AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.094

Hur öppnar jag bagagelucken på min bmw 330 02 E46 utan att stänga av motorn?

Sida 2 av 2
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
På E46 är de t väl som på E39 att du styr öppningsknappen på bakluckan med låste på bakluckan:

- Om nyckeln vrids så att spåret är vågrät så fungerar INTE den utvändiga knappen på bakluckan!

- Om nyckeln vrids så att spåret är lodrät så fungerar den utvändiga knappen på bakluckan!

st
3.465
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Du har väl dessutom en knapp till vänster ovanför fotstödet för vänsterfoten (precis innanför vänster sidoblinkers)?
De finns en knapp vid fotstödet och den går endast till motorhuven, testade å vrida på nyckeln men bagageluckan fungerar verkligen inte.....

st
3.465
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Motorhuven öppnas väl med en spak och inte med en knapp!
Om du nu har låset på bakluckan ställt vågrät läge och det fortfarande inte fungerar så är väl strömställaren i handtaget eller kablaget till bakluckan trasigt.
Men vänta nu. Knappen i handtaget fungerade väl när motorn var av? Om den aldrig fungerar så är det ju oerhört sannolikt att den är trasig, alternativt kabelbrott. Själva switchen finns som reservdel.
motorhuven öppnas med en spak men bagageluckan går fortfarande inte att öppna på handtaget när låset står i lodrätt läge, förmodligen trasigt då

nej knappen på nyckeln fungerade när motorn var av

Om inte låset i bagageluckan står horisontellt så att den alltid är låst och bortkopplad från centrallåset, men så var det alltså inte.
Jaha. :-) Då är switchen starkt misstänkt. :-)
nej knappen på handtaget fungerar inte heller när bilen är av:)

Länk

Nummer 16, åk och köp.
japp de måste ju va den , kan inte komma på nåt annat.... få inhandkla en sån å testa.........:)

Ri
6
Rikkekkekke
E46 328i Sedan -99
Hej Larzzon :)
Tänkte bara säga en sak innan du inhandlar något..
hade exakt samma fel på min E46 men då va de den där lilla kontakten som hade halkat ur, vi säger när du vrider på nykeln så är de en liten kontakt som slår i o om du vrider åt andra hållet slås den ur.. och den hade halkat ner lite så den tog aldrig emot. så ja tryckte bara tillbaka den på samma ställe o sen kunde jag öppna bagageluckan utan att vrida av bilen. ojoj vad nöjd ja va efter de.. :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.