AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.109

Liten film om min bil

Sida 1 av 2
Ghost Rider
Länk

Min Race mapp är nu på 270 hk 0ch 705 Nm

Mappen på filmen ska vara min normal trim

Christer Andreasson
BMW 120D
Ghost Rider
Länk

Christer Andreasson
BMW 120D

hur kan du få ut så mkt nm??? verkar va grym prestanda i din bil.. har du några tider??
Martin E
Är du den riktige gåsrider ;), imponerande prestanda ur en 2 liters motor.

I rena prestanda ifråga om 0-100 och 60-140 på 4:e 5:e vxl eller toppfat skulle vara kul..
Ghost Rider
Toppfarten har jag haft 243 enligt gps sen bromsar min hastighets spärr

0-100 har jag inte testat ännu kommer när väglaget e lite bättre

Christer Andreasson
BMW 120D

Undrar hur länge växellådan lär hålla om du kör med standard lådan. Den är väl inte konstruerad för att tåla så mycket Nm??
Ghost Rider
Om man använder huvudet när man kör så håller det längre än man kan tror

kör ju inte som en tok jämt

Christer Andreasson
BMW 120D

Visste inte att 1 serien fanns i brunt....dags att tvätta bilen kanske? =)
Ghost Rider
Inte lätt att hålla en bil ren när det är så skitigt på vägarna

Christer Andreasson
BMW 120D

Tips: då det bara är 50-60% mer vrid än vad lådan är typad för, så går det ännu fortare att förstöra den om du häller sirap i tanken ;)

En så'n surhink hade jag inte vågat ta i ens med radiostyrd tång i andra hand.

120d
Värst vad en del vart sura...
Berätta vad du har gjort för att få upp han i dom siffrorna och vilket företag det är som har gjort jobbet?

Vilken effekt! Helt sjukt! Grattis!

Ghost Rider
Vilket företag som mappat syns på filmen :)
och jag har bla en en mitsu tf035 turbo som är ombyggd * special*
fullflödes avgassystem och rensad pf

Christer Andreasson
BMW 120D

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Kul sleeper!
Hoppas den håller för dig bara! =)

Mvh Patrik
120d: Du missförstod. Det är inte jag som är sur, det är bilen i filmklippet!

k1mzo: Det är nog lättare att hitta en höna med tänder än en 130i-ägare som är avis på en aptrimmad 120d, frånåkt eller ej :)

Frånåkt tvivlar jag förresten på, iaf om man får använda växellådan - det är ju hästarna som accar bilen och vridet som förstör den ;)

Och sedan kanske inte min heller är helt original, men jag ligger fortfarande under lådans spec...

Gott nytt!
Helgeson

120d
120d: Du missförstod. Det är inte jag som är sur, det är bilen i filmklippet!

Inga kommentarer, Gott Nytt År på er BMW vänner.....
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Ska bli intressant att höra lite tider sen!

Kan inte förstå Helgessons sura kommentarer, har någon bett dig att köpa bilen i andrahand? Eller frågat om vad man kan hälla i tanken för att förstöra den snabbare?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tycker också Helgeson verkar onödigt grinig, men däremot undrar jag hur vridmomentet påverkar växellådan. Mina hållfasthetskunskaper är inte de största men risken för utmattningsbrott minskar inte precis med den ökande lasten, om man säger så..

Mvh Johan
Ghost Rider
Har kollat runt lite och använder man huvudet på rätt sätt så kommer det att hålla men ligger man och tok kör hela tiden så kanske det inte blir så långvarit

HELGESON varför tycker du bilen e sur då

Christer Andreasson
BMW 120D

Fredo: Enligt din logik kan jag nu undra om någon frågat dig vad du tycker om min åsikt... Måste någon bett mig köpa den? Det är ju bara ett sätt att säga att så kraftig trimning naturligtvis förkortar livslängden på många komponenter och någon gång lär den väl byta ägare. Jag hoppas den nye ägaren då får full insikt i vad bilen varit med om. Och då hade i alla fall jag tappat intresset väldigt fort.

Ghost Rider: jag står fast vid min åsikt att man inte ska behandla vanliga gatbilar på det sättet, men visst kunde jag uttryckt mig mer diplomatiskt och ber därför om ursäkt. Och visst kan jag hålla med om att siffrorna i sig är imponerande för en tvåliters fyra!
Vet inte om jag tolkar Helgesons inlägg annorlunda jämfört med er andra, men jag får lite känslan av att han bara menar på det att som köpare av en begagnad bil är det kanske inte så roligt att i efterhand få reda på att ens nyinköpta bil har varit modifierad (trimmad) och att bilen även varit i någon form utav race, och eventuellt få dyra räkningar på reparationskostnader. Visa bryr sig kanske inte med andra hade avstått en bil om de fått reda på sanningen om vad den varit med om. Ghost Rider - jag säger inte att det är nått fuffens med din bil.
Jag har inte en aning om hur högt vridmoment lådan är konstruerad för att tåla. Men oavsett sker ju ett ökat slitage även om man kör förnuftigt, det är ju inte för inte som en 123d har en kraftigare växellåda. Vilken inverkan denna effektökning har på motorn och dess transmissions livslängd är svårt att sia om.

Jag personligen bryr mig inte om vad andra göra med sina egna bilar då det för min del är ointressant. Det är inte rätt att gnälla på någon beträffande vad denne gör med sin bil sålänge det inte är en risk för alla andra trafikkanter ute på vägarna. Vilket Ghost Riders 120d garanterat inte är.

Måste säga att jag är imponerad av de siffror du har lyckats uppnå Ghost Rider :) Lyckas du förbättra ditt toppresultat får du gärna berätta det, det är ju lite roligt att se hur högt man kan komma utan att ändra motorns cylindervolym och/eller dessa interna komponenter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.