|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bra, då var det klargjort. Eftersom bilen stod parkerad på en gräsmatta så såg det ut så. Men du anser alltså att bilen är värd mer för att den återställd till ursprungligt skick efter skändningen? Men som sagt, du gör som du vill med din bil. Vi lägger ner detta nu... God jul! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Även jag har sett Markuz M3GT,och den är verkligen i en klass för sig själv. Har bara sett en finare än den,och den finns i Norge om jag inte missminner mig. En M3GT växer ju verkligen på träd,och var och annan gasglad 18 åring åker verkligen runt med en sån! =) Mvh Patrik |
|
Har inte sett bilen i verkligheten, men den är säkert jättefin. Jag blir "lite osugen" att köpa bilen när man ser stöldbilden på den det måste erkännas, men det är ju otroligt ärligt att lägga upp en sån bild. Användar man vidare lite sunt förnuft så ser det ju faktiskt inte så farligt ut. Några kjolar + stötfångare borta, kanske inredning m.m, men inga krockskador. Då är det i mina ögon inte särskilt svårt att återställa bilen till lika bra om inte bättre skick än innan. Att den blev hellackerad är väl enbart ett plus i detta sammanhang. Skippa gärna den något sura tonen i slutet på annonsen tycker jag...den skrämmer bort köpare i onödan. mvh Jesper |
|
|
Även jag har sett bilden vid iaf ett tillfälle och jag kan oxå intyga att den är i BRA skick! Har ett par bilder på den oxå. :-) Länk Länk Länk Länk Länk Länk Dock får jag väl hålla med, inte så kul med stöldförsöket. ///Micke Min cabrio Länk |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Micke! De bilderna måste ha varit från "Knutan" förra sommaren!? :) Mvh Patrik |
Tycker det sista i annonsen talar för sig själv,att Markuz vill att den hamnar i rätta händer. Mvh Patrik |
| Jättesnygg bil. Tråkigt med stölden, det grumlar intresset något, men samtidigt borde en seriös köpare ta sig tid att titta närmare, undersöka och bilda sig en egen uppfattning. Jag gillar ärligheten och det skulle absolut få mig att gå vidare. Tror dock på en utlandsförsäljning. mobile.de verkar som sagt vara den bästa vägen framåt. Önskar lycka till med försäljningen, verkar vara en riktigt fin bil. | |
|
Fattar att man vill vara tydlig med annonsen och inte locka snorungar som bara vill provköra. Hade personligen inte backat för att den rustats efter stöldskadan, vad kan ha blivit sämre? Dessutom känns det genuint ärligt att ha med den bilden och det skulle skänka mig trygghet om jag var spekulant. Otroligt snygg bil, har ingen aning om priset men tror även jag att mobile.de är att föredra. |
|
|
Jag har full förståelse för att man inte vill befatta sig med oseriösa spekulanter. M3 GT är en raritet som gör sig bäst hos en finsmakare. Tyvärr tror jag att den typen av retorik i annonsen istället drar till sig anonyma pajaser och andra fjantar med alldeles för mycket fritid, vilket denna tråd är ett bevis på. Men men, var och en har naturligtvis full frihet att bedöma vad som antas vara bästa väg till försäljning. |
|
k1mzo! Precis! Men å andra sidan är ju bilen i fråga en entusiast/samlarbil,och inte något många skulle använda som bruksis, ivilketfall inte de som vet vad det är. Mvh Patrik |
|
k1mzo: Håller med i det avseendet...men det finns väl lika många pedanter under 25 som över enligt mitt sätt att se på det. Men som sagt...var och en gör absolut som de vill. mvh Jeppe |
|
| Om man är rädd om sin entusiastbil och vill försäkra sig om att den kommer i "rätta händer" så kan det förmedlas på ett positivt sätt. Om jag var intresserad av bilen i fråga så skulle jag skippa annonsen som förmedlar en dryg och otrevlig attityd! | |
|
Klart att det det inte är kul att sälja bilen till någon som inte tar hand om den som man borde. Men har man kraftig separationsångest kanske man skall överväga att behålla bilen. Och som sagt, hur noggrann man är med bilen har naturligtvis inget med ålder att göra. Annonserar man ut en bil på Blocket så slipper man tyvärr inte att ett antal "flanar" hör av sig. Att undanbe sig oserösa spekulanter hjälper inte... |
|
| Med tanke pa hur latt det uppstar missforstand och oklarheter genom det skrivna ordet, t.ex. genom mejlande, i annonser och pa forum som detta, ar det naturligtvis bast att pratas vid per telefon. Allt for att bilda sig en uppfattning om bilen i fraga och for att kunna stalla fragor kring saker som man behover veta for att ga vidare. Darefter kan man valja att leta vidare eller att titta pa bilen. Bakom en annons kan dolja sig en klapare eller en amator - oaktat hur annonsen utformats. Jag har sjalv varit med om jattebra annonser dar bilen senare har visat sig riktigt dalig. Pa samma tema har jag varit med om magert utformade annonser som visade sig innehalla ett guldkorn. Nej, att skippa en annons bara for att man reagerar pa nagra ord eller ett par meningar, det kanske man kan kosta pa sig om utbudet ar enormt (BMW 540 t.ex.), men har talar vi om en entusiastbil dar utbudet ar begransat. Personligen reagerar jag inte namnvart pa hur annonsen utformats, men aven om sa var fallet hade jag tagit kontakt med saljaren eftersom detta ar en sa pass ovanlig och - som det verkar - frasch bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.