AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
31.997

X3s fyrhjulsdrift - kan man få driv på alla fyra hjul samtidigt?

Sida 10 av 10
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Nu måste jag dra i handtaget och slå av all notifiering från Autopower pga detta ämne :) Visst går det inte att endast slå av notifiering på en enda tråd (som det går på moderna forum á la Sporthoj.com e.dyl.?).

nikasp,
Om du är inloggad kan du klicka på "Avsluta bevakning" (till höger ovanför inläggen).

mvh/ Anders
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Fick mailsvar från BMW AG att dom hade vidare befordrat min fråga till BMW Sverige. Och från BMW Sverige fick jag ett svar från en människa som hade klickat "mark-copy-paste" på det som står på BMW's hemsida om xdrive.
Så det kändes inte direkt upphetsande.
Tomas: Det svar du fått är inte så konstigt. De flesta på huvudkontoret har inte en aning om hur tekniken fungerar, utan allt de vet är vad utvecklarna punktat ner och som ligger till grund för informationen som ges på BMWs hemsida. Dvs de vet enbart vad som står på hemsidan.
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Länk Synd att man inte var "hemma"/uppe i Luleå så man kunde dra loss lite folk i morse :)

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det där hade varit roligt att fräsa runt i!

be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Nikasp:
I "pastabacken" vid kulturens hus åkte bilarna ner baklänges med låsta hjul. Såg rätt kul ut, dock inte den gången nu när bilen framför oss gjorde just det. Sambon frågade i halv panik, "vad ska jag göra?!". KÖÖÖR OM löd ordern!. Mkt skönt med 4wd just då :)

//RX300-03 och framför allt: 323i e21!
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
OT men jag måste säga att M3 funkar förvånansvärt bra med snö/halka när det gäller hjulspinn.

Samma med min X5. Förra året fick jag dra upp mååånga bilar ur diket och snövallar (i Skåne har vi drivsnö i mängder).

Fråga: Har en -02 men det är väl en annan "typ" än xDrive antar jag?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Att M3 tar sig fram är ju inget konstigt (även om markfrigång och ev storlek på däck är en nackdel), den har ju riktig diffbroms! Min granne har en 520 E34 med orginal diffbroms (var ju vanligt förr), han tar sig fram lätt som en plätt.
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
@benke_berguv: haha, den backen är inte lattjo i fel före :)

Visa användare
171
e23power
X1 23d
X5 3,0i
Läste denna gamla tråd och här är lite info om e53 x5 99-03 före xdrive

Länk

e23power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.