AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.432

Dags att slå till på 325 (E90) ?

Sida 3 av 3
Martin E
simon_en
I nuläger är ju följande trend som gäller.
Trenden är väl att andelen nya bensinbilar som säljs minskar i förmån för gas/etanol/diesel/el/hybrider.
Staten är ju tydliga i sina ambitioner att man vill minska andelen bensinslukande icke miljöklassade bilar.

Nybilsreg 2008 har ju minskat med 50% och andelen sk miljöbilar där det inte finns en enda bensindriven har ökat med samma siffra talar väl sitt tydliga språk värtemot mot vad du försöker säga?

Jag tror få av oss resonerar vad som hände om 15000 mil ?

Martin E,

visst är det som du skriver. Dock är jag inte övertygad om att det kommer att vara ekonomiskt att satsa på motsv diesel jmf bensin över en 7 års period med 15Kmil.

Dieselbilar kommer sannolikt att få det besvärligt med CO2utsläppen när det börjar ställas krav på kraftigt reducerade NOXutsläpp (Kommer med kommande EUregler om jag minns rätt). Återstår att se hur det blir.

Dessutom finns det några små bensindrivna "miljöbilar" om jag minns rätt, Chevrolet Matiz och Toyota Aygo t ex. Intressant dessutom att se hur lite det skiljer mellan t ex BMWs 2l oljepanna och bensin i C02utsläpp. Audis 2,0T 210hk är en annan snål och stark bensinmotor.

Nu är "KVD-bilen" som försåldes för 145 tkr, till salu för 159 tkr...

Länk
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Smart kille att inte ens fotografera egna bilder...

Just nu ligger det inget intressant ute för under 230.000, håller priserna på att gå upp eller är det bara tillfälligt dåligt utbud?

Om jag hade varit i din sits hade jag givetvis dumpat önskan om en bil vilken gått mindre än tre tusen mil och slagit till på en 330 M-Tech II i stället... =)

Länk
Sträcker mig till 5000mil, har ju tänkt att äga bilen några år och då vill jag att grundförutsättningarna ska va så bra som möjligt.

Men visst är den fin :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.