AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
27.179

Någon som känner till dessa strålkastare?

Sida 1 av 2
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Länk

Står de ska passa från 95 men ser ju ut at vara från 99.. någon som vet mer, riktigt snygga iaf :)
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
Dem säljer likadana på sweden auto lights, de passar alla e38 beroende på om man behåller medföljande list eller ej.

Enligt mitt tycke är dem groteska.

Mvh

DuNegro
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Skulle gärna vilja se dem monterade på bil, någon som har bild ??

Tycker de ser bättre ut än vanliga klarglas med krom. Såhär på bild så ser de lite mera påkostade ut inte så plastiga som de flesta andra angeleyes gör. Antar det är pga den gula blinkersen som gör att de ser lite annorlunda ut, lite mindre "stylingkänsla" kanske :)
Har tittat på såna också..finns på www.migicute.com men de passar inte bilar med xenon paket som standard..tyvärr

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Du råkar inte ha bild på dem monterade på bil? Ser det precis ut som en 99-01 sen?

Antar att listen under är enkel att ta loss och lämna in för lackering..
Hej nej jag har inga monterade..såg en grön 740 96a på blocket för typ 3v sen..han hade såna monterade.såg helt ok ou bara man matchade styrkan i ringarna(utseendet,finns flera modeller) mot lacken man har.(så det blev smakfullt)..Listen har jag klurat ut vad det är.Satt 5 timmar o letade i usa,och det är så att listen finns antingen i plast eller metall.Den kommer med alla 95-98 modeller om man vill ha den för att höja utseendet..99-01 så är ju metallen redan där,så då är det valfritt om man vill ha den med.Dessutom finns det 2 st fabrikat (som jag hittat) i usa,där den ena listens passform sitter under lysena för att fylla upp passningen vid blinkersen mod 95-99.Den andra där lyserna är mindre vid blinkersen,då sitter listen framför lyserna.Vet inte om de menar att man måste ta bort original.listen..eller låta den vara..kan nog se lite bulligt ut annars om listen inte är typ 5mm endast..men men,har typ 2 st bolag till i usa om du vill ha adresserna dit??Jag tänker köpa lyserna till våren när dollarn är lägre samt verkligen kolla upp vilken modell man kan ha .PGA att endast ett bolag som jag hittat i usa,har lysen som funkar med xenon paketet (som jag fattat det).

menade större vid blinkersen andra gången ..skratt..då sitter listen framför..och ja det går att lacka båda sorterna..

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

En plastlist måste ju vara bättre än plåt..? Ingen risk att den rostar om man får stenskott, och säkerligen lättare att montera då plasten är lite mera böjbar, minsta böjande i plåten så är ju den förstörd sen..

Snyggaste monteringen måste väl vara om man kan ta bort den list som sitter original på säg en 95a. Sen monterar dit den list som medföljer lyktorna.

Vad beträffar blinkersen så måste där väl finnas en liten "distanslist" bara eller vad man ska kalla det för att få en gammal att se ut som en nyare modell som har lite smalare blinkers. Kanske ser konstigt ut med först blinkers list och sen originalskärmen..

Listen som sitter original idag på en standard 95a är väl löstagbar?

Återkom gärna om du hittar bild eller mera info, ska kolla om jag kan hitta 96an på blocket :)
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Såg 96'an på blocket förut jag med, såg väl okej ut förutom vid blinkersen. "Kanske ser konstigt ut med först blinkers list och sen originalskärmen.." Svar ja, ser skummt ut.

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Hittade en bil med bilder, dock var det inte de cromade utan svarta..

Länk

Själv blir jag lite tveksam ser lite påklistrat ut faktiskt. Men jag tror absolut att det hade varit snyggare med en orange blinkerslampa
Hmm killen har ju 2 olika lysen eller??ena är med gula blinkers,andra med klara glas??Vet inte om 95an går att ta bort listerna..tror också att de "gummilisterna" till lys-husen är gjorda så att man trycker ner dem ovan plåt-listerna..De som gör att de ser ut att vara årsdmod 99-01 dvs..hmm eller sätter dem under/framför..här får du lite adresser till några företag i usa..jag har handlat en del balla saker från dem till mina andra bilar genom tiderna..vissa har helsjyssta kromade grillar för tup 800skr(synd att dollarn inte var billigare) ..skall beställa en själv snart..MUMS ok det är www. innan alla adresser sen.com ok??here goes mytightride thepartsbin customstreetdesigns streetbeatcustoms kingsource stealthauto yourhotcar partstrain myhotbmw autoaccessorystore ....så mycket nöje....vore kul att titta närmare på lyserna om de fanns att göra i nån shop..men mig veterligen så är det bara internet att titta/köpa..Själv blir det nog med gula blinkers..beror på vilka feta bak-lysen jag bestämmer mig för (och dollarjäveln förstås) annars tänker jag köra klart över hela registret..bak/sido/fram..

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Han har ju först bilder med den oranga blinkerslampan sen med sån silver visionlampa så den inte ska synas.

