|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har börjat bli riktigt sugen på att införskaffa mig en BMW 530i E61 05-06 högst 8-9000mil och då är kravet M-paket helst även automat men skulle eventuellt kunna klara mig utan detta. Tycker att det är svårt att få en bra uppfattning på vad man skall betala för dessa bilar då priserna varierar otroligt. Har tänkt mig att högst betala 280" vilka bilar skulle man kunna få för den summa tror ni? Har bla kollat på denna för 270" men är ju inte jätte mycket utrustning precis. Länk Är ju alltid kul med nav mm;) sen så har jag eventuellt funderat på att kanske lägga till lite pengar o satsa på 535d med M-paket men inte över 10000mil hur mycket skall man betal för dem? Tacksam för svar och exempel på bilar och vad ni skulle tro att ett aventuellt säljpris på dem är. Tack på förhand! //wsemme When batman takes a vacation he does the Gumball | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Som ägare av en av varje så kanske jag kan bidra? Den du länkar till är alldeles för snålt utrustad, den har ju inget utöver M-sport och komfortpaket. Den tror jag du tröttnar fort på, det skulle jag göra i alla fall. Men för 270' ska du kunna hitta en välutrustad 530 iAMT, tycker jag. 535dAMT är klart mycket dyrare, och tyvärr är det nästan kört att hitta en kortmilare (under 10000 ärliga mil är kortmil för mig) som samtidigt är välutrustad. Speciellt de svensksålda, de är med få undantag snikutrustade de också. Men det såldes en 535dAMT för 265' för någon månad sedan, en silvermetallic med 9500 mil på, fast den gick på en vecka trots att den var snikutrustad. Tror du får räkna med minst 300-ingen för en välutrustad svensksåld kortmilare. Jag hade min 535:a på annons innan jag blev påkörd, och var förvånad över det stora intresset. Som jämförelse lär den annonseras för runt 285' snart och 530:n runt 255'. Vill du jämföra utrustning osv, se min blogg Länk . Mvh Johan |
|
Johan: Du tycker väl alltid bilarna är dåligt utrustade, för du verkar tröttna fort på dina egna... ;) Denna ser fin ut, väldigt få mil och hos BMW-handlare. Men den är inget för dig Johan ;) Länk Den viktigaste utrustingen får du nästa alltid montera efteråt och det är iPod-interfacet till iDriven, gärna i kombination med HiFi eller bättre. Helläder och utökad klima klarar man sig väldigt bra utan. |
|
|
Tack Johan för informationen du får gärna skicka ett PM när du skall sälja 530:n! Har vart o kollat på den bilen som Grandy länkar till men den föll bort direkt! Dels så har den ingen klimatautomatik vilket jag ser som ett måste även om Panorama väger upp men dett som verkligen gjorde att jag inte ville ha bilen är hur den verkar o vara skött! Kolla på bilderna hur sätena ser ut framsätena ser ut o känns som om de har gått minst 20" mil istället för 4" och i baksätet är det gropar o antydan till hål i klädseln, tyvärr fär hade den bara haft klimatautomatik o bättre interiört så hade den med största sannolihet stått på garageuppfarten nu! Tacksam för flera tips och gärna med prisantydningar! Tack på förhand. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
Det verkar som att sportstolarna har sämre skinn än komfortstolarna, för sportstolarna ser oftast väldigt sunkiga ut efter bara ett par tusen mil. Dessutom är komfortstolarna makalösa, jag har i alla fall aldrig suttit i ett par bättre stolar! För mig är komfortstolar och panoramatak väldigt mycket värt, det måste jag säga. Då faller nog min 530 bort, dels har den precis slagit över till 12000 mil, och sedan har min också "lilla" klimatorn (för det är en klimator det också). Nu får nog Grandy lite roligt, för jag sågade hans köp av en bil utan utökad klimator... :-) Men jag har tänkt om, den funkar, men i ärlighetens namn saknar jag AUC:n. Grandy, du kanske har kollat möjligheterna att uppdatera? Det är lite lurigt med E60/E61, det finns väldigt mycket prylar till dem, men utrustningen är så himla dyr att de flesta svensksålda är otroligt snålt utrustade. Mycket av prylarna blir en vanesak, som Head-up och aktiv farthållare. Men en sak jag faktiskt klarar mig väldigt bra utan är navigatorn, min Garmin för ett par tusen är bättre på alla sätt (förutom montaget naturligtvis). Enda anledningen att betala över 20 lappar för originalnavit är att skärmen blir större! Mvh Johan |
