|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
J.Lindström |
Har nyligen sålt min 540 E39 touring automat men min bränsleförbrukning såg ut så här: Landsväg, c:a 100km/h 0,94 Blandad: 1,2-1,3 Ren stadskörning: 1,6-1,7 Att få en E39 M5 under detta räknar jag som högst orealistiskt då en arbetskompis till mig har haft en M5:a E39 som drog prick litern/mil vid 90-100km/h!! Sen har man ju också varit med om orealistiska förbrukningar på 540:is också, typ "jag körde i snitt 120-130km/h med en massa omkörningar och fullastad bil och låg på 0,8...jo, tjena Min morfar hade förrut en Volvo V70 2,4-00, den drog c:a 0,75 i 110-120Km/h fullastad...så att en 540 kommer under det är omöjligt, tja jag har ju själv haft en så jag vet.... Det är ändå en bra förbrukning för en tung bil med V8:a |
|
Allt handlar om hur man kör. Själv kör jag förvisso ingen E39 M5 utan en E36 M3, och den landade på 1,2-1,3l/mil vid 70% landsväg 30% stan. Och då gasade jag inte överdrivet mycket. Så en E39 M5 drar säkerligen 1,5l/mil blandad körning med "lagom tung" gasfot ;-) /Jonas |
|
J.Lindström |
Casy: Jepp, det låter någorlunda realistiskt. |
| stadskörning, aldrig under 1,9-2.1 så är det bara | |
|
mindre trådlyft. :) jag har aldrig kommit över 40mil på full tank. till och från jobbet med lite "kvällskörning".. kommer oftast strax över 30mil innan det är dags för ny tank. |
|
| Som bäst har jag fått 1,4.. Normalt så ligger min på 1,5 i snitt över tiden.. En gasglad kväll åker det upp till 1,8. Har aldrig haft högre. | |
|
Jag snittar ca 1,6l/mil från tankning till tankning. Vill man åka billigare ska man köpa en annan bil! Mvh Philip |
|
|
Min m5 e39 snitta 1.8 under dom 600milen jag åkte Min första bmw 740 e38 snitta 1.55 på 1800mil Min andra bmw 740 e38 låg också ungefär på 1.55 Audi s4an jag åker nu står mätarn på 1.48 kört lite lungare än med dom övriga. Mesta dels landsvägskörning för alla bilar Fullgas |
|
| Under en tank blandad körning i somras snitta jag 1,3 l/mil. Kommer inte ihåg exakt hur långt jag körde på den tanken men det va över 40 mil iaf. Tycker det är helt ok! | |
|
Det låter ju onekligen väldigt bra. Hur oljetörstiga är era M5:or före -00? Mvh Philip |
|
|
Jag har ägt min under 500mil och jag har tömt en 4l dunk... kostar att ligga på topp som dom säger ;| |
|
| Jag har kört 400 mil och slängt på ca 2 liter olja. Men får väl leva med det när man köpte en -99:a :P | |
|
Då har vi inte helt olika uppgifter ;-) Kör jag hårt drar min 1l på 168 mil, lugn körning 1l på 200 mil. Lite jobbigt att byta cylinderväggar, oljeringar i efterhand :-) Mvh Philip |
|
|
Hehe nja, inget man gör hemma i garaget en eftermiddag direkt ;P Det blir billigare att fylla på oljan lite då å då! =) Hur låter vanosen på din bil? Min är inte bytt, men låter inte heller nått nämnvärt, bara precis dom första sekunderna vid start =) |
|
|
Det låter som en skördetröska de första sekunderna innan oljetrycket kommer. Väl varm på tomgång återfinns det klassiska dova dieselknattret :-) Mvh Philip |
|
|
Nog inte heller så olikt min hehe! :P Å snart är de dags för vintervila så de lär klia i körtarmen några månader nu hehe |
|
|
Gick strax över 1liter/100mil med min m5a Fullgas |
|
|
Min har fått ny Vanos på ena sidan för ca 2500mil sen, den sidan knackar mindre vid tomgång. Låter som om motorn har rasat vid start men det lugnar sig som för andra efter ett par sekunder. Ljudet är som nämnt tidigare på olika forum ENDAST ett arbetsljud/skönhetsfel och återkommer ca 10mil efter Vanosbyte. |
|
|
Min drar inte nämvärt mycket olja, har dock inte mätt milen i år. Men jag pendlar 4 mil om dagen plus privatkörning och har fyllt på totalt 3 liter denna sommar. Sen är det lite svårt att jämföra, om man gasar riktigt hårt under längre tider så slukar dom olja. Men fin åker man mest hela tiden så drar den ju nästan ingen olja alls. Hur den låter? Den låter som en slaghack/slåttermaskin vid start:o) Sen låter den nästan precis som en MB 220D från -78:o) Det är ju faktist nästan lite ballt... Men fan va gött den går.. |
|
|
Haha visst är det så! Mvh Philip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.