AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.354

m3 3.0 eller 3.2?

Sida 1 av 2
ed
776
edge
520dT M -15
Ska köpa m3 e36 men har lite funderingar... Har kollat upp försäkringar och för mig så skiljer det ganska mycket mellan 3,0 och 3,2. 3,2an är mellan 3000-10000kr dyrare att försäkra helår/helförsäkring. + att 3,2an är endel dyrare i inköp. Är det värt dessa pengar att välja en 3,2 framför en 3,0?
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Inte för att va otrevlig, men det är helt sjukt så mycket just detta har diskuterats förr.. Använd sökfunktionen å du får läsning hela helgen lång!

Mvh

ed
776
edge
520dT M -15
Va lite otydlig. Min fråga riktade sig främst till de som ägt båda bilarna. I de trådar ja läst så rekomenderar de som kör 3.2or dem och de som kör 3.0or rekomenderar dom...
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Ok jag har ägt både en 3.2 och en 3.0 Jag drömmer forfarande endast om 3.2:an och jag ångrar verkligen att jag sålde mitt fina exemplar.. det är den härligaste bilen jag har haft å då har jag haft strax under 30 bilar och olika märken. Får du fatt på en fin 3.2 så är det absolut värt 20-30 000:- xtra.
Köp en 3.2 annars sitter du där sen i din 3.0 och vill åt 3.2:an :)
För mig som ägt båda hade valet varit givet!

En 3,2 är bättre på alla sätt än 3,0. Jag håller med bilfreak, efter att ha ägt båda så är valet helt givet.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Jag har också ägt båda modellerna, men 3.2:an tycker jag är bättre.

Fast, om valet stod mellan en fin 3.0 med lull-lull som kolfiberinsug etc mot en helt original 3.2, så skulle jag ta en 3.0:a. =)

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Visa användare
118
M5haf
Bmw M5 E39 -00
kör på, 3.0an, den går också fiint, plus mindre förssäkring o bensin, sen kan du krydda till lite o du får nästan samma effekt som 3.2an
pg_ice
min pappa spöar din pappa
pg_ice
edge: Länk
Bilfreak, har du kvar din Z3;a? Jag trodde du hade sålt den...
pg_ice
edge: skippa snacket nu och gör slag i saken istället :) Köp! Länk
pg_ice
tvesovla: vad har det med tråden att göra?
skicka PM
pg_ice
ytterligare en 3.2a: Länk
ed
776
edge
520dT M -15
>pg_ice
Känner till rr vanos problemen med 3,2an. Ang de bilar du länkar till så faller de inte mig i smaken. Första bilen ser fin ut men vill helst ha svart skinn, fälgarna tycker ja inte gör sig alls på e36 och lyktorna ska vi inte prata om. Andra bilen.. Nja, fin men ändå inte riktigt vad ja e ute efter.
Kommer säkert komma ut endel fina bilar snart. Finns säkert många stackare som förlorat jobbet och måste sälja sina bilar...
ed
776
edge
520dT M -15
Denna lockar Länk men priset lockar inte speciellt...
da
15
dannewik
318IS COUPE E36 -93
Den sista du visade tror jag e ett kanon köp, går säkert att få ner priset lite med, bara att försöka få killen som äger bilen att fatta att det inte går att få dessa pengar även hur fin bilen är, snacka lite om det dåliga läget i ekonomin och sånt ;)

Den verkar iaf hel rätt den där bilen, pruta pruta, köp köp, och du har en m3 för resten av livet om du så vill ;)

Satsa på den!

Mvh danne
Jag tror att RR-vanos problemet är större på internet än vad det är i verkligheten. Min 3,2 med RR-vanos är den tystaste i motorn av flera 3,2 jag har lyssnat på, några av dem med Sachs-vanos.
ed
776
edge
520dT M -15
Grejen är ju oxå den att eftersom ja aldrig ägt en m3 så kanske de inte är så lurt att lägga massa extra pengar på en jätte lågmilad bil å sen inte bli nöjd... Men å andra sidan så har man säkert igen de å kanske inte drabbas av lika mkt utgifter på en sån..?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
RR vanos problemen är lika uppförstorade som Linda Rosing´s byst!

IM
132
IMFA
Ingen BMW :(
Hur ser man skillnad på RR och Sachs vanos? Syns det utifrån på själva enheten någonstans?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Allra enklast att se skillnad är att kolla på en liten, liten skylt som sitter monterad på Vanosen´s främre del (mot kylaren). Där står det iaf om den är Rolls Royce tillverkad.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.