Kan ju tillägga att min är väldigt lik 3000-milaren, fast min har utöver vad den har även komfortstolar, stolvärme i baksätet, avtagbar krok, el/hydraul-baklucka, aktiv styrning, CD-växlare samt hifi-system. Saknar väl egentligen endast navi för att räknas som mycket välutrustad, och jag är lite sugen på att montera in lilla navit i den. Men det finns ett par svensksålda på blocket för 259' som faktiskt är riktigt prisvärda. Inte maxade, men ändå tillräckligt mycket prylar i dem. Med lite prut så? Mvh Johan |
|
Har ingen uppfattning om prisnivå mer än att den som vill kontantköpa en begbil på denna prisnivån rimligen borde inte bara ha ett guldläge utan ett guldläge i kvadrat... |
|
|
När det gäller utrustning som jag saknar som jag skulle föröka få med på nästa bil är, PDC, framför allt bak. Och sidospegel som fäller ner sig automatiskt när man fickparkerar så man se trottoarkanten. (Finns det på E60/61?) Nu bor jag centralt i stan och fickparkera jämt. Johan: Lite läsning om uppdatering av klimataut. Länk Verkar kunna få en hel del 545 Touring för pengarna idag. Länk |
|
| edit: Glöm min länk då det var om farthållaren... | |
simon_en, visst kan man tycka det, men faktum är att bilar med rätt utrustning och ett ok pris försvinner fort, de med rätt pris ännu fortare. Det finns alltid folk som har pengar.... 545 är kul, men inte med den utrustningsnivån. Men med M-paket och lite mer prylar, då hade den varit kul! Motorn är helt ok, men med tanke på att min 530 drar 1,1 blandat så lär väl 545:an ligga på minst 1,3. Mvh Johan |
|
Hej igen! Har funderat fram och tillbaka på 545 faktiskt är en fantastisk bil har åkt 545:or fleragånger även kört dem själv och det var lika roligt varje gång. Men har kollar försäkring på den och det gillade inte min ekonomi jämfört med 530/535d! Fattar inte varför 545 skall vara så mycket dyrare än 535? Har funderat lite och kommit fram till att denna kanske kan vara ett alternativ Länk visst inte mycket utrustning men tänkte sätta in business naven och ipod interface isf. Men vad tror och tycker ni om den bilen? Som sagt förslag på bilar motages med stor tacksamhet då man nu har kollat så många annonser att man blir snurrig i huvudet. Tack på förhand! When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Den sista du länkade till som var "billigaste o finaste".....Är det import eller?.....Jag menar han döljer ju regnummret! Jag själv personligen skulle alldrig i livet köpa en bil för så mycket pengar som är import!......Man vet alldrig med dom! Letate för 1-2 månader innan jag hittade rätt bil för mig....Var då iof en E91 06:a.........Men då sollade jag bort alla import bilar! Sollade även bort alla privatannonser oxå..... men det behöver man ju inte....Men det vara bara för att jag ville ha lite garanti för dom pengarna........Och det är jag glad för nu i efterhand....har haft den på verkstad 4 ggr på en månad med garanti reparationer! Så det hade inte vart billigt och köpt den privat! |
|
Craile, just sådana kategoriska uttalanden gör mig mörkrädd. Jag har en av varje, och jag kan ju med absolut bestämdhet säga att min importerade bil har massvis med mer utrustning än min svensksålda, och skicket på den importerade är makalöst, på den svensksålda normalt. Så det där är bara fördomar, men visst, det finns riktiga importvrak också. Så om jag skulle vara lika fördomsfull som dig så skulle jag "gratulera" dig till en snikutrustad bil med blästrad front, salt-ätet underrede och biltemabromsklossar.... wsemme, den du länkar till är verkligen snikutrustad. Den har väl inget extra förutom kroken och metallic? Men visst, säkert en fin bil till ett ok pris. Personligen skulle jag hellre köpa en välutrustad 530d istället, och stoppa i en trimbox. Kom att tänka på att gropar i baksätet beror ofta på barnstolar, men groparna brukar försvinna efter ett par veckor utan dem. Mvh Johan |
