser i alla fall.

______

th
105
thepe
520iM -10
BMW.se har lagt in en ny rubrik aktuella erbjudanden, bara att botanisera.

Thepe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.