AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.534

Vad tycker ni om denna svarta E61 530i med M-paket?

Sida 1 av 3
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Nu behöver jag råd ifrån er kunniga forum medlemmar.

Vad tror ni om denna 530iM Touring årsmodell 06?

Jag har fått ett mycket attraktivt erbjudande mellan denna och min nuvarande 320d. Troligen har faktumet att bensinbilar idag är mycket svårsålda med saken att göra. Säljaren erkände också att dom hellre har min bil stående i butiken.

Länk!

Det jag är osäker på är att tyvärr har den en enklare klimatautomatik pga komfortpaketet inte finns, men pdc, xenon och det andra som normalt ingår i komfortpaketet finns på bilen. Jag har provkört bilen och testat klimatanläggningen och för mig förefaller det som att skillnaderna mest är kosmetiska, den var fortfarande automatisk.

Frågan är hur stor inverkan ska detta ha. Det var inget jag störde mig på själv, jag märkte ingen skillnad mot AC:n i min nuvarande bil, det sänker kanske värdet på bilen något, men jag har oxå fått ett bra pris som sagt.

Kan man få en bil där ALLT är perfekt? Ja menar den har nästan allt jag dreglar efter, en sexa till motor, automat, svart metalic, skinn och har M-paket, desutom har den gått 1000 mil mindre än min bil och verkar vara i ett mycket bra skick.

Och till sist om vi/jag släpper det där med klimatanl. för ett ögonblick är det något annat jag behöver tänka på, kolla upp?

Ska jag slå till? Hjärtat säger ja, men vad säger forumet?

Mvh
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Är det bara bilden eller är skinnet på förarstolen inte ovanligt veckat på kanterna? I sitsen vet jag att det kommer direkt, men jag tycker nog det ser slitet ut på sidan.
Annars är den ju skitnajs, samma färg jag har på min, den går rätt mycket åt blått (tror den heter safirsvartmetallic och safirer är väl blåa tror jag).
Du kommer inte sakna navi, Logic7, aktiva krängare osv? Finns ju en hel del mer välutrustade bilar ute just nu...
Väldigt få mil är iofs ett stort plus!
Klart du ska slå till om hjärtat säger det med! :)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Logic7 är otroligt schysst tycker jag, men annars tycker jag den ser nice ut, följ hjärtat
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Det är nog inga "större" fel på denna bil, reagerar också på väl slitna säten, bilderna ger iallafall det intrycket. Leasingbil som lämnats in eller bytts, märkligt med så låga mil och byte/inlösen. Får en känsla av att det företag som leasat bilen inte varit speciellt noga med skötseln.

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Kan hålla med om vecken på framstolen inte är så snyggt, men i övrigt så tror jag att den bilden är lite missvisande. Jo det är mycket riktigt en fd tjänstebil som många bilar med 2-3 år på nacken på bmw group antar jag, men den luktade ny bil och kändes och såg väldigt fräsch ut inuti. lacken var finare än min 07:a, inga dörruppslag eller repor eller sånt. Inte för att jag har massor av sånt på min, men den blänkte väldigt fint, delvis beror det säkert på den svarta metalliclacken som skiftar något åt det blåa hållet. Mycket vackert.

Jag ska ta en koll till på den igen efter nyår och då specialstudera skinnet lite nogrannare denna gång.

Lus>>jag tittar mest bilar på bilfirmor och jag tycker inte det finns såvärst mycket 530 touring -06 med M-paket därute till det priset och med dom milen, men jag kan ha missat nått. Tipsa mig gärna annars om du hittar ett alternativ.

Logic7 har den säkert inte, men jag reagerade på att det var jäkligt bra tryck i ljudet. Kanske är stereon mycket bättre än på E91 som jag är van vid?

Takluckan kändes lyxigt oxå, men den kanske är mer eller mindre standard.

Navi har jag aldrig haft så jag vet inte vad jag missar.

För övrigt står den som 05:a på bytbil, men den är tillverkad 0510 uttagen 0511 så det borde vara en 06:a om jag tänker rätt.
Säkert någon fet VD gubbe som suttit i (på sidorna) och pöst i läderfåtöljen :)
co
1.144
coldhex
BMW M135i
:-)

Verkar inte vara nån som direkt avråder mig från bilen.

