AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.173

Spillt Kaffe på tyginredning - HJÄLP!

Sida 1 av 2
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Brorsan åkte med mig i bilen på en långkörning och lyckades med konststycket att spilla en halv kaffekopp i framsätet.

Jag har ljusgrå tyginredning och fläcken syns tydligt. Jag har provat med vatten och diskmedel, tygrengöring för kläder samt med någon skum-rengörare med borste som jag inköpte på OKQ8 (tror det var turlewax produkt, inte säker)

Någon som har tips på vad som kan funka eller skall man bita i äpplet och kolla med en rekondfirma?

//amullo
Åk till en mattfirma och hyr en matttvätt och följ instruktionerna som följer med. Brukar kosta ca 300 för ett dygn ialla fall här i Falun. Sen ska du få se att fläcken är borta. Ps du kan förbrehandla den med bioschout fläckbortagare om det är mycket och sitter hårt. Mvh Owe
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Tänkte rekomendera Turtles klädseltvätt, men den har du ju redan provat.
Kolla med någon mattaffär, dom brukar hyra ut maskiner för klädseltvätt.

Lycka till

Mvh
//Peter

St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Shit, Snobben är snabbare än Stålmannen : )

Mvh
//Peter

Visa användare
2.407
amullo
Tack för tipset. man får ta en sväng förbi en mattaffär.. Hade just en tanke om att våtdammsugning var det som återstog.

//amullo
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Kostar inte mer än ett par hundringar o få en stol klädseltvättad.. (Iaf hos oss..)
Visa användare
2.407
amullo
ligger oss här i Stockholm eller? Lämnar gärna bilen till en märkesbroder

//amullo
co
1.144
coldhex
BMW M135i
amullo du trimmar för hårt inte konstigt brorsan tappar kaffet i framsätet.
amullo:

Ta kontakt med Polerniss:

Länk
M3
380
M3Crille
Amullo; Tyvärr ligger vi inte i s-holm men kontakta "Polernisse" som jobbar i samma kedja (Ditec) så kan han säkert fixa ett bra pris o göra ett kanonjobb me klädseltvätten! :)
Visa användare
2.407
amullo
coldhex... GIVET! :D

Starre och M3Crille..
Tack för tipset! Tar en sväng dit och hör med honom om man kan få "Autopower"pris.

Har en bra erfarenhet från DITEC. Arbetade lite åt några av deras handlare för några år sedan när det handlade om rekond och lackförseglingsbokningar. Kanske man skulle passa på att helrekonda. Man lär ju kunna få schysst pris nu på vintern

//amullo
Fe
58
Felle
523Touring, -05
Om du ändå lämnar in den för Ditec så kosta på dig en protec-behandling av tygklädseln då. Det doftar ljuvlig spritfabrik i två veckor dessutom och det kostade en slant men det har redan betalat sig när lillkillen kröp upp med två leriga stövlar i baksätet och jag kunde lätt som en plätt bara torka bort och det ser ut som nytt igen.
Visa användare
2.407
amullo
Jo, Det får bli en Protec och en Glastec
Fick rutan på min gamla Honda Glastec behandlad och hade hur kul som helst i regnet.. Snacka om en behandling som har ett riktigt praktiskt värde.

Har powerposts polernisse, men inte fått någe svar. Jag får åka förbi efter nyår och höra med dem.

//amullo
M3
380
M3Crille
Amullo; kan starkt rekom både Protec o Glastec! Glastec e inte svårsålt till kunder när dom kan se resultatet på min egen bil!! Brukar sälja en bums då ;) Trevligt du e nöjd o lycka till me kärran! :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bäste Herr Amullo: Givetvis så åker proffs till proffs så polernisse ordnar garanterat så att bilens säte ser ut som fabriksnytt åt dig. Nackdelen är att du bör kema båda framsätena för att finishen skola bliva jämn:) fördelen är att du kan be din bror suga i sig att prima automobiler icke är någon restaurangvagn samt lungt lämna din brors faktureringsadress till polernisse, hälsa ifrån mig:)
Mvh
Asken
PS Han jobbar för det mesta så det enklaste är att sända ett mail/fax med kontaktinformation så återkommer han då han inte jobbar DS
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Ska du lägga en Protec kommer du behöva att kema sätena om de inte redan är rena, annars kapslar du in skiten. Se till att den som lägger Protecen inte sprutar på plast, intstrumenbräda etc då det missfärgar, men de borde ju den som gör arbetet ha koll på. :)

Glastec är ju trevligt då man slipper skrapa rutorna denna karga årstid:)
Visa användare
2.407
amullo
Bäste Herr Asken.

Ehuru jag läst tydligt och förstått ert inlägg vilja bedja er ett stort tack för framgiven hjälp i sagda ärende.
(eller.. Tack för tipset mannen.. Schyst!)

:)

//Anders
Numera nyskrattad
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bäste Herr Anders!
Då Ni nu hava nyttjat edert prima fadersmål så kunnen Ni ock med slå ett slag för bryggerinäringen i detta rike och inmundiga ett stycke prima pilsner. Gnäller tanten därhemma, skyll på mig, schysst bra va?:)
Mvh
Asken
Visa användare
2.407
amullo
*asg*

//amullo
AeroX
Man bör och ska alltid kema säten innan man gör en PROTEC-behandling. Samt att man ska täcka ALL plast innan man går på med PROTEC:)

GLASTEC säljer sig självt oftast..har kunden engång haft det,kan dom inte vara utan det..:)
M3
380
M3Crille
Ett Ditec center har utbildning på hur dom ska gå till väga vid protec så risken/chansen att inredningen inte blir klädseltvättad innan behandling känns mkt liten o att man lägger skydd i bilen en självklarhet vid utförandet! Men kan ju va bra o känna till för dom som inte vet hur en behandling går till! :)

Dom som inte testat glastec vet inte va dom går miste om! :D Har d på alla mina bilar o kommer alltid o ha d i framtiden! Dom som köper sig en Ditec behandling köper oftast en glastec behandling oxå iaf hos oss då kunden får rabatt på glastec i samband me Ditec..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.