|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk *Har bilen snackats om i någon tråd tidigare? hittade inget. *Någon som provkört eller har någon mer info om bilen? *400hk med bara datamappning låter extremt slitsamt och farligt? Går det äns? Tror nämligen att bilen går att få ner till 199000kr och älskar färgen. Rätt färg, manuell, navi, taklucka, rätt pris. Mvh // | |
|
400 hästar genom chip...Eller hur...Länk Slutpriset hamnar under 190" är min gissning... |
|
|
Det är helt omöjligt att få ut 400 hk ur en M3 bara genom att byta programvara. Racimax anger själv att deras chip ger 359 hk och 386 Nm, vilket möjligtvis kan vara rimligt. Vad menar ägaren mer är gjort med motorn? Jag tippar på att det skulle kosta bortåt 100000:- i hårdvara att trimma en M3 till 400 hk utan överladdning... |
|
| Enligt "racimax" hemsa så får en M3 E46 knappa 360Hk efter "chipning"...Så såvidda han inte bytt kammar + lite till o därefter mappat bilen så har den ingalunda några 400Hk... | |
|
Annonsen låter så seriös i övrigt så javisst detta är konstigt. Det kan inte vara Nm killen pratar om? Jag skulle själv vilja ha Racimax ECOMAX-Tuning som ger 350hk och ett utökat vrid till ca: 400NM (398). Ja vid ett pris på 190kr är det inte mkt att bråka om tycker jag även om den nu skulle vara omprogramerad. |
|
|
Säger inte annonsens angivna förbrukning hur bilen är körd? Asken |
|
pg_ice |
"Bränsleförbrukning: Hård körning: mycket!" haha om annonsen är seriös vet jag inte. låter mer som en 18 åring som äger den. om nu ägaren påstår att den har över 400hp då borde det finnas bänkpapper på det. så det är ju bara att fråga om papprerna på effekten. jag tror faktist jag ska dra iväg ett mail och fråga efter bänkpapprerna. |
pg_ice |
eller jag gör så här jag mailar racimax och frågar vad som krävs för att få ut 400hp från en M3 E46 och om dom kan fixa det. postar svaret här senare |
|
Om den har 400hk så ska den gå fortare än 280 km/h oxå, då en orginal CSL med 360 hk gör nästan 300 km/h Henrik |
|
|
Jag vill inte på något sätt avgöra om annonsen är korrekt eller ej. Det kanske finns annan fakta som inte framkommit som stöder påståendet med över 400hk Men att plocka ut ÖVER 400hk en 3.2l sugmotor. Det är i min värld modifieringar för runt 100kkr. Knepigt då att detta inte nämns i annonsen, vilket borde höjja bilens värde? Högkompkolvar (Varför inte köra "etanolkomp"), styggare kammar, ev. spridare, grenrör, racekattar, avgas och övrigt kring lull lull, samt ECU mappning så börjar man börjar krypa nära 400hk ur 3.2l |
|
|
Asken, jag tänkte också på det. Men vem försöker man lura, klart alla M3-ägare har provat lite hårdkörning med sin bil. Enda skillnaden kan vara att denna kille har dessutom noterat förbrukningen och är ärlig. Mvh Johan |
|
|
Den verkar fin på bild iaf. Kan nog va värt att kolla upp och provköra bilen iaf. 400hk är det nog inte i den, men 350hk kanske. Han kanske använder "400hk" som ett lockbete bara, för att få fler köpare :P vilket känns som misslyckat. /Jonas |
|
|
Att ljuga om effekt kanske funkar när man ska sälja en chippad Volvo 850 Turbo -94 men att göra det med en M3 E46 ger nog bara motsatt effekt. Jag skulle definitivt bli tveksam av att köpa en M3 av en person som antingen har usel koll eller rent av ljuger rakt ut. Inget av alternativen är positivt liksom. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
pg_ice |
fick svar. dom känner tydligen inte till M3 E46 så jag var tvungen att skicka ett till mail med HP och motorstorlek. 25% effektökning alltså då landar man på 432hp! jag hade ingen aning om att det finns trimfirmor som tror på tomten men nu fick man det bekräftat :) mailet "Hej, Jag måste veta mera om bilen: antal orginal Hk, motorstorlek. Efter en optimering hos oss kan man räkna med en effektökning av ca 25%. Vi garantererar minumum de antal Hk som vi uppger på vår hemsida. Vi optimerar orginal programvaran - Önskar man bänka sin bil är det till en kostnad av ca 6000:-" 6000:- för en bänkning? en bänkning i normala fall går på max 1500:- |
pg_ice |
mail2 från racimax M3 E46 trimmad hos racimax "Den får ytterligare 26 Hk och ett ökat vridmoment på 21 Nm." enligt racimax så M3an i annonsen har inga 400+++ hp den har 372hp i bästa fall och även det låter för mycket för bara ett chip jag skickad iväg ett mail till som löd: "ok då vill jag gärna se bänkpapper på det annars tar jag det för tomma spekulationer" |
|
Jag har träffat killen som säljer bilen, på anställningsintervju:) /Hampus Länk |
|
|
Har sett bilen i mitt område. Ser fin ut.. Hampus Intervjuade du honom elle rhan dig? Vilket företag var det på? |
|
|
Vad är det för firma liksom? "Vi har ingen aning vilken bil det är men vi garanterar en effektökning på 25%" Vilka tomtar! Hur kan man ens fundera på att lämna in en bil där? //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
| Så många m3 laguna seca blå kan dom ju inte masserat? Låter konstigt alltihopa detta. Har bilen ens varit dit överhuvudtaget? Någon som vet? | |
pg_ice |
Mail3 från Racimax. nu frågade jag om bänkpapper dom påstår ju att M3 E46 får 25hp då måste dom väl för fan ha fått det nånstans ifrån. jag tror ju att dom bara snackar men det vore ju skoj att se hur långt man kan pressa dom innan dom erkänner det ;). Mail3 "Hej, Då bör du kontakta den person som du önskar köpa bilen av om han har bänknings dokument. Bänkning måste göras före och efter en optimering. Det är inget vi gör!" Inget dom gör alltså RACIMAX TRIMMAR BILAR OCH HAR TILLGÅNG TILL RULLANDELANDSVÄG? MEN DOM BÄNKAR INTE BILARNA DOM TRIMMAR.? är det så det ligger till? från förra mailet "Önskar man bänka sin bil är det till en kostnad av ca 6000:-" |
|
Ställer mig ytterst tveksam till att det ö.h.t blir en märkbar skillnad på effekten bara genom mappning. Vill man ha en märkbar effektökning på en M3 E46 så är det billigaste och mest driftsäkra att kompressorkonvertera. 440 hk och 450 nm för under 50000:-. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.