Jag avaktar över nyår, dricker lite moserande vin och sover på saken.

Sambon är dock inte stormförtjust över tanken att byta från en miljövänligare diesel till en rak 3 liters sexa...
Me
51
Megrez
525i touring -06
Verkligen superfin! Går det inte att uppgradera stereon i efterhand till logik7 eller är det för kostsamt/krångligt?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Bensinen är billigare än dieseln, kör på
Me
51
Megrez
525i touring -06
Jag har också gått över till bensin efter 18 år som dieselägare. Läste just i en annan tråd att det tycks vara omöjligt att uppgradera minsta stereon. Tar man HiFi-paketet så verkar det gå bättre. Undrar vad de skulle kosta att byta ut hela anläggningen mot HiFi lr logik7? Kanske inte så blodigt?
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag tyckte i och för sig att ljudet var väldigt bra i bilen. Jag får ta och kolla upp vilket system det är (om det nu spelar nån roll eftersom jag var nöjd ändå).

Men hade det varit HiFi eller logic7 eller nått liknande (har noll koll på de olika paketen får jag erkänna) så hade det väl troligen stått i annonstexten.

Men ska kolla upp det.
Me
51
Megrez
525i touring -06
Ja, gör det och fråga gärna om vad det kostar och är möjligt att byta ut pakenten, skulle vara väldigt intressant att veta då jag älskar att lyssna på musik.

Som du säger så är och var jag också helnöjd med ljudet i min bil, tror det är minsta stereon för inget slutsteg bakom vänstra facket bak och ingen EQ, bara diskant, bas, fader, vänster, höger i menyn på färddatorn.

Man blir bara så nyfiken då man redan är helnöjd, hur ska inte då HiFi och logik7 låta :-)
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Lus och Coldhex:

Färgen på bilen är "Carbonschwarz metallic", inte safirsvart.

Panoramaglastak är inte "mer eller mindre standard", utan ett tillval som många andra.
Bilen har "vanlig" utrustning samt M-Sportpaket, extra mörka rutor bak, automatväxellåda och panoramaglastaket.
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Coldhex:

Ljudet är standardsystemet.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Som om min beslutsångest inte vore nog så har jag nu dessutom fått erbjudande om byte till en 545i touring -05 runt 10,000 mil av en privatperson. pengar mellan.

Men en 530i -06 3700 mil med M-paket och garanti känns ändå mera rätt tror jag...

men...

usch vad jobbigt det blev nu.

gott nytt år!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
coldhex: Tänk bara på att en E60 utan m-paket är inte komplett, men å andra sidan är 4,4'an så mycket piggare än 3,0'an. :)
Mr.Nullzwei: ok, tycker den går massor mot blått på bilderna, därav min gissning på safirsvart.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Har alltid velat ha en bil med M-paket. Tex min E46 330i jag hade förut lade jag ner massor av pengar och energi för att uppgradera med exteriört M-paket, mycket pengar och ändå blev jag aldrig nöjd, eftersom den fortfarande hade en bussratt, inga m-lister, antracittak eller växelspak med m-logo etc. Jag är rädd att jag hamnar i samma träsk igen.

Färgkoden är 416.

sökte lite på forumet och enligt länken:
Länk

så är det CARBONSCHWARZ MET.

Den går väldigt mycket åt blått just på dom bilderna.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag har inte heller m-lister, får vara nöjd med de här: Länk
Ursäkta gigant-jag-är-fortfarande-så-nöjd-att-jag-måste-skryta-efter-6-månaders-ägande-bilden.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
tycker du kan vara väldigt nöjd med dom listerna.

Tog några bilder på bilen igår efter att jag provkört den, där är den inte lika blå, ganska dåliga bilder för övrigt men ändå, det förefaller ju som att färgen skiftar mycket med omgivningen.

Länk

hade en volvo s40 med färgen lava svart en gång i tiden och den kunde anta alla möjliga färger beroende på bakgrund alltfrån blått till grönt.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Haha, du har redan köpt den mentalt :) Grattis! Bara att ringa ESS tuning nu då :P
Slå till, jag har också just bytat min E91 till en carbonsvart E61-08. Lycka till med köpet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.