AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.183

Till alla som äger en M3 E36

Sida 3 av 4
co
1.144
coldhex
BMW M135i
ja det låter som en jättebra idé. Hylla bilägaren och han som gjorde den "fetaste coolaste filmen, respekt!!" så att närmsta kepsbeklädda, snusnisse med ring i örat tycker att detta är JÄTTECOOLT och vill göra likadant.

Nä tack, kalla gärna oss för moraltanter, moralfittor och annat moget som har kommit fram så här långt i tråden, faktum kvarstår att killen utsätter andra för livsfara och det är väldigt svårt att undgå att diskutera hur mycket ni än vill. Skapa en ny tråd då så får vi se om folk tycker annorlunda, jag tror det blir samma avståndstagande i den. Jag är glad över att folk säger ifrån, köra som han gör är ju vansinne.
coldhex: Ja eller diskutera BILEN och strunta i föraren (oavsett om man tycker det är coolt eller livsfarligt)!

Vill man diskutera trafiksäkerhet så kan man ju starta en tråd om detta... Förstår inte att folk här på AP har så svårt att hålla sig on topic!

"Förstår inte att folk här på AP har så svårt att hålla sig on topic!"

Det är för att så många här verkar ha en stor längtan efter att tala om för andra att dom är lite bättre människor som vet lite mer än andra människor.
Om trådskaparen vill att man skall hylla bilen, visa en bild på bilen bara och lite fakta. Att visa denna filmen utan att trafiksäkerhetsfrågor kommer upp är totalt omöjligt.
Håller med coldhex om att vid hyllande av denna filmen kanske sporrar andra att försöka göra likadant, och det är något man borde avstå ifrån.

Det ligger i varje ansvarsfull bilförares natur att reagera när en del kör så där i allmän trafik.
Gör samma film på en avlyst tävlingsbana kanske "ringen" och trådskaparen skulle säkert få helt andra reaktioner.

"Men att sladda i en skymd kurva är ju ganska vårdslöst, och visst, ni säger att
det är svårt att hålla effekten i backen, men flertalet av gångerna så provocerar
han ju upp bilen i sladd, antingen via koppling eller med ett litet knyck på ratten.."

Istvan, vart ser du att han gör det?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Det är väl allmänt känt att med åren så blir man mer förståndig etc. Moralen växer och man börjar tänka på riskerna mer än när man var yngre. Medelåldern på AP är högre än på många andra bilforum. Detta har gjort att många yngre väljer andra forum som tex Zatzy etc.

Personligen ansåg jag inte att föraren var speciellt vårdlös. Han behärskar nog sin bil väldigt bra och körde relativt säkert. De flesta här har nog kört minst lika vårdlöst men i andra sammanhang, tex vid omkörning, vid halt underlag, kört trött etc etc.

Har sett den filmen förut och reagerade inte alls som många andra här, utan tyckte att det var en riktigt fin bil och bra bygge. Letade tom fram mer fakta om den bilen eftersom det var ett så fint bygge.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Gallardo, vilket vill du ha svar på?

Han trycker in kopplingen redan de första han gör i filmen för att få lite hjulspinn.
När de filmar från en annan bil å han kör förbi, man hör klart å tydligt.
Sen även vid 1.56 när han möter jänkarna så trycker han till på kopplingen.
Även när han kör om volvon vid 3.45. Runt 4min i filmen svänger han garanterat till extra mkt på rakan för att få lite orm spår efter sig.

Sen sladdar han på ganska skymda vägar i början av hela filmen tycker jag..

Var det de du ville ha svar på?
wa
35
walle70
325 turbo m-tech2
tack bumper!
du är en av dom som förstått iden med detta bygget

om detta skulle vara en tråd om hur vi alla beter oss i trafiken
så skulle den aldrig ta slut!

filmen är redigerad så att det ska se effektfullt ut.
marginalerna är betydligt större än dom verkar på filmen .
tex raksträckan är 1.5kilometer lång!
ganska svårt att se det med!?.

personligen gillar jag sådana här filmer mer än att kolla en bil som börnar på en parkering
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Kul bil! Nåt som jag gärna själv hade haft!
pe
18
pelko
BMW 325iM E30
IstvanC: Jag har hört talas om ditt namn i andra sammanhang tror jag, du kanske har knåpat ihop någon snabb CTR bakåt i tiden?

