|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Var och kollade på 530:n och jag reagerade på skinnet både i fram och baksätena, det var väldigt mycket veck och i baksätet så var det ett stort inntryck ner i sätet. Men detta kan ju ha varit att man hade kört nått tungt med den precis innan(kollade på den 2 dagar efter att den blev inbytt) var väldigt nära att slåtill på den men jag tvekade på klimaten vilken antagligen funkar precis lika bra som den dyrare varianten. Nu blev det en Audi Q7 istället som jag är mycket nöjd med. Gott Nytt År!!! When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Lus och coldhex: Carbonsvart är ju en färg som skiftar mellan svart och blått. Safirsvart är svart metallic.. |
|
Det jag gillar starkt med detta forumet är att alla är så in i h-e petiga. obs ingen ironi, vilket är bra för finns det minsta tveksamhet på en bil kan man ge sig fasen på att nån upptäcker det. Hade ingen påpekat detta med skinnet hade jag inte tänkt på det själv. Klimatautomatiken utan utökad funktion fick jag tips av i en annan tråd. Men nu vet jag allt detta och kan ta med det i bedömningen och slipper bli besviken i efterhand. Skinnet kanske man kan smörja upp lite i kanterna eventuellt. Vecket är nog svårt att åtgärda. Men jag har fullkomligt fallit pladask för utseendet på bilen. Försöker att inte vara blind. Jag tillhör nog inte dom som är super jättepedant, ofta tittar jag mest på utsidan och glömmer resten, men bilen ska ju säljas vidare nån gång oxå. Har dock nyligen sålt en 330 med bussratt till ett bra pris och då klarar man vad som helst. Nu blir det trerätters och skumpa och om inte nyårsraketerna skrämmer vettet ur katten så äter hon ost i ett hörn oxå. Undrar om bmw group är öppet imorgon... |
|
|
530n är verkligen snygg och jag förstår suget. E60/E61 är ju en helt annan och betydligt trevligare bil med bättre komfort än E90/E91, det har ju redan konstaterats i tidigare tråd. Om priset är rätt, varför inte, slå till! Om man klarar sig utan klimatautomatik är ju upp till var och en att avgöra, men faktum är att ganska många E60/E61 av 04-05-06 års modell har den enklare kliman, så det är ju inget unikt för denna bilen, och säkert inget som gör den osäljbar heller. coldhex, var det förresten du som var på Gbg-träffen på Burger King Eriksberg i en silvermet. 330i M-pkt någon gång i våras? Gott Nytt År till alla hur som helst! BMW CS #5139 |
|
| Japp det var jag det hur kunde du lista ut det? Jag dök upp lite hastigt och lustigt efter ett joggingpass på hisingen, var hungrig, såg en massa bimmers och förstod vad som var på gång. Vem du var har jag redan listat ut :-) | |
|
coldhex, jag listade ut att det var du när jag läste att du eftermonterade M-pkt etc. på din fd 330i, om jag inte minns fel pratade vi om det på träffen i våras. Världen är inte så stor i BMW-kretsar i Gbg =) Lycka till med eventuellt bilköp hur som helst! BMW CS #5139 |
|
|
Har själv precis köpt en 530,och är efter knappa 2 veckor supernöjd. Personligen hade jag inte brytt mig om klimatanläggningen.Dom allra flesta framtidiga spekulanter när du ska sälja vidare kommer nog inte att ha koll på att det finns flera olika klimatanläggningar.Om du inte har oturen att råka ut för en annan "AP forum-nerd". Det ända jag reagerade på var avsknaden av komfortstolarna.Dock så har jag notterat att många M-paket 530-bilar saknar dessa. Är komfortstolar i min,och kan bara säga att dom är grymt goda att sitta i. |
|
|
Jo risken är ändå hyfsat liten att "råka ut" för en BMW nerd :-) Jag känner dock några. Men det som enligt AP formet kan göra en bil totalt osäljbar (refererar till exempel till min gamla 330 med bussratt) kan vara en detalj som en vanlig svensson inte ens kommenterar. Där kan färgen vara mer avgörande än bilmärket till och med :-) Vad är komfortstolar? I 530n var stolarna delvis elektriska samt man kunde justera det sk. "lårstödet" precis som man kan på 3-seriens sportstolar. Det finns väl standardstolar också där inte ens lårstödet finns? |
|
|
Det stämmer.Det finns en standard stol.I de du har tittat på sitter det sportstol. Lägger med en bild här på en komfortstol. Den kan man också justera lårstödet,sen kan man justera övre ryggstödet och så finns det ett mycket skönt nackstöd,men en yttre justerbar kudde.Om du plockar en broschyr på BMW,så visas dom olika stolarna säkert där. Länk Länk |
|
|
Denna har också komfortstolar. Länk Finns en del bilder från lite olika vinklar. |
|
|
Tror 530i E61 är en bättre bil, ekonomin (från dag 0) undantagen. Finns dock ett litet aber. Nya 5-serien... Jag hade legat lågt och sparat slantarna. Din nuvarande bil är nyare också. |
