AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.645

Ännu en "seriös spekulant"...

Sida 1 av 2
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Tänkte lägga upp ännu en "spekulant" på min bil. Finns en äldre tråd som vart väldigt populär så vi kör en till. Det kanske underhåller i denna gråa vintertid. Den här killen heter Tobias och har som hobby att besvära människor på nätet verkar det som. God Jul på er.

"ja, mina pappor e brödrar, men d va inget svar på min fråga, jag har jättemycke pengar o vill gärna köpa en bmw till dubbelt marknadsvärde, den måste ju va riktigt fin till ett sånt överpris. men jag vill ha en fin bil, spelar ingen roll om jag betalar dubbelt så mycke som den är värd."

Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Lägger upp svaren löpande.

"haha du e rolig du, jag hade en e36 m3 för 10 år sen, när den va speciell, nu e d bara en bil i mängden med i ditt fall 13 år på nacken, och jag har råd med mer än dig kan jag påstå, en sån som din kör ju var varannan 18åring omkring i, men jag behöver en vinterbil så du kan få grannens golf -94a i byte. han vill ha 170.000:- för den. du kan få 50 emellan"
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
haha vilken kille asså! Han har jätte mycke pengar men han vill ändå pantsätta en gammal golf?

Mvh Jojje
Gemini__
Jojje81: Märker du inte att ironin flödar i Tobias mailsvar? =) Han är alltså inte allvarlig för fem öre.
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Jag tror man förstår det, men det är skillnad på att vara rolig och dum. Den är killen har noll koll på BMW tycker jag. Vidare kommer det nya historier hela tiden.

"jag har ägt fler m3or än du kan drömma om, för mig precis som för alla andra så e det en dussinbil som har haft sina glansdagar, det är nog du som är en fattig snorunge som tror att du äger nåt speciellt. jag gjorde en snabb koll på blocket, och gissa vad... din 95a e 126.000:- dyrare än den näst dyraste där finns i hela landet. din har ju inte ens den stora motorn, dax att vakna vännen. det är nog inte bara jag som skrattar åt ditt pris."
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Vilken lustigkurre. Bara att spela dum/med, kan säkert vara en lite halvkul lördagssysselsättning. :)
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Länk

Jag förstår inte hur folk orkar. Men och andra sidan förstår inte hur du kan skriva "Endast du som är seriös, kapitalstark samt "minst 25 år gammal" hör av dig!!!" i annonsen heller.
Priset tänker jag inte kommentera, men räkna inte med att försäljingen går snabbt...

Finns det inte viktigare saker att diskutera?
Förvisso är GT:n i fråga bra dyr, men å andra sidan så är den kanske oxå i ett skick långt utöver det normala, dessutom "låg milad". Inte lättsåld men det är inte gratis att åtgärda alla "fel/brister" på en billigare (läs runt 100")M3 (ingen GT då...), springer nog iväg rätt fort om man e petig...
Undrar varför han mailar dig öht, han måste ju onekligen vara "bra sugen" på din bil...Han hoppas väl på att du är i penganöd o skall släppa den för 70"*hahaha*...
Som parantes kan jag nämna att det fanns tidigare (ca 1 år sedan) just en M3 GT till salu på en firma här i Sthlm-trakten (den hade gått runt 2000mil, begärt pris 300"), den var till salu i flera år har jag för mig men till slut såldes den för runt 300" faktiskt, gick till Norge har jag för mig han sa...Så det är bara o vänta in rätt köpare, kanske annonsera utomlands? Dessvärre tror jag inte att du kommer hitta köparen via Blocket...
Dawwe: Intressant inlägg för jag tänkte fråga om "Markuz" bil var den omtalade lågmilade GTn på bilfirman i Åkersberga. Vet att denna bil var uppe för diskusion vid ett flertal tillfällen på forumet, enligt de som tittat på bilen var tydligen serviceboken helt tom på stämplar (pga det låga miltalet enl säljaren), vilket går stick i stäv mot de egentliga serviceintervallerna för M3.

Tyvärr tror jag man tigger om bekymmer med knasiga typer som bara vill "jävlas" när man skriver så i annonsen. Jag är övertygad om att bilen lär hamna hos en entusiast om annonsen skrivs om med en seriösare approach.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Prissättningen och den dryga attityden i annonsen kommer att göra den här till en låååångsam försäljning.

Men var och en får göra hur de vill med sina egna bilar.

//Lövet
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Länk

Mycket bra att länka till denna bilden i annonsen, konstigt att knäppgökar hör av sig och tycker att priset är alldeles för högt...

Det står "efter stöldförsök", men för det flesta (inkl. mig) ser det snarare ut som bilen varit stulen och slaktad...
Gemini__
Då bilden finns upplagd för allmän beskådan tycker jag det visar på att ägaren är ärlig och inte döljer en del av bilens historik.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Ja det kan jag hålla med om.
Frågan är väl varför Markuz marknadsför bilen som en pedantskött entusiastbil när den i sjäva verket är upplagad efter stöld. Han har ju hela tiden hävdet att den skulle vara värd betydligt mer än alla andra M3 GT Varför skulle den vara värd mer än en annan olagad i bra skick?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
crille82, varför skulle den vara i sämre skick efter stölden? Har man fixat felen så är den i bra skick igen i mina ögon.

M3 E30Länk
Tramsannons.. Skulle inte ens komma på tanken att ringa..
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag skulle sätta ut en annons på mobile.de, för jag tror inte det finns några köpare på en sådan bil i Sverige. Eller det finns säkert, men inte speciellt många tyvärr.

Mvh Johan
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Hallå där, jag tror att denna tråd har spårat ur lite grann. Tanken var att ge er lite underhållning från en snorunge som retar sig på min annons. Tydligen retar den fler "Tobiasar" här på AP vilket är tråkigt. Orkar inte och tänker inte försvara mig eller min kärra, jag låter annons och min sida på garaget tala för sig själva. Dock tar jag gärna emot lite konstruktiv kritik och tips via PM.

Mvh Markuz
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Marcus, tyvärr finns det många dryga individer här på ap som du har märkt!

Jag har sett din gt på några av träffarna och den kan knappast jämföras med "normal" e36m3 i skicket. Håller med Johan ut med annons i tyskland, här i landet är e36 "blatte stämplad" och alla tror att man kan få en fin e36m3gt för samma pris som en sunk m3

Iaf jag har varit ute för lika dryga personer vid försäljningar som den killen du har på mailen...rätt kul att skriva med dom.
När man sen ger tillbaks i samma omogna ton med personliga påhopp brukar dom bli så upprörda. Jag förstår inte varför :)

/Pelle
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Abbe: Så det skulle inte spela någon roll för dig om din M3 blev stulen, bara du fick tillbaka den? Tror du dräggen som stuligt och slaktat bilen har behandlat den som den förtjänar?
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Jag tror du har missat någonting viktigt i sammanhanget, bilen vart utsatt för ett STÖLDFÖRSÖK. Förövarna fick inte igång bilen därför började de plocka delar istället. Som jag skriver på garaget.org kostade det 186K att laga upp bilen, ingen dålig peng enligt mig.
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
EDIT: 184K om vi ska vara petnoga, finns en spec på allt som byttes och monterades förövrigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.