|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Sitter och tittar på 528 E39. Tänkte ha det som andrabil. Hittade dom här. Vad tycker ni om dom priserna? Länk Länk Länk Stiger dom i värde med åren eller? | |
|
En del E39 ägare verkar ha missat att det hänt en del med värdet på bilarna det senaste 1-2 åren! Ett annat exempel Länk __________ |
|
| Otroligt! Max 50000 kr för de första originalarna. | |
| 1-2 åren? Jag skulle säga de senaste 3-4 åren. Bara att hoppa över dessa objekt då säljaren har totalt orealistiska förväntningar. | |
|
Länk Här är en som har börjat fatta vad som händer iaf, men då har iofs objektet varit avställd i ett år nu :) |
|
|
Ja dom är ju helt ute o cyklar tycker jag! Verkar som om dom tror det ligger gömda guldtackor i bilen...hehe Man börjar ju undra vart dom har fått pris idén ifrån...? Tycker oxå att max 50 för en ganska tidig E39 om den är i bra skick! |
|
|
528 touringen hos Bilhuset i den första länken har varit till salu minst sedan sommaren 2005 vet jag, jag tror inte 109.000 var rätt pris ens då. Nu är det ju bara skattretande BMW CS #5139 |
|
|
Det finns en och annan 528 som det begärs lägre priser för också iofs. Vissa säljare (och kanske också köpare) vill ha ett högt utgångspris så att det går att förhandla ned priset ordentligt...eller? |
|
|
Vill du ha en bil i fint skick med TU-motorn, bra utrustning, under 20000 mil och med god historik så får du nog slanta upp runt 70-80. De första årsmodellerna som kanske är sparsamt utrustade och med lite mer mil går nog att hitta kring 50. |
|
|
Hej Njae...kan nog utan allt för stort letande i bildjungeln hitta en 99-01:a för kring 50 000 i bra skick, svensksåld, under 20 000 mil och med ganska så bra utrustning. Tyvärr är det ju så att både bil, kaross och stor motor gör e39:an svårsåld. Även om jag tycker den är en jättefin bil så är den tyvärr inte mycket värd idag. Synd... Dom som tror att BMWs värde är så högt som i vissa av annonserna är ju helt ute och svävar i det blå... Frasse |
|
|
För att få en rättvis prisbild kan man titta på hur länge utannonserade bilar står kvar. Kräver naturligtvis tålamod. Är bilen registrerad på en bilfirma kan man se när de köpte den. Har de ägt den i ett år borde förhandlingsviljan vara strax över normal...:). |
|
|
Jag sålde min rätt välutrustade svensksålda 523iT TU -99 med 12-13000 mil på mätarn för typ 83k i december förra året, så de priserna i början är ju löjliga :) Min var iofs en snabb affär, så priset var kanske i underkant. |
|
|
Ja det är ju skrattretande priser! Garvade rejält när jag såg dom! Och 70-80 för en tidig E39 med bra utrustning tycker jag oxå låter mycket! Kan tänka mig att en som är riktigt fin kan kosta max 60. Men den som han kallar "lowraider" vem vill köpa den då? Ser ju för det första bara löjligt ut när den är så låg! Och sen är det ju inte någon "bling bling" jänkare! |
|
|
Titta på en lite nyare när de gamla ändå är så dyra. Nu är detta fynd ute igen ;) Länk |
|
|
wow vilket fyndpris... HEHE Ja dom tror verkligen dom är guld värda! Vem vill ge 145 för en E39??? Blir nog ute på annons ett tag oxå! |
|
|
Min bror köpte sin fd. BMW 528 -98 i slutet av 2007 för 45 000 kr. Sålde ca ett år senare några tusenlappar billigare. Bilen var inte fullutrustad men var i bra skick med god historik. 21 000 mil Touring Svart metallic Sportstolar Läderklädsel Business stereo +en del annat. Dessa priserna är ju mest komiska. |
|
|
Länk 523 -97 20' mil 69 000 Får han sålt den för det priset lovar jag att äta upp min keps! Samt slänga ut min bil på annons snabbt som blixten. __________ |
|
|
Finns många som inte ägnat många sekunder att titta på vad deras bilar ligger i för pris. Ytterligare ett pinfärskt exempel som får Anders-72s 530 att framstå som prisvärd: Länk Med tanke på att bilen dock har USA skylt så kanske det är en fejkannons av någon som vill pressa UPP prisbilden? ;-) //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Som E39 ägare ska man kanske inte ska klaga på folk som försöker hålla värdet uppe :-) __________ |
|
|
Mina föräldrars grannar sålde sin 528iA Touring -00 som gått någonting på 13000 mil i höstas för 50000:-. Blå med cremefärgat läder, comfortpaket och kvitto på 60000:- från de senaste 2 åren. Allmänt fräsch bil, men behövde en polering. Jag trodde faktiskt knappt att han skulle få det han fick med tanke på hur många prisvärda E39:or det finns på annons. |
|
|
Troligtvis har "min" annonsör snott bilden. Bidrar ju inte direkt till att öka antalet spekulanter som funderar på att bränna 150' för en 530d från -02. Numret, namnet och adressen stämmer nämligen. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.