|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
_pancho_: som oFFkeFF skriver så bör du nog överväga att ha r-däck runt om. TOYO vet jag att många kör med på bana. Det finns dock lite olika typer. Ett tips är att kolla upp hur däcken funkar på en så tung bil som M3. MPSC är annars ett riktigt bra däck, men det kostar också... Själv kör jag med Kumhos Ecsta V70A. Helt ok, men inte mer.. |
|
|
Svara min egen tråd: Det fungerar att köra med 9 tum breda m3 18" original bakfälg monterat fram och r-däck 255/35, iaf med KW v2 chassit, och med en camber på -1,3 uppmätt, har ej fått dit ngn ställbar camberplatta än. Dock sliter det mkt utsida på däcken vid bankörning, så mer negativ camber är eftersträvansvärt . Trodde det skulle bli mkt jobbig spårtendens, men inga problem alls. |
|
| Funkar det med 9,5" bred csl fälg som har et 20? Topplagringar från millway är köpta | |
| japp...bara att montera och ställa in=) | |
| Hur mycke camber måste man ha då ? Någon som vet ? | |
| Ska ner till millway den 8.e maj för inställning av mitt chassi, då kan du få mina uppgifter..=) | |
| Men vad har du för ET på dina fälgar ? 20 fram tycker jag låter för lågt. | |
|
har orginal bak-fälgar....kan kolla upp det imorgon när jag kommer till jobbet! |
|
| ET27 är orginal på csl bakfälgar. | |
|
Konstaplen kör med 19" CSL 9.5 både fram och bad med 265or, spacers och -3 graders camber med KW coilovers, den är låg och bred :) Så allt går. |
|
| Hehe ! Är skillnaden mellan ET 27 och ET 20 att ET 20 kommer 7mm närmre skärmen ? och inte har väl Konstapeln spacers fram? | |
|
Precis, kommer 7mm närmare kanten. Nej han har spacers bak, dock 18mm :) |
|
| Felixrs2: Hade du möjlighet att kolla upp dedär med ET 20 och 9,5" breda framfälgar ? MVh Jimmy | |
|
Beaf Jag kör med 9,5" breda fälgar fram med et26 och spacer på 15mm och det tar aldrig i. Dock har jag 3,8° camber |
|
|
Heh, jag kör med 9" fram och et40, skulle ju innebära att man skulle kunna åka ~30mm spacers fram. Hade du spacers bak också ryk? |
|
| ryk 330xi: Kör du m3 e46 ? Har du CSL fälgar? Är det olika ET på olika fälgar? Mvh Jimmy | |
|
oFFkeFF Jo jag kör med 15mm spacer bak med med samma et som fram, et26. Beaf Ja jag kör m3 e46 och jag har eftermarknadsfälgar (bara pga av att dom är billigare). Jag vet inte om jag förstår din sista fråga rätt men ja det kan vara olika et på olika fälgar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.