AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.868

M3 E92 Platinumcars.se: Någon som vet något om den?

Sida 2 av 2
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hur seriöst är det med en firma som använder billagret som nöjespark? Jag anser definitivt att man inte gör så, eftersom personer som inte äger bilarna definitivt kör på ett annat sätt.

oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Nu har jag ingen aning om hur just den här firman kör, men rätt många bilhandlare som kör sina bilar hem, "nöjeskör".
Jag hittade inget direkt här på forumet om deras påstådda svinerier, några länkar?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Svinerier kallar jag inte det heller. Men eftersom trådskaparen var rädd för att bilen var en demobil så ville jag nämna att risken finns att bilen använts på det sättet ändå.

Firman är relativt nystartad och drevs faktiskt tills för något år sedan på ägarens parkeringsplats i Svärtinge utanför Norrköping. Nuvarande lokal är den andra förutom nämnda parkeringsplats.

Ägaren är en, såvitt jag vet, seriös person som driver det hela lite grann på fritiden då han har ett annat heltidsjobb.

Firman har INTE rykte om sig att vara oseriös och ska inte blandas samman med alla dessa små importfirmor som dyker upp i Örebro med omnejd.

oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Det här forumet är väldigt bra ibland och ibland helt galet.
Varenda bilfirma i sverige har demobilar, även BMW-group, visst risken finns att dessa bilar körts hårt, men vilken begagnad bil har inte gjort det som stått i en saluhall?
Ok, om en bil enbart pungkörts på bana sina första 2000 mil, utan underhåll på chassi och koppling kanske jag skulle dra åt mig öronen, men ändå kanske kollat av bilen om priset är lågt, för allt går att serva.. Men de flesta demokörda bilar är knappast körda så, även om det finns exemplar som är det.
Sen är det så att handlarna oftast äger bilarna, det ligger ju även i deras intresse att inte köra slut på en maskin innan den säljs, även om de använder den själv ibland.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Hur seriöst är det med en firma som använder billagret som nöjespark?"

Skulle tro att det är mer regel än undantag att bilhandlare som har roliga bilar i hallen själv tar en kul bil hem över helgen.
Skulle göra precis samma sak själv om jag hade möjlighet och skulle se det som "internutbildning" dvs att man bör veta vad för bilar man säljer.

Sker det absolut inte som oseriöst (om det inte handlar om ren buskörning men något sådant har inte framkommit)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.