|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ok, tack! ung. som min då. Göran FWD - Nej tack! |
|
| Är det bara diseln som har termostat "2" eller har 530i ochså det | |
| Gort: För min del var det bara några km innan det var full temp nu..en enorm skillnad jag har innan haft upp till ett par mil innan det blivit full termp | |
|
Hm...Kanske kan ett fel på termostat 2 förklara varför tempmätaren ibland stannar på kl. 11? Och att det tar så mycket längre tid för min 530d att bli varm än för min 525tds. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
>gorth Då är vi två med ungefär samma problem - tempmätaren kommer inte mycket längre än "kl. 11"! Jag har bytt termostat 2 - utan resultat. Vill du testa kan du låna min gamla termostat 2 (beg. men helt OK). Bytet tar 10 min. Mvh/Saij |
|
|
Saij: Då är det kanske den eldrivna tillsatsvärmaren som är paj? Mvh |
|
|
Jag har en dieseldriven tillsatsvärmare och den fungerar fint, liksom den fjärrmanövrerade motor/kupévärmaren. @Saij, det vore ju en lösning, men jag behöver nog assistans vid ett byte. Jag är betydligt sämre på det praktiska momentet, än på det analytiska. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
>rob_t_j72 Dieseldriven värmare på min gamla häck - som funkar OK. Mvh/Saij |
|
|
Underbart med detta forumet som nån sa tidigare! Har stora problem med min 320d -01 att få upp tempen och har bytt vanliga termostaten utan bättring! Imorrn beställer jag termostaten som sitter på EGR-kylet!! Återkommer! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.