Isåfall borde ju du om någon för guds skull veta att man med mycket effekt och helvetes respons inte behöver använda någon jädra koppling för att få det att spinna! Blir lite förbannad nu när du kommer påståenden som man skrattar åt.

Trycker du halvgas under 100km/h så spinner det friskt, trycker du fullt under 150-160km/h så spinner det. Man behöver INTE använda koppling för att det ska spinna.

Kolla på bromspappret i början på filmen och inse att det kommer en helvetes massa effekt under en kort del av registret. DET, gör att det börjar spinna. Inget annat.

Jag är själv oerfaren inom bilbranschen även om jag de senaste fyra åren inte ägnat mig åt annat, men jag har åkt med många riktigt snabba bilar och de största problemen för en snabb RWD är att få ner effekten.

Sedan är som sagt filmen redigerad för att den ska vara rolig att titta på. Om man skulle släppt på tyglarna ordentligt så hade la hälften av alla medlemmar på AP letat upp oss.

Gott nytt år på er - biltokar!

Mvh Mathias
Har ni testat Lunarstorm?
Pelko, japp jag har byggt en snabb CTR bla.
Men man hör ju ganska tydligt hur han varvar upp sen ner igen på filmen.

Ja vet att man inte behöver trycka ner kopplingen me så mkt effekt, men ligger man på 3an med en RWD bil med bra sulor, så har man faktiskt mer grepp än man tror, nu kanske det va några linglong däck på iofs, men på filmen låter det precis som han duttar till på kopplingen.
Men kanske hörslen sviker mig?

Jaja, skit samma, Gott nytt år alla!
Underbar bil och underbar rulle!
Alltså de var ju fint väder och bra underlag. Blev lite orolig för oljetempen i en sekvens, såg lite låg ut eller har jag fel?

nollvisionen är väl ändå till för folk med noll visioner
Spelar nog ingen roll hur stora visioner nån har, den här killen tänker ha kul ändå.

Gott Nytt År
Gemini__
Bilen ser kanonfin ut och bygget verkar mycket seriöst. Någon skrev att föraren har stor erfarenhet av "åka-fort-sammanhang", men kikar man på hur föraren håller i ratten i början av filmen har jag svårt att ta till mig detta.

Gott Nytt År på er alla.

Mvh;
Thomas
wa
35
walle70
325 turbo m-tech2
det är klart att vill man se en näve isället för mätaren!
så kunde den kanske varit där hela tiden det filmades =)
pe
18
pelko
BMW 325iM E30
Folk får säga sitt och det är ingen idé att komma med "ursäkter" från "våran" sida. Ni ser det ni ser.

För låg oljetemp är ju nästan ett bekvämt fel ;) Den är normal.

Mvh Mathias
pg_ice
så hur snabb är bil fan på bana?
får jeppen ner effekten eller ormar han sig runt åt fel håll ;)?

bilen måste ju ändå vara byggd för bana och inte korvmojjen?
upp med seiösa tider på hur den presterar på bana jämfört med andra bilar som ligger på 600hp så har vi nåt att jämföra med
då kanske man även kan dra slutsasten om föraren kan köra eller inte
wa
35
walle70
325 turbo m-tech2
bilen är byggd för att användas på allmän väg
inte någon 402 meters racer eller banbil.
det finns effekt och vrid i överflöd inget som gynnar bankörning direkt.
men kul är den ;)
ni
145
nicolas
M3 e36 limo 435 im m3 e46
jävlar vad det rör på sig... låter trevlig och välbyggd skönt att den ser org ut och inte sönder kittad.. visst är det farligt att köra på det viset som denna kille gör men vi alla vet att det är skit kul...
Visa användare
23
flinus
323 -84 "Isbilsräser"
Har läst hela trådern... Man kan inte göra annat en skratta..
Mera film till folket..hahaha ..
Mycket bra film "Pelko" .. Njuter hela tiden ..

MVH Linus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.