AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.052

Rätt pris 325i 2006?

Sida 2 av 3
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vore jag dig och inte hade så bråttom skulle jag vänta tills runt februari och då köpa bil för de pengar som finns tillgängliga kontant. "Andrahandsvärdena" kommer ta sig en mycket rolig vändning i januari-februari, helt till köparnas fördel. Bilpriser.se är som dagstidningar?
Mvh
Asken
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Ja du lövet.........du är ju en stjärna för sig!!!

När jag kollade upp 30 bilar på blocket som man kunde se regnummer på så var det endast 5 som var med återtagande rätt på!....Och dom var oxå billigast.....och ägdes oftast av en utlänsk (inget illa menat!)... men dom kanske är nya här och inte har så mycket deklarerat...

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Craile: Vad har "the master" för kommentar till priset på länkad 325 XiA Touring i förhållande till trådskaparens fråga?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Craile: Du fattar uppenbarligen fortfarande inte vad återtaganderätt är! Det har (nu skriver jag för hundrade gången) INGENTING med ekonomin hos den som söker finansen att göra.

//Lövet
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Mycket......kul........att..........följa.........dessa.......
trådar........med........vissa......av............er................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haha :)
Cr
1.095
Craile

Det e lite synd om er faktist!!!....
Konstigt att min morsa köpte en BMW 118 nu på BMW med BMW finans UTAN bilen som säkerhet!.......Jag satt själv med när hon handlade och han sade TYDLIGT att hon inte behövde ha bilen som säkerhet!!!
Och ringer man nu upp och kollar regnummret så sägs det inget om återtaganderätt!!!

Lövet: Vad kan detta bero på då????????????????

Cr
1.095
Craile

Ja det priset som är på den länkade 325 XIA tycker jag är helt normalt!!!.....................................
Eller skulle det inte va det crille eller???.......................

Du tyckte ju inte att man skulle ge över 180 för en 325 E90!!!???...............

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Jag hävdar att över 180´ för en relativt påvert utrustad 325 -06 som gått drygt 5000 mil vore för mycket. Du hävdar att den är värd mer.
Ett sannolikt slutpris på 325 XiA:n är ca. 190´, det tycker du är normalt. Då får du en fyrhjulsdriven 325 som gått mindre, har minst lika mycket utrustning och som säljs på firma med 24 mån garanti. Hur går det ihop? Är antal mil, utrustning och var/hur den säljs oväsentligt för din värderingen?

Jag hävdar att 325 XiA:n är "mer bil" och borde kosta mer än bilen trådskaparen ursprungligen frågade om...
Då kostade väl din mammas 118 för lite och lånebeloppet blev för litet för att ta bilen som säkerhet.

Så här står det på BMW Finans hemsida:
BMW Billån.

Din BMW räcker som säkerhet för lånet, det begränsar inte dina möjligheter att låna till annat.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Craile: Med tanke på att allt du skriver är antingen lögn, påhitt eller rena felaktigheter så tror jag inte ett dugg på det (eftersom jag vet att det är fel).

Ge mig regnumret på mamsens bil så att vi kan kolla upp den på VV. Men det kommer du inte göra eftersom du innerst inne i din 17 åriga hjärna vet att du har fel den här gången också.

//Lövet
Craile

Crille......Jag gämförde inte med den som trådskaparen länkade till!!!
Jag menade priser i största allmenhet för 325 E91!!!

Cr
1.095
Craile

Lövet.....Är du en sån som är i alla trådar och skriver och tycker till eller???
Tycker jag ser dig överallt!!!
Det är väl det att du kan mycket kan jag tänka mig...

Jag menar du äger ju inte en BMW vad jag kan utläsa i alla fall......Och har bara ägt en enda......Vad som går att läsa i alla fall.....

Eller har du jobbat med dom eller???

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Craile: Och du menar att du inte "lägger dig i"? Skillanden är att Lövet har något vettigt att komma med och verkar ha en hel del kunnskap om bilar i allmänhet. Något som verkar sakna...

Om någon anser att jag "lägger mig i" och bara snackar skit (?) så vill jag gärna höra det, så skall jag hålla käft.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
"Något som du verkar sakna" skall det vara...
Cr
1.095
Craile

Tycker mest att lövet kommenterar andras inlägg!!!

Vad då lägger mig i.......Har jag aldrig skrivit!!!
Vart då???

Cr
1.095
Craile

Eller rättare sagt snackar skit om andras inlägg...

Jag menar för Lövet får ju inte andra ha åsikter!!!......Han måste ju få sista ordet och han har alltid rätt!!!........Vilket jag anser är lite små barnsligt!

Skriver man vad man tycker och tror.....Och vad man har för erfarenheter om det som trådskaparen skriver så kommer Lövet och bara snackar skit om det!......... Jag menar vad har han för problem??? Har man inte rätt till en åsikt eller???

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Visst skriver Lövet många inlägg och jag har inte alltid samma åsikt men Lövet är insatt och det är vettiga och sakliga inlägg han skriver. Det jag framför allt uppskattar är Lövets koll på andra bilmärken än BMW.

Tror du senaste tiden skrivit minst lika många inlägg som Lövet men det är inte mycket substans i dem. Mest tuppfäktande med andra forumdeltagare.

Craile när du svamlar om ämnen du inte verkar ha koll på som tex återtaganderätt och liknande så är det väl bra att någon/några rättar och försöker förklara hur det ligger till. Handlar väl inte så mycket om att ha åsikter i detta fall.

Vore det inte bättre att försöka läsa och lära istället för att direkt vända taggarna utåt?
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Ja jisses....sicken röra...
Finns det verkligen ingen som har handlat bil på detta sättet innan?
Själv köpte jag en Audi A-05:a av kreditgivaren direkt...vi kom överens om restpriset och jag betalade direkt till i detta fallet Volvofinans Bank. När dom fått pengarna var det bara att hämta kärran. Skitlätt och inga som helst problem tyckte jag. Dessutom var det några tusenlappar billigare än vad restvärdet på leasingen var men den slanten tog Volvofinans av leasetagaren. Det var ju inte mina problem sa dom.
Fast visst kan man trampa snett ibland i köpeträsket men lycka till allihopa

Frasse
Cr
1.095
Craile

Jag håller helt klart med om att det är bra när någon rättar när man har fel.........Men man kan ju göra det på LITE trevligare sätt!

Möjligt att jag har fel när det gäller återtagande rätt i viss del...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.