AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.132

Till alla som äger en M3 E36

Sida 2 av 4
Måste hålla med många här, jag är inte heller den som brukar klaga eller så, får jag erkänner, jag kör för fort, jag sladdar med ibland osv.
Men detta var lite väl överdrivet, okej om man sladdar lite på ett tomt industri område eller där man har bra marginaler och man ser bra.

Men att sladda i en skymd kurva är ju ganska vårdslöst, och visst, ni säger att
det är svårt att hålla effekten i backen, men flertalet av gångerna så provocerar
han ju upp bilen i sladd, antingen via koppling eller med ett litet knyck på ratten..

Och jo, jag vet vad jag snackar om, för ja har själv råkat ut för en rätt rejäl singel olycka pga av att jag lekte DK på allmän väg, och om man säger såhär, man kan va hur duktig som helst på att köra och sladda, men man vet aldrig vad som döljer sig bakom nästa krön, eller hur vägunderlaget ser ut just där..

MVH
...ja om inte annat blir det ju dyrt med bakdäcken, och visst ryker den dekorativt svart ur avgaset när den studsar mot övervarvskyddet... :-p
pe
18
pelko
BMW 325iM E30
Det är jag som filmat allt och klippt ihop själva filmen.

Det är en polare som kör M3'an.

Jag kan börja med att hålla med om att man till en viss mån ska var försiktig i trafiken för att det lätt kan hända olyckor som kan drabba både andra och en själv.

Vi har filmat på tre olika vägsträckor i filmen, alla tre känner föraren till jävligt bra. Detta är ingen "ursäkt" för att man ska få köra fort som fan på allmän väg, men det var viktigt för oss att kunna vägen så man inte kör av på grund utav en oväntat skarp kurva eller liknande.

Sedan tycker jag folk borde tänka som människor. Att sitta här bakom sitt tangentbord och påpeka hur farligt det är att köra fort - är lätt. Men när man sitter bakom ratten i en M3'a med en ylande turbomatad motor så är det inte lika lätt att hålla i tyglarna. Den som här inne påstår att han inte hade gasat för att känna den sinnessjuka kraften från motorn ljuger.

Vi gjorde filmen för att ägaren skulle ha lite roligt material på sin bil och för att det är kul att dela med sig till andra likasinnade vad man lyckats åstadkomma i garaget.

Bilen i fråga, det är en M3 3.0 i grunden. Folk som sett den IRL (kanske inte någon här har?) brukar tappa hakan. Det är ingen folkracemotor som byggts ihop direkt. Det finns fanimej inte en del under huven på den här bilen som skulle kunna sett bättre ut eller varit bättre konstruerad. Allt är perfektion.

Alla står vi för våra egna åsikter och jag respekterar dom som tycker det är vårdslöst att köra fort bland trafikanter. Men jag vet själv att ni inte kör som änglar själva.

För övrigt är bilen såld [b]i ett stycke[/b]. Den förra ägaren utav M3'an har idag en 325iM E30 med överladdning som ni så småningom ska få se film på.

Föraren är 30+ och har många års erfarenhet bakom ratten i åka-fort sammanhang.

Mvh Mathias
ka
29
kakiiis
m3 smg -03
coldhex: har redan jobb ;)

men en olycka kan ju ske lika lätt när man kör fort. Och han verkade ha väldigt bra kontroll på bilen. Och så vårdslöst va det faktiskt inte. tycker jag inte jag .. Och riktigt så mycket bilar va det inte på vägen.. Har ju sett bra mycket värre körningar.!
xe
57
xero888
525i limo -89
BMWCS #7278
Läs pelkos inlägg! Inga mer klagomäl om hur vårdlöst han kör jag ville bara visa hur grym en m3 kan bli ;)

R.W
Iom att föraren inte finns på forumet (?) så är det väl rätt meningslöst att diskutera dennes förehavanden?! Trodde återigen att diskussionen skulle kretsa kring bilen, inte föraren! Jag försvarar inte körningen, tycker själv inte det ser helt säkert ut en bit in i filmen men skit i det nu och återgå till bilen.

Intressant med lite information från pelko!
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Det skulle varit 4 hjuldrift på den så man hade fått ner effekten i backen,
då hade den gått som en raket.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
kakiiis förlåt, men jag blev väldigt hastigt irriterad när jag såg filmen, inget personligt, jag har själv varit 19 år en gång ;-) gott nytt år på dig istället!

ok, låt tråden återgå till sitt syfte då...
pe
18
pelko
BMW 325iM E30
Krika:

Visst hade fyrhjulsdrift varit ultimat men bilen är inte byggd "bara med turbo".

