|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
john john: Vad är det för "tratt" du nämner? Sitter den innan luftfilterboxen? Kan för övrigt säga att ett sportluftfilter på min bil kommer att dröja länge om det kommer på ett sådant. Har förstått att det inte är så bra för motorn. Så jag kommer köpa extraktorgrenrör och ett catback-system är redan beställt. Det borde ju lösa mitt "problem"! //Jesper BMW - Better Make Way |
|
|
Ja, jag undrar också över den där "tratten" och var den i så fall sitter? Förändrar den alltså ljudet märkbart om den tas bort? Är dess enda funktion att ljuddämpa, eller ingår den i någon slags flödeskontroll också så att luftströmmarna blir optimala in i insuget? |
|
| Ingen som kan svara på vad det är för tratt och om den kan tas bort utan att några vitala luftströmmar förändras negativt? | |
STi |
Någon som hunnit testa detta lite mera? Har ex. Green cotton något sådant kit med avskärmning? Någon som testat att borra hål i original burken? Hur blev ljudet? |
|
Skippa sportfiler, jag har förstört 3st LMM på min volvo 740. Nyare LMM är mer känsliga än gamla, jag har en Volvo 360GLT med sportfiler men har en gammal bauta stor LMM som verkar leva hur bra som helst och filtret har satt där i ca 10år, kanske bara plocka en LMM från en motor med EGR rengöring än katalysator. Men något effekt ökning blir det blir det inte, kanske effekten förskjuts lite men inga extra hästar, så som med sport avgasrör, grövre men avstämd rör ger snabbare acceleration tunnare ger högre hastighet (trimma moped rätt så mycket) Men är det värt att slänga på en sådan om man inte trimmar bilen? Min 360GLT är trimmad och med avstämd rör, 140+HK ska motorn lämna.. inget omöjligt då bilen går som en oljad blixt, däcksläpp på 2:an och kommer man till rondeller så är det bara å peta ner till 2:an och stampa plattan mot golvet så driftar man runt hela. Otrimmad fick man nästan skjuta på för att komma iväg. |
|
|
Jag kör med ett Green cotton sportluftfilter i M3an. Man ska vara väldigt försiktig med filteroljan. Sprayar man på för mycket så klibbar det fast i LMM. Jag måste rengöra min LMM ungefär var 200 mil. Detta beror med största sannolikhet på för mycket filterolja på luftfiltret! Än så länge har LMM inte gått sönder, men det kanske kommer.. /Jonas |
|
|
Jag har kört 3000mil med AEMs olje fria filter på 540n. Inga problem alls, dessutom så är deras filter täta ända ner till partiklar som är ner till 1 micron. (Ett mänskligt hårstrå har en diameter på ca. 100micron) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.