|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hejsan! är intresserad av denna bil men ja kollade lite upp med Fordons- & ägaruppgift och fick inte veta vad milen låg på senaste besiktningen.. den har haft 13 ägare och har rullat 4000,,,mil. vet någon om bilen.. är det värt denna peng... | |
|
glömde ge adressen... Länk |
|
|
Holmgrens är ju en seriös firma så tror inte att det är ngt tokigt med bilen... Dock så har det ju sålts två stycken nyligen. 1. Från Kronofogden i stockholm 2. Från KVD i stockholm Den från KVD var ju skräp och inte värd många kronor, den på kronofogden var bättre men omlackad och lite dörruppslag. Bagageluckan var väldigt repig. M |
|
|
tolga: Behöver inte vara något som är fel med 13 ägare men det låter ju inte bra, och det är väl en cab du är ute efter? Tycker på det lilla man kan se av t.ex skinnet på förarstolen att den ser lite sliten ut för att ha rullat 4000 mil men en cab kan ju ha fått utstå mer väder och vind, en bild kan vara missvisande, be om fler bilder på insteget och ryggstödet. MagnusSa: Väldigt speciell färg-kombo på din inredning, är det trä-paneler i den? Din förra M3 hade rött skinn har jag för mig men såg fin ut för sina mil. /Micke Länk |
|
| Ja det är träpaneler. Passar mkt bra med det brun/orange'a lädret. Den här är verkligen i nyskick... men jag vill ha en båt nu | |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
tolga: Om man kikar på ägarhistoriken så ser den ut som följer: 08-04-14 Kille född -85 08-03-06 Tjej född -63 07-11-28 EM-Bilar i Eskilstuna 07-09-24 Kille född -84 07-09-24 EM-Bilar I Eskilstuna 06-07-20 Kille född -63 06-07-17 EM-bilar i Eskilstuna 06-03-13 Kille född -64 06-03-10 Bilhallen i Hagfors 05-04-29 Arnold Karlssons Bil AB i Huddinge 03-11-06 Länsförsäkringar i Stockholm Holmgrens har besiktigat den senast 08-04-17. Bilen var avställd från 03-10-27 till 05-05-23, alltså när LF var registrerade ägare på bilen. Var de ägare för att den blev inlöst, stulen eller både och är ju frågan? |
| tack för alla svar.... | |
|
hejsan..... Mr.Nullzwei kan du hitta regnr på tdz389 vilka som ägde bilen innan också.. eller ge sidan så kan ja kolla.. tack... |
|
|
Hej alla! Jobbar som säljare på Holmgrensbil och bilen ni pratar om är en av mina kollegor. Kan verkligen gå i god för bilen. Den är i toppskick och finns inte en skråma på bilen. Skinnet är som nytt och som många vet blir aldrig skinn bra på bild. Den är verkligen värd att kasta ett öga på. Han har haft bilen sen förra sommaren då han sålde sin m5:a och tog denna i inbyte. Ägaren innan va en kompis till oss. Han har full dokumentation på bilen och EM-bilar kan gå i god för allt om bilen. Han hade senast uppe den där i sommras för storservice och byta av olja i delar av bilen och bakaxel. Även fast det inte behövdes. Han är hyper pedant med sina bilar. Bilen kan både säljas som privat och även via Holmgrens bil. Om du vill så lämna dina uppgifter till mig i ett mail så kan ja be han kontakta dig alt att jag kontaktar dig för mer info. Finns verkligen inget att dölja på bilen och 13 ägare är inte 13 brukare. Vilket är det viktigaste. Har är min mail samt jobb nummer. martin.bengtsson@holmgrensbil.se 036-395856 Mvh Martin |
|
| Och varför har ett försäkringsbolag ägt den? | |
|
Känns ju genomtryggt att Holgrens egna säljare "går i god" för bilen... Toppskick utan skråmor och ägd av en pedant, bara körd till kyrkan också? Kan vi inte slippa bilhandlartugget om nu Holmgrens utgör sig för att vara ett seriöst företag? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| Mycket prat från Martins sida om hur fin den är utan så mycket som ett försök till förklaring till att LF ägt bilen i över 1 års tid och haft den avställd.... det skulle jag vara VÄLDIGT intresserad av som spekulant på bilen iaf.... | |
|
Hmmm, "Skinnet är som nytt och som många vet blir aldrig skinn bra på bild" Skulle inte tro det. /Micke Länk |
|
|
Hostar något om rykte Holmgrens, dodge, mekaniker, crash, utan inregistrering...*host* I alla fall är inte holmgrens en superfirma. Dom är enbart ute efter att göra så stor vinst som möjligt. Bilarna är inte alltid dom bästa, detta sägs då jag sett dom på närmre håll via släktingar... |
|
| Du verkar ha full koll Emelie... | |
|
Fast att ge Holmgrens dåligt rykte för Dodge incidenten är ju inte så bra då det var Hedin bil som var firman som både är Dodge verkstad samt kraschade bilen. Så Emelie det ska du nog ta tillbaka.... Sprid inte rykten du inte är säker på. :P Länk |
|
|
Att jag inte tog upp något om ägarna igår var att jag inte va helt 100% säker på hela historian om LF och ville kolla med min kollega först! Ägaren som hade bilen som ny gjorde troligtvis ett försäkringsbedrägeri med bilen. Det blev lösen på bilen och ca 1 år senare hittade polisen bilen i ett garage med nycklar i helt orörd. Då hade bilen gått 1400 mil. LF blev ägare på bilen som sedan köptes av Arnold Karlssons Bil AB i Huddinge. Ägaren innan min kollega (Andreas), köpte bilen i mars och blev sedan tvungen att sälja pga familje skäl och större bil. Andreas sålde då sin M5:a E60 till honom och tog denna m3:a i inbyte. Bilen har kollats upp väldigt noga och det finns verkligen inga konstigheter med den. EM-bilar känner även till denna bil väldigt väl och kan gå i god för den. Smidigaste är ju att kontakta dom och höra vad dom har att säga. Mvh Martin |
|
|
Hej, jag köpte bilen av arnold karlsson bil ab i mars 2006.kollade allt noga då och inga konstigheter,kollade allt ang försbolagslösen av bilen,och den var inlöst och hittades i norra sverige ilag med en hel del andra dyrare bilar.vill minns att den stals på bmw verkstad i stockholm på nåt ställe.var inlämnad för lack av h-bakskärm pga parkeringskada. Jan |
|
|
martiiin: Jag har en m3a med 16 ägare 9 av de är bilfirmor om jag skulle byta in den hos er. Ränkar ni bara de 7, Jonas M-power |
|
|
Jonas 320: Man räknar ju antalet brukare. En bilfirma har ju sällan brukat bilen utan har bara ägt den. Det är ju antalet brukare som är det viktigaste. Iaf för min del. |
|
| tack.. för svaren får fundera lite... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.