AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
28.337

Hur ser marknaden ut inför köp av E38?

Sida 4 av 4
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Vad dricker Granada 2,8i automat?
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Såhär blev min tillsvidare bil. Pappa köpte bilen när jag bara var 10 år gammal, fyller 27 i år :)

Länk
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Så det blev en snikscorpa!?:P Aja då går den väl någorlunda snålt iaf:)

Jadu Granadan drar 1,3 blandad ungefär och strax under litern på landsväg i värdigt tempo, BMWn går märkbart snålare förutom vid stadskörning.

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Jajjemen en riktig snikmodell, men inget kan ju heller gå sönder hehe

Men lite roligt ändå att ha bilen i liv, har ju haft den sen 1992. Redan när jag hade den som förstabil 2001 så klagade folk på den. Men än idag så är det Scorpion som rullar fram som en svävande matta medans de som brukade klaga för att man inte hade en "häftig" bonnsänkt volvo 740 har skrotat sina bilar för flera år sedan ;)

Det är helt enkelt en utmaning. Min far på 56 år ligger ute och skruvar på bilen i snöstorm om det är så. Inte för ekonomins skull utan för nöjets skull att hålla den vid liv. Sen att han bara använder den 1 vecka på älgjakten varje år, eller då deras betydligt nyare bilar står på verkstad. ( Behöver väl inte ens nämna att han har en V70N och en Peugeot båda bilarna har mycket lägre driftsäkerhet )
Folk i jaktlaget frågar honom varje år .. HAR DU KVAR DEN BILEN ÄNNU?? Han svarar lika glatt varje år, Jajjemen :)

Nu till sommaren ska jag för skojs skull fixa all rost på den, göra ett riktigt bra underjobb och sen lacka den på jobbet. Som sagt även detta för skojs skull ;)
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Hehe kul historia:P Vissa bilar har ett personligt värde för en själv, och då kan det kännas helt rätt att hålla dem i fint skick:)

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Jag vill ju inte påstå att den är i fint skick men i övrigt har du helt rätt :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.