Klart man ska ha hela kittet runt om ser halvdant ut annars. Men om du funderar på diodbakljus så kolla först va dy tycker, för jag såg en e38 i dagarna med dioder ist för glödlampor det var inte lika snyggt och såg ut att vara långt ifrån ett originalljus.

När jag letade hittade jag tyvärr aldrig sidoblinkers i klarglas som såg standrad ut, hittade endast med dioder i, felet med dem var att de var lite större och stod liksom ut lite mera ifrån sidolisten :(
mm nä tror jag bara sett såna en gång..skall leta lite senare när jag kommer hem (polerdax på bilen nu) men visst är vissa LED baklysen sjysta..finns några som inte bara har 3st rader..utan som går runt som en BÖJ typ L format..de är sjyssta..Men som sagt klarglas blinkers vore bäst vis sidan..Man får plocka ihop lite från olika typ.
har du kollat www.finishlinewheels.com de har m-paralell fälgar samt lakeshorewheelandtire ..när dollarn stod i 6kr så hade de rea på dem paketen 499dollar för 4 st..Men då ägde jag ingen bmw ..synd skulle slagit till på dem där direkt..Vad tycker du om 18" ace herofälgar på bmw?? eller 17" med 255/50-17 mindre skumpigt eller??

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Känner inte till riktigt vilka acafälgarna är, tycker i allmänhet att Bmw originalfälgar är snyggast på en Bmw. Vissa kan ju vara feta med cromefälgar fast det blir lite "niggerstuk" på det om man nu får säga så utan att bli avstängd hehe Men du färstår nog vad jag menar precis som i Usa med cadillac feta fälgar och en ****** bakom ratten

De L formade diondbaklusen har jag aldrig sett, du verkar väldigt påläst på det här hehe

När jag köpte till min förra E38 tog jag klara smokeblinkers fram klara diod på sidan och klara rödvita bak. På nästa bil tänkte jag ta det helt enhetligt så allt är i samam färg/typ. Anledningen jag tog smokeblinkers fram var för att bilen var svart och med en helklar blinkersfram hade strålkastarna sett lite gråguldaskiga ut men med smokeblinkersen syntes inte det :)

Men f-n så svårsålda bilar är idag. Har min lågmilade 850 Turbo på annons nu. Inte en enda spekulant som ringt. Bara fått mail om byte först en skrotig E39 520, sen en stylad audi 80 från 93, sen en vettig bil men lite dyr en E39 540 22.000mil import -00 för 69.000:- Skulle varit svensksåld men en mätarställning som börjar på en etta :)

Får hoppas det dyker upp någon som vill ha bilen har inte lust att köpa en tredje bil innan volvon är såld. Men då missar jag väl bilen jag tänkt köpa. Synd firman inte vill ta inbyte :(
haha ja sånt "stuk" vill man ju inte ha..men man har ju sett smaklösa tyskar o deras feta fälgar..det är värre än ni....stuk det är ju brott mot billagen nästan hehe..vad gäller din volvo så vad är ditt pris/mil?? bilar är ju svårsålda idag..visst och det finns ju många volvo ute..fördel att de är driftstarka och biltema finns ju alltid nära..alla skriker konjuktur sälj alla bilar köp inget nytt..FEL gör klipp nu och ha värdehöjningen tillgodo om ca 1 år..dvs jag tog en liiiten förlust på min t5a bara för att kunna slå till och skambjuda på andra bilar..det fick jag tillbaks på min bmw nu..så då jag importerat bilar och nasat lite hehe..så kan det vara värt att kanske sänka lite..nya bilder etc bara för att inte missa klippet du hittat,men inte har deg till just nu.och bara för att hela infrastrukturen inte skall gå åt helvete,så kommer bensinpriset att hålla sig tills minst efter sommaren(vi måste ju vara duktiga Niggers o jobba o betala skatt)mm hur skulle det se ut om vi inte hade råd med bensin till jobbet nu??..

Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Jag hade nog "chackat" ett par från "back over there" för länge sedan om jag vetat om de var godkända i svea-landet. Trots nackdelarna.

Xenon-sats köper man billigt och enkelt om man vill ha det, och det är inget problem att koppla om/konvertera till vanliga H1:or om man vil och redan har Xl!

Problem kan uppstå med Xenon eftersom det är en UV-lampa med tillbehör som inte är kompis med extrema temperaturer. (kolla gärna min bilblogg för 7:an).

Ett annat problem kan bli med kompenseringen av lýset för nivåregleringen, som säkert inte finns "inbakat" i de billigare varianterna av e-bay.

"Sweden Atto Tjofräs" är enligt mina erfarenheter skojare, men.... Vill inte prata ont.

/S
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Håller med absolut att det är nu an ska leta efter bil, jag hoppas bara Bmwn jag vill köpa är lika svårsåld som min 850.

Min 850 har gått 16000mil svensksåld och riktigt bra med dokument som styrker miltal osv. All utrustning förutom skinn och taklucka i princip. Bilen är helt original alltså inte stylad eller så. Det enda som inte är original är att jag har 16" alufälgar med friktionsdäck från en S70 T5. Begär 39.000:- för bilen självklart går jag ner lite.. runt 35.000:- med 16" vinterhjul och kanske 33.000:- 15" dubb.

