AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.129

Till alla som äger en M3 E36

Sida 1 av 4
xe
57
xero888
525i limo -89
BMWCS #7278
Tjena!

Hittade denna på youtube en dag:

Länk

M3:a är ett monster original men med turbo oj oj oj!
Kolla själv!

R.W
Kepsprydda 18-åringar som leker andras liv på allmän väg har jag svårt att bli imponerad av...

// Erik
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
skulle tro att dom mesta som äger en M bil "leker" lite på vägarna..
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Den säljes snart i delar på blocket efter han han lindat den runt ett träd
Har svårt att bli imponerad av körning som vid minsta misstag kan leda till dödsfall i trafiken. Att "leka" i trafiken bland andra trafikanter är otroligt ansvarslöst.

RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Tycker att en del av noll-visionen borde vara att förhindra sånt här. Detta och sporthojar så att man slipper betala för eländet de skapar.
Ok, nu räcker det kanske med förmaningar. Var nog inte tänkt att tråden skulle handla om det.

OT: Turbo är ju alltid kul men frågan är hur länge det håller (om man bortser från närkontakt med träd). Sen kommer ju problemen med besiktningen men det löser man kanske genom att ta bort turbon?! Fort tycks det iaf gå!
pg_ice
J_Bunk: han som kör den där bilen är över 30 :)
pg_ice
jag är väl heller inte imponerad
turbo på en M3a hör inte ihopp
tycker bilfan känns billig trotts en jäkla massa pulver
det är ingen M3a längre
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Fin bil som gick bra.

krika: Har inte sett nån annons. Länk?

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
bumper: bilen är nog inte krashad ÄN, kirka skrev nog bara så för att med den där körstilen så är det nog verklighet snart. om jag förstod han rätt.
Bilen går bra men lite väl överdriven effekt? släpper ju på en gång.
xe
57
xero888
525i limo -89
BMWCS #7278
Tack keiser, det var det som var meningen med hela tråden!! jag är inte heller för sånt dårskap!
Det var värst vad folk hakar upp sig på körstilen, jag tyckte inte att det var särskilt märkvärdigt... Klart att det "ställer ut lite" med den effekten. För glöm att alla ni andra med M-bilar kör som helgon när ni är ute och kör
Ruggigt ballt! Hoppas ni moralpredikare aldrig har lekt i trafiken. Tummen upp!
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
En miss där så sitter man i en mötande bil med en oskyldig manniska bakom ratten som bara råkade vara på fel ställe vid fel tidpunkt. Antalet människor som kör ihjäl sig frivilligt är ju ganska få så det är nog mest en tidsfråga innan något händer. Tycker man kan hyra en bana om man ska hålla på sådär. Tyvärr ingår nog inte banor i denna "kulturen".
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Vad tråkig attityd ni har mot folk som verkligen lagt ner kärlek och tid på deras M-maskiner.. Visst att leka i trafiken är inte rätt, dock leker nog dem flesta oftast på stripp eller bana.

Att köra fort med BMW turbo på allmän väg är lika omoraliskt som att köra över hastighetsgränsen med vilken bil som helst... med skillnaden att BMW turbon är olaglig att framföra i trafik hela tiden.

Jag tycker att turbo på BMW är skitkul, speciellt när det lirar bra. Att folk med vanliga m3or klagar är nog ren avundsjuka pga okunskap alternativt avsaknad av ekonomi för turbobygge.

Det roligaste är ändå när folk turbokonverterar deras 325or eller slänger på kompressor på 540 å kör ifrån m3/m5 som inget :)
ka
29
kakiiis
m3 smg -03
Bilen ser rkiktigt bra ut, går helt underbart med! Och alla jävla moralkärringar. vad är det med er? Ni har aldrig kört för fort va ? Kankse inte fått nått på länge heller? Shiit asså.. Så jävla farligt va det väl inte..

Mvh Kakiiis
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Fick senast igårkväll. Har visst kört för fort själv. Har visst råd själv. Hade även kompisar som inte är med oss idag längre just pga sådant här. De lämnade också en hel del anhöriga efter sig.

Det är skillnad på att köra fort och att köra vårdslöst. Att ligga i kurvor och få kast på bilen med mötande trafik lämnar inte mycket marginaler.

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag är normalt ingen moralpredikare och kör gärna fort själv, Men man blir fegare (eller klokare?) med åren och tänker på traktorn som kör ut på 90-vägen med vanlig dålig framförhållning. Kommer man själv i 240 km/h kan det bli vissa problem.

Eller ännu värre, de två tolvåriga cyklisterna som kör slalom mellan väglinjerna....

Kanske ok långt ute på öde väg, men inte i glesbyggd där andra trafikanter finns.

I övrigt en trevlig bil som jag gärna skulle äga.

**BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Häftig bil
co
1.144
coldhex
BMW M135i
kakiiis väx upp, skaffa dig ett jobb eller återgå till zatzy.

Det är kul med snabba bilar, men jag håller med de flesta här om att det är skillnad på att köra fort och att köra omdömeslöst.

Såg hela filmen och det var vid ett flertal tillfällen som det hade kunnat ske en olycka om oturen/marginalerna inte varit på deras sida.

Filmen är ett mycket tydligt exempel på omdömeslös bilkörning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.