AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.176

Vad betala för BMW 530IAMT 05-06?

Sida 2 av 3
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Men du kan tydligen mycket eftersom du "tokkollade" och ändå köpte en bil med flera konstiga fel.

Vi tar och återgår till trådens ursprungliga fråga innan den blir låst.

Och du Craile, gör inga inlägg om du inte har något att komma med och skriv så man förstår vad du menar.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Jag hade saker och komma med.......Tråden handlade om köptips!
Jag skrev vad jag hade för tips och erfarenheter av diverse BMW......Men det fattade nog inte du crille!

Hur har det gått hittat något bra ännu???

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Noll koll, fördomar, dåligt underbyggda argument, skapande av nya användare för att berömma sin egen bil, katastrofal stavning i inläggen. Du imponerar på varje punkt Craile. Det börjar bli dags att ta bort din användare här och återvända till Zatzy.

//Lövet

tänkte göra en uppdatering igen har funderat under helgen på vad jag skall göra hittar ingen 530 eller 535 som jag vill ha till rätt pris iaf! Men jag har nu kommit fram till att jag kan tänka mej att lägga mer pengar och istället fortsätta leva i "synd" och åter igen köpa en Audi:s har kollat på dessa exemplaren Länk Länk och sen sätta på Länk men om ni vill rädda mej fårn att synda återigen så får ni gärna komma med andra förslag har som sagt omvärderat budgeten lite så kan tänka mig upp till 380-400 så har ni några bra förslag så tas dom emot med stor glädje. Hoppas man inte blir blockad nu bara för att man säger att man köper audi istället för BMW ;-)

Ha de bra!

When batman takes a vacation he does the Gumball
Åsikter om Q7 mottages gärna om det är någon som har provat Q7 riktigt!

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Har provat en Q7 4,2. Väldigt "fet" bil med ett överflöd av allt. Den känns faktiskt inte så stor som den är. Men tycker nog den är lite väl stor om man inte har ett extremt behov av plats.

Du kan inte tänka dig en ny Q5? Har tyvärr inte haft möjligheten att prova den än, men den verkar mycket trevlig.
Crille 82 jag funderade på q5 eller X3 men för dom pengarna får jag varken motor eller utrustning som jag vill ha! Men ni har inga förslag på BMW som ligger i den prisklassen? Köper den inte så mycket för storleken så det bryr jag mig inte så mycket om men man känner sig ju definitift säker i den!

Crille82: Öh....vad menar du med "men du kan tydligen mycket eftersom du "tokkollade" och ändå köpte en bil med flera konstiga fel"?

Naturligtvis har de bilar jag köpt fått fel men hittills (peppar,peppar) har det aldrig rört sig om andra saker än rena "förbrukningsartiklar"...Sen om du syftar på min "renovering" av min M så är du väldit snett ute...Jag byter delar endast pga att "nytt är nytt" inte för att det är något fel på det jag byter (mer än casterbussningen i framvagnen, men på en -94a som man ägt i 5 år så tycker jag att det är helt acceptabelt). Läs på innan du vräker ur dig något. Tack.
När du än dock är i de prisklasserna, kanske du skall ta dig en titt på följande objekt?

Länk
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Dawwe: Inlägget var absolut inte menat till dig utan Craile, som vräker ur sig allt möjligt...
Crille82: Ok...Jag misstänkte det men det kändes mer som om det var riktat direkt mot mig:-)
nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
Craile:
Det är lite märkligt att du tycker att "alla" importbilar är mätarskruvade lik samtidigt som du i 2st trådar beskriver din 750 som otroligt fin o prisvärd.
En 95a med regnr UNL ... En solklar importbil.
Cr
1.095
Craile

Jag kan inte mer än att skratta!!!
Det jag vräker ur mig är fakta!
Fördomar???....hhmm.....tror inte du fattar!!!.....Det är av egen erfarenhet och efter vad jag själv har sett på import bilar!!!......Men du tror ju att majoriteten bland import är ok!!??....LOL!!!
Men inte någon idé och diskutera med crille eller lövgren.....Ni är bäst jag vet!
Patetiska!!!

Men men.......Dom Audi du funderat på tycker jag absolut är nåt att ha!
Tror du får mindre problem med dom än BMW faktist..........Även om jag gillar BMW lite mer.....Trots deras alla fel och problem på dom senare modellerna! (VERSKTADS FAKTA!!!)

Men det kanske inte bara är BMW???

För att försöka kringå pajkastningen och istället prata Q7 så kör en i vårt villaområde en Q7 3.0TDI sedan drygt 2 år. Han är mycket nöjd med bilen förutom dieselförbrukningen på motorväg i 130km/h som enligt honom ligger på ca 1.2L/mil så det blir många tankstopp trots diesel. Snittförbrukningen när han kör ligger annars på 1.3L diesel/mil vilket tydligen är klart högre än deklarationen.

Hans summering var att Q7 är en kanonbil men att motsvarande Allroad är ett trevligare och ett bättre val sett i ett helhetsperspektiv.

Cr
1.095
Craile

Ja det var ju ingen kul förbrukning när man kör diesel.
Men kan tänka mig att det är riktigt bra o go bil!

Länk
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Ja, det var sjukt mycket. Chefens X5 3.0 diesel ligger på 0,8 vid den farten.
Att den drog så mycket vid 130km/h var jag inte medveten om 1.2l/mil är inte några siffror som imponerar! Speciellt eftersom att jag inte ofta ligger under 140km/h på motorväg och 75% av min körning är motorväg resten är stadskörning och där är den ju knappast snålare!
Denna bilen kom ut på annons idag passar mina önskemål perfekt förutom att den ej har den stora klimaten men en ligt johan och grandy så funkar det ju lika bra med den lilla. Facelift också vilket är ett stort plus!
Länk
tvesovla funderade ett tag på cayenne men om jag köper en SUV med V8 så skulle jag aldrig släppa gasen och därmed antagligen ligga på förbrukning runt 2 liter milen och det är jag inte riktigt sugen på.

wesemme:

Trevlig bil som du länkade till senaste det enda som jag tycker att det saknar är panorma annars mycket trevlig.
Wsemme,

Jag förstår dig - den motorn är nog lite FÖR rolig... =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.