|
Ja väldigt inskränkt uttalande av Craile måste jag säga Desstuom står det svensksåld och 1 ägare i annonsen... Annars tycker jag den upplänkade bilen verkar vara ett bra köp om man kan leva med mindre utrustning, priset är bra Länk denna ser väldigt trevligt ut, men det är 50.000 kr till... BMW CS #5139 |
|
| Säljaren av den i Linköping är en avlägsen kollega till mig. Borde inte vara något skumt med den bilen. Tycker bilen var fin och hade vettig utrustning, ändå. | |
|
Ja en import bil kan mycket väl vara ok!........och dom är oftast mer utrustade.......Men det finns allt för många som är skuvade på mätaren!!!.....Och det vet ni oxå!!! Men som Johan skriver......att det sitter biltema grejer och allt det skit du skrev.....Kan jag GARANTERA dig att det inte gör på så nya bilar!!!....Dom har inte kommit till något byte av något alls på bilen! ch salt får du ju lika mycket på en import ju...i alla fall om du ska importera en så ny......har ju bara vart 1-2 vintar sedan 06!!!...........Och kan lova att den inte rostar på 2 år! Och min svensksålda är inte snik.....Kanske motorn då (320)....Faktist har den nästan allt!...Mycket nöjd med den! :) Har jobbar mycket med bilar och köp och sälj av bilar......Mycket import......Och det är skrämmande vad mycket skruvade bilar det är!!!..... Men självklart finns det dom som är OK oxå.........Men man ska vara extra noga med en import och kolla allt papper och så......Ringa till Tyskland och få Besikningspapper och så....Det måste dom ge ut! m.m Men det är mer felaktiga import än OK!!! Det är ju inte bara utrustningen som avgör vilken bil!......Kolla även på skicket! Lycka till med letandet!......Övertygad om att du hittar nåt som passar dig! |
|
|
En fundering, vad tycker ni om värderingstjänster typ bilpriser.se och värdet man får fram på dessa? De flesta bilarna på tex blocket verkar ligga 10-15% högre än denna värdering. Visst kan det finnas utrustning i bilarna som kostade mer än guld när de var nya men hur är det när bilarna blir 3-4 år? Kan det anses som en bonus för att få sin bil mer lättsåld än en likvärdig utan? Dessa 10-15% kanske begärs för att det finns prutmån? Vad har ni för tankar om detta? // Henrik |
|
|
Craile: Vad har du för problem? Du resonerar som en 5-åring och du skriver så man knappt förstår vad du menar. Du säger att du "Har jobbar mycket med bilar och köp och sälj av bilar". Informera mig gärna om vilka bilar det gäller så skall jag inte köpa en av dem. |
|
| Craile: Om din bil nu varit inne på "garantirep" 4 gånger den senaste månaden så låter det inte som ett välskött/gott exemplar i mina öron...Om man "tokkollar" en bil innan köp så skall det mycket till om den skall in på garantirep 4 gånger inom en månad, låter nästan som om du "köpt grisen i säcken" o vill "försvara dig".... | |
|
Ni fattar verkligen ingenting!!! Ni är patetiska!!!....Väx upp! Jo vad det gäller min nya bil som vart inne 4 ggr så är det så att det är ett motorfel på den som har blivit skickad till Tyskland och ska åtgärdas nu i veckan! Sen har det vart lite små grejer som en styrled som byttes, en mjukvaruuppdatering och sen så gnällde coupé fläkten när det blev kallt! Och dom som inte visste att det är mycket fusk på import bilar.......Ni måste komma från en annan planet eller nåt!!! Men köp skruvade import bilar ni!........Jag skulle aldrig göra det i alla i den prisklasse! Billigare bilar under 100 blir ju liksom inte lika stor smäll om det skulle visa sig att den inte var OK! Så gå och kamma er lite och kom tillbaka när ni vet/fattar nåt!!! |
|
|
Visst det ´hade väl inte vart så mycket pengar på dom små reparationerna Men skönt med garantin! Så jag rekomenderar och köpa från handlare med garanti! Motorfelet har funnits sedan den var ny......Men förra ägaren kunde tydligen inte mycket! Men det gick ju på Motor garantin från ny! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.