|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
marlock: då prutade säljaren åt dig, va praktiskt, det har aldrig hänt mig. Säljaren nämnde nån kille med en 525:a som var intresserad av bilen (troligen i ett försök att stressa mig) kanske var det du? Jag ser inte mig själv som nån vidare skicklig prutare. Detta är nog första gången jag lyckats få ner priset på en bil nått nämnvärt. Normal brukar jag få en massa småsaker istället, däck å annat. I och med att jag hade inbyte så är det svårt att jämföra priser. För mig så var mellanpriset det viktiga. Men jag gjorde troligen en ok affär. Jämför jag med de bud jag fått från andra firmor så känns det bra. Auto 7H ville tex ha betydligt mer för sin silvergråa 05:a med fler mil. Ibland undrar man om dom verkligen vill sälja bilen. jonasjonas: har du tittat på min profil och slagit ihop ett och ett eller hur har du lyckats koppla ihop mig med min förra bil och dess nuvarande ägare? Nu har både J.L och du lyckats röja min identitet. Jag börjar bli lite orolig över det här forumet :P Hur som helst, skulle du stöta på den nye ägaren av min gamla 330 så hälsa så gott, hoppas att bilen har fungerat tillfredställande (det blev nämligen lite pinsamt när jag sålde den, eftersom motorlampan började lysa 1 mil efter att han köpt den. En kontakt till mig i Göteborg avbröt sin semester och hjälpte dom så det blev nog bra till slut ändå) Det är min gamla 330:s fel att jag byter bil hela tiden. Saknar motorn i den bilen. Men nu hoppas jag få bli nöjd ett några år framåt. |
|
|
Grattis. Jag har haft min 530 i en dryg månad.Är grymt nöjd. Du får vel komma till BK på fredag och visa upp den. |
|
| Tanken har slått mig, kanske dags att erkänna att man är BMW-nörd fullt ut och gå på träffarna oxå. hinner jag inte på fredag så lär det blir säkert bli snart. | |
|
Japp, det var jag med 525:an...dock tänkte jag köpa den rent då inbytesaffär i dagens läge inte är det bästa ur det ekonomiska perspektivet... Än en gång grattis. /M |
|
|
Jag har sett bilderna i din profil. Det kryllar väl inte av silverfärgade 330 med eftermonterat M-tech II, M-speglar och CSL-hjul och regnr som börjar på X. Lustig kombination av inredning i den bilen. |
|
|
Dags för uppföljning. Suverän bil såhär långt!! Åker till jobbet ibland trots att det är 400 meter dit och ger mig ut på lunchen. Ljudet i motorn är i en klass för sig! Troligen min bästa bil någonsin även om den som så många andra E60/E61 lider av lite småproblem som knarrande lister och halvkass spolning på bakrutan. Jag kan leva med det känns det som just nu i alla fall. Knarrande lister är dock ett litet irritationsmoment. Stolarna hade kunnat vara bättre, men jag har anpassat mig. Baksätet är mycket rymligt. Automaten har varit lite ryckig, men det löste jag genom att reseta det adaptiva minnet. Eftersom jag hade lite bryderier om skinnets kondition innan köpet av min bil så gör jag här en liten uppföljning om det också. Gliptone stavas botemedlet! Märkena i baksätet är 4 månader senare nästan helt spårlöst borta efter lite smörja av BMW:s originalprodukter. Och efter inhandling av två flaskor gliptone mest för skojs skull, så börjar även vecket i framsätet ge med sig. Planerna för framtiden är ipod interface och sen har jag läst att det ska finnas nått uppgradering kit i form av Alpine HIFI för 1 och 3-serien. Undrar om det finns nått motsvarande för 5-serien? Bimmern: Länk |
|
|
Var köpte du Gliptone? Har de klassiska vecken man ser i nästan alla komfortstolar, menar du att det där gucket hjälper mot det? I övrigt: mycket snygg vagn! |
|
|
Ja efter två dagar ser det ut som att gucket kommer att vinna fajten mot vecket. Skinnet blir mjukare och mer följbart. Ska prova att lägga nån tyngd i sätet för att se om det slätar ut skinnet helt. Här köpte jag smörjan: Länk Bimmern: Länk |
|
|
Ser riktigt nice ut min är silver så svart skulle vara trvligt men panorama tak är det inte lite för mycket har det själv men tycker att man aldrig kan ha det öppet när man kör för att det väsnas som f.. annars så skall man väl inte klaga Min Far hade en Merca E klass 06 med panorama mycket bättre komfort i den |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.