|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ja alltså nog är det ju bra pris på biltemas "sportbromsskivor" men frågan är ju som alltid... Duger dom till nått? Ingen som kört några tusen mil med biltema skivor som kan tycka till? | |
| På 318 satt jag biltema bromsar runtom, funkar över förväntan, detta är dock inte sportvarianten. | |
|
Vi har Bromsmannens kit med borrade/slitzade skivor samt hans Posi Quiet belägg på vår 540 E39. Fungerar bra, kört med dem nu nästan 1år har inte slagit sig, om växlande körning, mkt innerstad (sthlm) där man ligger på med bromsen (automat). Beläggen kräver lite temperatur för att fungera optimalt, men när dem fått upp värmen tar dem riktigt bra! Har samma skivor och belägg på vår V40 T4, suttit lika länge men den bilen körs aningen hårdare och dem har inte slagit sig. Bra pris från honom, samt snabb frakt! Blev billigare att köpa skivor och belägg av honom än att köpa från Mekonomen/BMW, att skivorna då är gulkromaterade och inte rostar runt navet är ju bara en bonus. |
|
|
Hej igen... Är det någon som har erfarenhet av dessa: Länk Ett komplett original set, skivor o klossar, skulle kosta under strax 3 000 SEK inkl. frakt. Och ett "upgrade kit" med borrade o slitsade skivor och greenstuff klossar 4 450 SEK. Björn |
|
|
Uppdaterar denna tråd om Biltemas skivor till E39 då jag efter ca 1000 mil i min ägo (jag vet inte hur många mil de rullat innan jag köpte bilen, men inte många med tanke på hur fina de såg ut) fått svarva om dem. Vänster var skev på ca 0,20mm, höger rak. Jag svarvade ändå bägge så de blir lika. ------ BMW CS #04839 |
|
| Vanliga standard skivor ( från valfri leverantör) sedan skickar man dom hit: Länk och sen har man mycket bra skivor till en mycket bra peng som (förhoppningsvis) inte slår sig lika lätt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.