|
|
Kloka ord. Dessutom är det en fördel med långhelg ibland, då tvingas man fundera lite och inte göra nått förhastat. Det som gör att jag inte kan bestämma mig är mest två saker, klimaten och att skinnet ser slitet ut. När jag jämför med andra bilar på blocket etc. så ser baksätet väldigt "fluffigt" och "korvigt" ut. På de bilar jag jämfört med ser skinnet liksom mer "uppspänt" ut eller hur man ska säga. Finns det olika skinntyper kanske? |
|
|
coldhex: Jag är en av förespråkarna för klimaautomatik i en tidigare tråd. Om du känner att det funkar med den vanliga skulle jag inte bry mig, man måste våga gå på egen känsla ibland :-) Om inte annat så väger panoramaluckan upp en del för andrahandsvärdet. Kolla bara så det inte är några knarrande missljud eller vindbrus ifrån luckan vid lite högre hastigheter, har läst en del klagomål ifrån andra E61 ägare med denna option. BMWs dakota läder i de skålade sportstolarna håller ingen vidare klass, de blir väldigt lätt slitna i skålningen. Det var samma sak på min E46 320 som redan vid 3000mil hade tydliga veck. Håller med om att svensksålda E61 med M-sport inte växer på träd men de dyker upp lite då och då. Urvalet är begränsat så dyker rätt bil upp som är rimligt prissatt så går den oftast inom ett par veckor. Trots allt tjafs om finanskriser... Två reflektioner: - Det största problemet blir som redan sagts 2:a handsvärdet på sikt eftersom en ny 5:a är på G. E91 är aktuell modell åtminstone 2-3 år till. Dock lär touringen hålla sig fräsch lite längre eftersom den vanligen debuterar ½-1 år senare. M-sport dämpar troligen raset något. -Avsaknaden av komfortpaket kan ge lite sämre inbytespris eftersom detta begrepp finns inskrivet i handlarens gröna lista. Även om en del av utrstningen valts separat så är det lite "på eller av" när den skall bytas in. |
|
| Nu äntligen har jag testat stereon med min musik på högre volym, som blev en besvikelse. Nu förstår jag kritiken, det lät väldigt bra i P3 med en och annan dunka dunka med måttlig volym (man luras ju tro att "detta är bara början, liksom". Men tyvärr, ett kasst ljud då man verkligen ska digga. Bakhögtalarna låter som någon glömt sina freestyle-hörlurar, typ... | |
|
Jag köpte den!!! En titt på bilen idag i fullt dagsljus fick mig att äntligen ta ett beslut. Efter många loopar fram och tillbaka och samtal till olika bilfirmor för att jämföra mellanpriser så kändes funderingarna till slut mogna. Jag saknar EN sak på bilen och det är utökade klimatet och det är inte värt 40-50 tusen extra för att hitta en bil med ALLT och då är det inte ens säkert att den får rätt färg. Färgen plus M-paketet känns klockrent! Var och kollade på skinnet i bilen och i verkligheten såg jag inget onormalt slitage förutom vecket i framstolen och att det har stått en barnstol i baksätet som gjort avtryck. Det ser dock inte längre lika illa ut som på bilderna som verkar vara tagna nån månad tillbaka. Skinnet ser lite korvigt ut på bilderna, men har jämfört med lite bilar och stoppningen är även ganska mjuk på de jag jämfört med. Så min förnuftiga diesel-era blev kort för min del. Jag gillar dieseln och hade inte haft nått emot en 535d, men priset blev för högt. Så nu är jag tillbaka i sexcylinder bensinare träsket igen. Dags att börja skänka pengar till greenpeece. Detta kommer att bli min första BMW med komplett M-paket. |
|
| Carbonsvart E61 M-Sport, så skall det vara! Grattis till en snygg bil :D | |
|
Gratulerar hoppas att du blir nöjd med bilen. Bara ut o varva 7000/rpm och lyssna på den underbara sången:) When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Bara att gratulera. Måste erkänna att jag varit på väg att köpa den ett tag också. Skulle vara intressant att höra vad du fick ge för den? Jag pratade med säljaren på telefon och då var hans spontana bud 275' utan att jag prutade en krona...så jag misstänker att du fick ge 260-265'? Snygg bil med bra utrustning och låga mil. Nu blir jag ju ännu mer sugen på att byta! Diesel eller bensin är ju frågan.... |
|
|
Grattis coldhex. Och, btw så la jag lackskydd på din fd 330 för någon månad sedan, den rullar i mina hemtrakter. :) |
|
|
Grattis, Jag tror du kommer att bli nöjd. Var själv spekulant på den bilen, men eftersom jag bor för långt från gbg tog jag mig aldrig i kragen och åkte och tittade på den. Carbon är verkligen snyggt! Tror du kommer klara dig bra utan automatisk klima, blir ju lite pengar att lägga på annat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.