AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.869

M3 E92 Platinumcars.se: Någon som vet något om den?

Sida 1 av 2
Demobil?

Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Utan att veta alls säkert så tror jag inte en bil utan M-Drive är förstahandsvalet som demobil, där man vill visa upp alla finesser och gadgets.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Info från VV: Länk

X5 4,4 -01
Länk ska det vara

undrar vilken sida man kan kolla uppgifter som du har hittat...
tack för svaren...
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Vägverket (numera Transportstyrelsen) Länk
Slå in regnumret och sedan kan du beställa ett fax och då får du ett sådant utdrag.

Volvo XC90 D5-17
Känns lite snik när det inte finns någon I-Drive eller GPS i den...

Men fräsch annars :)
Den ligger också ute på mobile.de.
(som kuriosa så finns också en bil där från Island för 38.000e)

Länk
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Att de skriver att det är en -08 när den är uttagen oktober 07.....Står ju t.o.m fordonsår 2007 i regbeviset....

Är inte det o luras lite?:-)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
BMW byter årsmodell i september.

M3 E30Länk
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Årsmodell och fordonsår är två olika saker.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

och vad är det för skillnad då robgus?!
I-Drive och automat (PDK) är jag inte intresserad av.
Har kört Bilar med V8, V10, V12 (Gallardo, Murcielago, Ferrari 360 med flera) med manuell låda och det är fortfarande lika roligt att växla själv.

Det jag mest är nyfiken över är om bilen har plågats som demobil eller liknande.
peddan,

Det innebär att bilen är utav modellår -08 och den har alla saker som kommer med modellår -08. Om en bil får en facelift till modellår -08 t.ex så får en Bmw det om den är tillverkad den första september -07 eller senare.

Om den sedan är uttagen under 2007 efter den första september eller den första jannuari 2008 spelar ingen som helst roll då den hade haft exakt samma utrustning oavsett vilken utav situationerna det handlar om.

Årsmodell finns inte. datum för tillverkning är det enda intressanta idag när man köper en lite nyare Bmw.
...det är alltså för att man ska veta att bilen är utrustad med alla småändringar som kommer från år till år.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
More: Åtminstone tidigare har Platinumcars ägare använt salubilarna för privat nöjeskörning. Om detta gäller för den aktuella bilen vet jag inte men åtminstone i somras såg jag honom både i en Gallardo och en SL55 som han hade till salu vid det tillfället.

//Lövet

Alla ändringar publiceras ej. Om man läser verkstadsmanualer införs inte sällan brytpunkter löpande under modellåret.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Enligt ett faxutdrag så är bilen privatägd av en kille på Lidingö från okt 07 fram tills sep 08 när platinumcars blev ägare...sen dess har den säkert stått i saluhallen.....
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Förhoppningsvis Peddan. Läs hur tidigare bilar använts :-(

(Men jag vet alltså inte att detta hänt denna bil, bara att andra bilar hos handlaren nöjeskörts av handlaren)

325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Spelar det någon roll vem som nöjeskört bilen?
Om du nöjeskört din bil, ska man passa sig för den då? Har iofs inte läst hur de nöjeskört bilarna, men en m-bil räknar jag kallt med har gått till varvstoppet rätt många gånger under rätt få mil, oavsett vem som ägt den innan. De pallar det om man servar och underhåller bilen, så länge man inte kör/kört som en kratta.
Om den nu skulle vara helt slukörd på 2000 mil så råkar den ju ha nybilsgaranti och fri service kvar dessutom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.