Priserna på liknande ligger från ca 30.000:- till sanslösa 49.000:- Får jag runt 35 så är jag nöjd och tvivlar inte på att ev köpare skulle bli missnöjd han heller. man får en skabbig T5a på 25000mil för 25000:- lägger man tio till så får han min som är en pärla i jämförelse med de flesta så äckliga och slitna 850. Det är en bil som bara är att sätta sig och köra, och man slipper skrapa rost och bättringslacka hehe

Det sjuka är att färre har hört av sig på volvon på 3 dagar än vad som hörde av sig på min importerade Bmw 740 från 95 20.000mil(på mätaren) ingen servicebok eller historik för fem öre. Begärde 65.000:- för den sen tröttnade jag och skänkte iväg den för 40.000:- då nappade det hehe
Inte för att Bmen var risig eller så, var ju helt rostfri och var bra att köra osv men volvon är ju en seriösare bil med all sin dokumentation osv.
hm ja volvo vet alla är ok,håller bra och billiga reservdelar man vet vad man får.Men bmw är ju en finare bil och folk är beredda att (i deras ögon chansa lite) med en bmw (de har ju hört såååå mycket om dem,dyra etc iofsig) men folk har pengar..titta bara på julhandeln,den blev lika bra som vanligt fast det förutspåddes ett dåligt år pga finanskrisen..så folk tänker så här hmmm jag väntar med att handla saker och köper dem vid rean ist??och därvid pressat handlarna till bra priser..samma modell tänker folk med bilar ant privat eller hos handlare..samt att unna sig en bmw oavsett miltal..roligare att åka bmw än volvo ,fast i värmland och uppåt där står driftsäkra volvos högt..och folk har de senaste åren blivit mera bil-medvetna,de fattar att en bmw jänkare etc inte är sämre för att den är import(men det är ju roligare med s-bok)..har själv sålt jänkare utan s-bok och bara de är i sjysst skick maskinellt så köper folk..jag har inte sett dina bilder,men kan du slå på ett ljusare filter på kameran så ser bilderna bättre ut..så brukar jag göra det sticker ut mera..dessutom 35 lax för vilken årsmod??

Såg din bil på blocket,såg fin ut men tyvärr så har du inte mera bilder..tyvärr så tänker/ringer/åker inte folk för att titta på en bil bara genom 1st bild oavsett vad säljaren säger om inredningen.Tyvärr så är mentaliteten idag att har man inte mera bilder,"har man nått att dölja" jag vet köpare o hur de tänker..speciellt äldre folk som knappt kan datorer/ringer..de når du bättre med mera bilder på innredningen.Sukta dem..the more the merryer..som med min bil..en stulen bild..inga mera ,luktade illa,men jag visste att det kunde varit ett klipp..och det var det..Så det bästa när jag säljer bilar är 5 st bilder..en framifrån på en polerad huv (lite nedsänkt ser sportigare ut) en snett 45Grader fram/sidan med hjulen lite snedställt..då ser man däck kvaliten också) en med hela baksäterna..(gå ned lite på knä så du kan fota in i bilen och få med så mycket du kan av båda säterna)..en från baksätet i mitten ,fota mot fram panelen och skruva /dra tillbaka fram-stolarna först..en från sidan säterna fram..När jag gjort så ,så har det ringt mera folk än bara med 1st bild..har testat flera gånger..Vill inte var besserwisser hoppas du fattar det..bara lite tips hur jag gör,och som funkat för mig..Just ja..jag drar på lite biltema glans spray för 29kr flaskan innan hahabåde på stolar och paneler/dörrar..works.

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Hej det med bilderna har du helt rätt i tyvärr så fick jag inte tag på någon bra lamera utan lånade min brors Limited label haha. Jag tog 65 kort inte ett enda blev bra så jag tog ett kort från en gammal mobilkamera med 2 megapixels hehe Bilden på blocket var den bästa jag kunde hitta, har endel andra som e lite bättre men tyvärr så är bilen dammig och med gamla regplåtar på, saknar kåpan till draget osv det ser allmänt ovårdat ut.

Ska försöka fixa bättre bilder bara jag har en bra kamera och att vädret tillåter det. Är ju ingen ide att lägga upp en smutsig bil. Normalt sett fotar jag med mobilen och det fungerar alltid bra men den är tyvärr på reparation :(

Nej jag ska gå ut och se om jag kan få några bilder med skitkameran nu när det är lite ljusare hehe

35000:- är ett högt pris men bör vara ganska rimligt om man ser till vad man får för de pengarna i volvoväg annars. Själv betalar jag ju mer för en perfekt bil än fyndar en sleten bil, reparationerna blir ju oftast skyhöga då.

Bilen är från 1995
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Att lyckas få bra bilder i nuläget är en omöjlighet :( har iaf lagt till några bilder på annonsen nu. Får se om det gör någon nytta..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.