AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.101

330iA -05 -veckans prissänkning!

Sida 1 av 3
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Länk

Sänkt från ett något optimistiskt pris till ett riktigt fynd med tanke på att den bara gått 2000 mil. Skulle haft sportstolar så hade jag varit på väg...

Tycker man ser allt fler dramatiska sänkningar hos bilfirmor. Privatsäljarna har inte hängt med och begär nu för det mesta mer än vad en firma skulle gjort för samma bil.
E
1.156
E
320 ci cab -04
Ofta sätter firmorna ett pris och sedan går tiden, när det gått 6 månader måste man sänka. Tror även att många bilfirmor börjar får det tufft med likviditeten nu. Omsättningen har inte pricis gått upp de senaste månaderna! Den som har cach och inget inbyte kan göra mycket bra affärer idag om man inte är för smal i sin smak. Cach, inget inbyte och här nu! ger säkert bra prut idag. Vi lär få se fler sånna här sänkningar framöver tyvärr. Dåliga tider är kanske bra när man köper bil... men inte när man mister jobbet!

E
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
De privatsäljare som försöker få iväg sina 330 E46 för 160-180 tusen kommer att få ett brutalt uppvaknande snart.

Kom igen liksom: Länk Dags för en priskoll på blocket?

Hela listan på optimister: Länk

//Lövet
Annars är ju prisbilden mkt tilltalande. (ett klipp)

Kan nämna att jag sett betydligt dyrare privat-pris på den gamla E46 karossen, en gammal blå omlackad 03:a med 6500 mil på mätarn, Prislapp 229.000:-
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Fronten med M-paket är väl helt ok på en E90 om man kan smälta att den har lite filmjölk på överläppen ;)
Bak är det ju tur att det sitter en blåvit propeller, annars skulle det kunna vara en Nissan Primera eller något annat asiatiskt. Tycker att fronten har den sportiga råheten som en 3-serie skall ha, men aktern harmonierar inte riktigt med resten på samma sätt som E46:an smälte samman.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Ja riktigt bra pris om miltalet kan verifieras. Ser riktigt fin ut med bra utrustningsnivå, jag hade nog kunnat tänka mig leva utan sportstolarna i det fallet.
Enligt bilregistret är bilen importerad och reggad på Bilexperten 2007-06, och har aldrig varit i trafik. Efter 1.5 år i lager var det väl dags för en rejäl prisdumpning...

BMW CS #5139
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag kan hålla med om att bakpartiet på E90 före facelift inte är det mest lyckade, men ett par blackline bakljus förbättrar avsevärt

BMW CS #5139
Jag tror de har fifflat med mätaren.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Tror får man som sagt göra i kyrkan. Det är inte så svårt att avgöra det på plats. Blackline-bakljus på den och det ser riktigt bra ut. Jag älskar de där fälgarna och var nära på att köpa sådana själv. Väldigt bra pris i mitt tycke men nu har jag inte följd priserna på ett halvår. Bittert att den inte har sportstolar men som någon sa kan man nästan leva med det...

Anders-72: Filmjölk på överläppen?? :D
Känns som ett riktigt bra köp om allt stämmer. Håller med J.L att man nästan hade kunnat leva utan sportstolar i detta fall, men bara nästan.

OT: i den bifogade optimistlistan känns 4-d 02:an i Halland för 175kkr som ett klipp :-)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Japp, filmjölk på överläppen var nog det första jag tänkte på när jag såg kromlisterna över njurarna :)
Men efter lite tillvänjning tycker jag det ser bra ut.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Riktigt snygg. Påminner om min bil :-)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Enligt annonsen skall bilen ha "dynamicpaket". När jag köpte min bil ingick sportstolarna i dynamicpaketet. Var det annorlunda på -05?
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Bra uttalade där Sevak! Baserat på en grundlig undersökning av bilen i fråga antar jag?

Nockenwelle: Paketen borde väl kunna skilja sig mellan Sverige / Tyskland? Det är ju inte omöjligt att bilen har något tyskt paket liknande det svenska Dynamic men inte identiskt.

//Lövet
Andreas: Bilen togs i trafik i utlanden 27 maj 2005, någon gång i juni 2007 togs den in till svergie. Sedan har den stått i svergie 1½ år. 2200 mil låter orimligt. Det är min åsikt. Jag skrev "jag tror de har fifflat". Inte de har fifflat.

16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Du tror alltså på myten att alla tyskar kör 3000 mil om året?

(Den genomsnittliga tyska körsträckan är snarare lägre än den svenska. Däremot finns det fler långmilare pga den större vagnparken)

//Lövet
Nej verkligen inte. Har jag sagt det eller? Va de inte du som lista en hel sida med massa optimister där de handlar om för högt pris. Tycker du är optimist då det gäller miltalet på den här bilen. Vem vet kanske har jag fel eller kanske har du fel. Slut diskuterat från min sida.
DMZ
Så såja, inte bråka nu i Juletid;-)
Tittar man på bilen, så ser den verkligen fräsch ut. Ratten är ej blank.
Kan nog tänka mig att bilen rullat de uppgivna milen.
ja
101
jayman
E61 525iT xDrive -10
Ahhh... blå med cremeläder... mycket snygg komination!
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Hm, annonsen är borta. Såld?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.