|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Roliga inlägg att läsa! Lika bra att köpa den och fixa lite själv. Jag tror knappast du kommer ångra dig. EDC/nivåreglering är i och för sig roligt men är enligt hörsägen svindyrt att reparera. Angående 740 00:an på blocket "RMR021" för 89.000 kr så brukades den av en man som jobbar på Barnneuropsykiatrin uppe på Otterhällan ovanför Kungsgatan i Göteborg. Istället står där nu en svart 530 E60, beige skinn med 19" E65-fälgar. Fagersten! Du vet var jag finns när du vill sälja sen, jag betonar NÄR haha ;-) Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Sahlsten vad har du för E38? Den jag ev köper tilltalar mig inte riktigt :( Kanske kunde fixa en bra affär så vi bägge blir nöjda? Som sagt jag skrev ut felen på bilen som var men färgen alltså den e ju hemsk i mitt tycke. Dock svart skinn i den jag ska kolla på lite roligare än det vita skinnet i länken. Hittade genast 2 nackdelar på bilderna förutom tidigare nämnda. Ej komfortsätena med justerbar överdel och klarglas bakljusen såg lite matta/gula ut på backljuset. |
|
Så är det i krig, kärlek och bilaffärer. Man får oftast inte allt man gapar efter. Men en förhållandevis fin 740 -00 för 65.000 kr kan ju lätt vara värd besväret. Navi/GPS är obligatoriskt om man ska köpa en ytterliggare E38. Det jag förundras över är att generellt sätt få av 740 99-01 verkar ha komfortstolar. Det finns många fler 95-98 som verkar vara utrustade med detta. Tillbehörspriserna kan väl knappast ha höjts med tiden?! Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
| Den bästa 740an är en 750a. Mer bil för samma pengar och inte drar den mera soppa , med eller utan piller. Det skall givetvis vara en L, Vilket är svårare att hitta som740. / M73 über alles. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Tror jag avvaktar tills jag hittar rätt bil. Vill inte känna mig tveksam vid köp av en sånhär bil. Den 95an med 15000mil på mätaren och svensksåld med full dokumentation var tyvärr såld då jag mailade firman och hörde om de hade fått bilen klar för försäljning. Hade kommit en kille och köpt den precis som den stod. Nu retar det mig att jag inte slog till och bestämde mig bara en dag tidigare !! Visserligen så skulle säljaren kontakta mig efter att bilen var klar så det var ju inte bara mitt fel för att man ville tänka några dagar :/ Men ikväll köper jag ist en ford om inte den också blir såld. kan ge mig f-n på det!! Även den en stor sedan med elstyrda komfortsäten både fram och bak plus massa annan "specialeditonutrustning" hehe Får ha det som tröst ;) även fast den saknas ca 1-1.5L cylindervolym, två cylindrar och 140hk hehe Som ni säkert förstår är den långt ifrån ny då ford idag inte tillverkar något exklusivt i storbilsklassen för europas marknad :( Sista riktiga bilen från ford byggdes 94 enligt mig, innan Mondeo och Scorpio 2 kom. |
|
Jag har en Granada 2,8 Injection aut -83 i Toppskick för övrigt. Den kommer jag aldrig sälja! Snart är väl den värd mer än min 740 haha;D |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Nej sälj absolut inte den bilen! Har också en sån pärla. En Scorpio alltså nyare Granadan från 1994 bilen hade gått 9000mil när jag köpte den aldrig vinterkörd, endast en ägare före mig. Också en bil jag aldrig kommer att sälja. Kör den bara på sommaren :) I Europa har ju bara funnits 2 fina fordmodeller Granada/Scorpio tom 1994 sen blev känslan i klass med en japanare plast plast och åter plast. Kan tillägga att jag har bättre kvalitetskänsla i min Scorpio från 94 än vad jag hade i min V70 från -02 hehe Har du bilder på Granadan? Min Scorpio finns på Länk |
|
Hoppas du kommer på andra tankar fagersten. Hade gärna velat se lite bilder på denna 740 -00, alternativt kanske jag kan få nummer/mail till ägaren. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Knopfler: Jag hade för många år sedan en Granada 2.8i Ghia från -82. Fantastiskt skön kärra... :-) Är din Granada i toppskick så är det nog så att den kommer att vara värd mer än din sjua på riktigt om några år. :p |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Sahlsten skriv din mailaadress så kan jag vidarebefordra mailet :) |
|
Finfin skorpa d.fagersten!:D Kul att se:) Här har du min granni: Länk |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Grymt skick :) Renoverad eller bara otroligt välskött? Hur långt har den gått? Var det original med vita fälgar? |
|
fagersten Kolla Garaget, har skickat mail, msn dit. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
d.fagersten: nej inte renoverad, allt är original, fälgarna med. Att dom är vita beror på att det är sportmodellen "Injection" precis som vinge bak, spoiler fram, svarta handtag, lackerade kofångare, extraljus, stora motorn, lite dekaler, svarta lister och bredare list över dörrarna samt den röda stripen från för till akter. Alltså en ovanlig modell:) |
|
|
Snygg Granada 2.8i. Hade själv en Granada 2,8 GL från 1980 på slutet av 80-talet. |
|
|
aha, tack:) |
|
Scheckheft |
Toomas Pahv: det byggdes 91 431 ex av 740 lang och 15 759 ex av 750 lang. Ditt påstående kan inte vara rätt. Mvh Scheckheft |
|
Knopfler Köpte du din 740 i Göteborg? Handlade nämligen på Coop Forum för 1½-2 år sedan och då stod en grå E38 utan taklucka på parkeringen med "004" i registreringsnumret. Tror säljaren begärde 109.000 kr eller liknande och sänkte sedan under 100-lappen. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Kul, men lite förvånande att hitta välbevarade Granador i 7-serierforumet! Har för mig att det var lite "fattigmans E28 528i" när bilarna var nya. Vill minnas att Fordsexan var lite törstig på sin tid? Beamish |
|
|
Sahlsten, jag köpte den i somras från Borlänge, och kan inte varit den då förra ägaren köpte den för flera år sen. Men lustigt att den var grå, takluckelös och hade 004 på plåtarna.. skummt. Rallygubben, kul att många uppskattar forden:) Den drar mkt soppa ja, och stämmer att Granada Injection var en sann 528i whannabe (se bara på TRX-fälgarna). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.