|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en 135i coupé som bilhandlare har haft som visningsbil, hur mycket kan en sån vara värd ? (gått ca 750mil) Några råd inför denna model ? Har följande: Advantage & Comfort i komb. med M Sportpaket Navigation Professional Klimatautomatik med 2-zons reglering Parkeringsdistanskontroll (PDC) - fram och bak Stöldlarm Xenonstrålkastare + en hel del till | |
|
Har också kollat lite på 135:or, även om jag är mest inriktad på 335i Coupe. Det verkar ju som att 135:orna är ännu mer svårsålda/har en mindre köpkrets än 335:orna. Bilarna hos handlarna har ju varit ute på annons i ett halvår i vissa fall utan att dom blivit av med dom. Samtidigt görs ju inga större prissänkningar heller och snart blir ju en 2008 förra årets modell i och med att vi går över årsskiftet. Bilen du beskriver har väl gått på runt 450000kr men den skall väl ner en bit under 350000kr när den är snart 1år och gått uppåt 1000mil.. //CB |
|
|
Du får minst 10% om du köper en nu, då är du redan nere på 405k i C_Bs exempel. Att den sedan gått som demobil i 750 mil trycker ju ner priset ytterligare. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
| Ar det verkligen sa svag efterfragan pa 135 coupen i Sverige? Nu ar ju bilmarknaden i stort ganska sa svag, men det forvanar att en sa pass "rolig" bil inte lockar - eller ar det kanske att 335:an ar mer allround och darmed mer efterfragad? | |
|
Tack för de vänliga svaren. Provkörde den idag och är riktigt nöjd. Priset jag fick är 320.000 kr för bil och vinterdäck på 17" fälgar. Och jag får lämna in min peugeot 206 gti 02. Tycker att det är ganska ok pris ? |
|
Martin E |
Tycker det verkar vara ett hyfsat bra pris med tanke på värderaset på 20-25% första året. Personligen tror jag bilar som dessa är ganska rasar ruggigt i pris pga att dom är dyra att äga och är rena nöjesfordon och inget för pendlaren. Dieselbilar är det som gäller |
|
Blev det 320 SEK + 206 M02 eller 320 KSEK - 206 M02 ? Hoppas det är det sistnämda som gäller. Förhandla! Snart bokslut... |
|
|
Är också nyfiken om bytespriset är med 206:an i inbyte eller inte. Vad är det för färg på 135:an? Berätta gärna mer om dina intryck av provkörningen. //CB |
|
|
Tyvärr var priset med 206an, färgen var blåmetelic. BMWn var betydligt roligare än jag väntat mig, hade ganska höga krav ändå. När jag körde hem i 206 så trodde jag det var fel på den, den kändes så slö ! Tycker du skall prova en CB. |
|
|
En 206 GTI verkar ligga runt 60.000kr på Blocket. Då betalar du alltså runt 380.000 för en begagnad 135i. Jag skulle inte gå vidare då jag tror att man lätt kan få runt 10% på en ny 135i idag och då skulle hamna runt 405.000 25.000kr för att speca bilen helt själv och slippa vetskapen om att alla som suttit i bilen kört stenhårt skulle vara värt det för mig alla fall. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Här är alla till salu på Bytbil: Länk! Dyraste (cabbar undantaget) 379'...mellan 400 och 1500 mil... Håller med Lövet... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Sorry...missade visst ett litet tecken: Länk! / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Nähä...lägg bara till utropstecknet i adressfältet efter att du klickat på min länk, så funkar det... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Den här känns ju betydligt mera prisvärd: Länk! //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Håller med Lövet, den länkade bilen känns mest prisvärd av de utannonserade 135:orna, finns en Sedonaröd i malmö också med ungefär samma mil och utrustningen men personligen tycker jag den gråa är finfin!! Efter som jag själv letar 135/335 Coupe(vet inte vilken som men skall inrikta sig på, rättså lika bilar..) undrar man vad man skulle kunna få ner en sådan i pris, utan inbyte och med kontanta pengar.. Bmw handlarna borde väl vara medvetna om att det inte är dom mest lättsålda bilarna/liten köpkrets(överlag är väl inga bilar är lättsålda i nuläget) och vara like prutningmottagliga , eller så kör dom med den gamla vanliga "Den får stå, rätt vad det är så kommer det någon och köper den för vad vi vill ha" //CB |
|
|
Att köpa kontant är bara en nackdel för BMW handlaren (han får provision på finansen annars) men utan inbyte är alltid en fördel. Jag är dock inte tillräckligt kunnig på modellen för att ge en prisvägledning. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Jag slog till, och blev en BMW ägare. Fick med vinterdäck på 17" fälgar ochså. Så det blev 320 + min peugeot 206 gti 02 jag fick betala. Räknade på Bmw sidan vad bilen skulle kosta mig ny, blev 462. Vinterdäcken skulle kostat mig 17 enl säljaren. Så bil för totalt 462+17=479 Är rätt så nöjd med mitt köp, visst man kan alltid pruta mer men.... Om jag väntat så skulle min peugeot 206 gti 02 ochså sjunka mer i pris, den är snart 7 år så man vet inte vilka dyra fel som skulle kunna komma under väntetiden. |
|
|
Grymt! Stort grattis! Släng gärna upp en bild! :) Hade själv gärna åkt 135 coupé men den är för trång enligt sambon. Jag tyckte att den var alldeles lagom när jag provkörde. Förstår inte alls vad hon menar. ;) Grym bil hur som helst! /Wiberg |
|
| GRATTIS! Sicket schysst byte frisör Peugeot till värsta racern :) | |
|
Grattis till köpet! Jag provkörde en 135 coupe 08 tror den hade gått omkring 750mil. Underbar bil men vet inte. Kunde inte riktigt smällta bmw+turbo. Det typiska turbo lagget fanns samt att den tappade en del på slutet där en vanlig bmw motor bara fortsätter. Pris? 289k! Den saknade visseliggen dom två viktigiste sakerna klima automatik och xenon. Men prisvärt ändå. Mvh Jojje |
|
| Grattis! Tuff och snabb liten bil. Har själv blivit ifrånkörd av en sådan på Mantorp. Då körde jag ändå Porsche 996... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.