Wallin, förra ägaren, ville få det till en rolig gatbil så tidigt laddtryck och brett register är melodin. Det märker man av får jag lov att säga.

Jag har en till kompis som byggde en 328 E36 (M3 replika med motor och övrig drivlina) som bromsades till 912hk på bakhjulen, lite över 1000hk i motorn. Den bilen har ett helt annorlunda register. Byggdes på en S50B32.

Finns en film om den också i min användare på Youtube, men det kanske inte hör hit.

Mvh Mathias
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
@ RR99 varför ska du betala för eländet som sporthojar ställer till???????

Jag är 34 år och har kört dom senaste/värsta modellerna på gata och bana i snart 16 år (äger nu en K8).
Aldrig råkat ur för en allvarlig olycka.
Blir lite irriterad på ditt påhopp när du jämför en sporthoj som är bes och helt laglig med M3 med turbo som inte är laglig enligt bilprovningen....
Jag kör även en E30 med turbo på gatan dock ej som i filmen utan jag gasar endast på strippen med den.

Tack för mig,MVH:Daniel

Gillar fordon med fart
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
740 power: Då är det bara att gratulera till att du inte råkat ut för något allvarligt. Du tillhör antagligen de som kör förnuftigt.
Kollar man t.ex forumet på sporthoj.com där folk skryter om hur fort de kört "bogan" och "slingerbulten" och ser på bifogade videoklippen så undrar man rent ut sagt vad fan folk tänker med. Det är vansinneskörning så det skriker om det. Det bekräftas också av alla olyckstrådarna där medlemmar kört ihjäl sig (och det är ganska många).
För en del år sedan satt jag och hörde en kille berätta hur ballt det var att dra upp R1'an i 290 - dagen efter låg det lite rullgrus där det inte brukade ligga rullgrus och det var slutet för honom.

Att alla dessa olyckorna med racerhojar (som är oproportinellt stora i förhållande till antalet utövare) kostar skattebetalarna pengar är väl knappast en nyhet? Dessutom så riskerar de att skada andra trafikanter.

Lagligt eller inte är väl skit samma i detta sammanhang?? Det är sättet som bilen och en stor del av sporthojarna framförs på allmän väg som jag opponerar mig mot.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
mycket bra sagt!
pe
18
pelko
BMW 325iM E30
Det är inte jag som skapat tråden men jag tycker vi ska skippa snacket om sporthojar och diskutera den underbara bilen i filmen alternativt filmen.

Mvh Mathias
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
jävla moralfittor... kan ni inte bara glädjas åt att snubben hade en förbannat snygg bil som gick jävligt bra... var ni tvungna att förstöra hela tråden med nåt som alla redan kan räkna ut med lillfingret och röven?

poängen var ju inte huruvida han körde som att han hade en snut framför sig eller om han körde som en idiot utan att bilen gick som ett troll? Eller?

varenda jävel här på AP är säkert laglydiga om har aldrig sladdat ens lite med sina bakhjulsdrivna bmws. köp en framhjulsdriven fiat och sätt er i ett hörn å sura. fy fan.

// Erik
vad händer om han krockar med en av dessa bilar och gör en person lam för livet...gäller några försäkringar när det sitter en turbo i bilen?

Eller blir han livegen resten av livet?
pg_ice
HandsfreE: i helvete att det gäller några försäkringar på den bilen.

pe
18
pelko
BMW 325iM E30
Trafikförsäkringen täcker personskador och den andras fordon, dock inte ens egna. Det går trafikförsäkrings-föreningen in och betalar.

Tycker det är jävligt många som inte verkar vilja diskutera det tråden handlar om. Vi har förstått att vissa inte gillar fortkörningar, behåll det för er själva och lipa någon annanstans.

Mvh Mathias
Svårt att tänka på om bilen är häftig eller inte om man inser att en sån här "i...t"
kan man möta i trafiken när som helst och det är inget man längtar efter.

Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
håller med pelko

// Erik
Ni som har så ont i magen över filmen, kan ni inte bara strunta i tråden och låta dom som tycker att bilen är häftig diskutera den i fred?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.