AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.256

Bilen påbackad, kommer den bli lagad?

Sida 1 av 2
Bilen stog parkerad på gatan och någon tittade inte ordentligt när hon backade så bilen fick sig en smäll.

Länk
Länk
Länk

22500 mil på mätaren
1998, importerad 2001

Tror ni dem tycker det är värt att laga den eller kommer man få ett skambud? Bakskärmen är bucklig en bit in, bakluckan går inte ens stänga. Egentligen inga jätteskador men frågan är om det inte kommer kosta en förmögenhet att laga.

Dom här bilarna är väl knappt värda 35k nuförtiden.
Visa användare
83
DonThomaso
328i Coupé Individual -95
Det är dyrt (för försäkringsbolaget) att laga sånthär, krävs nog en bedömning från skadeverkstaden. Men alternativet är ju att de löser in bilen och min gissning är att det ändå kostar under 35k att laga detta, så jag tror på att de fixar skadorna.

Fick själv 328:an (-95:a 26k mil) lackerad till stora delar efter massa småbucklor från hagel, var nog uppe och nosade på bilens listpris där med.
Måste säga att jag är lite förvånad över hur lätt andra bilen klara sig, en Volkswagen Passat.

Glaset på lyktan krossad och spoilern lossnat lite, men inga plåtskador vad jag kunde se. Min fick ju rejäla bucklor i plåten.
Menar du att det ngn som smitit från platsen!? Hur f..n tänker människor...
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nämns väl ingenting om smitning vad jag kan se.
GU
307
GUP
525iAXT 1992
525iAX 1992
Beror kanske på vilket bolag du har bilen försäkrad i, vilket är det?
Plus att ärendet hamnar hos en skadehandläggare med erfarenhet!
mvh/Gunnar

mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
värsta med den skadan är att man nästan måste lackera dörrarna också så de inte blir nyans skillnad. får ju byta nästan hela bakskärmen.
Nejdå ingen smitning, hon som körde på den var mer upprörd än jag över det hela (på sig själv), det var jag som fick lugna ner henne otroligt nog.

Länsförsäkringar, både jag och den vållande är försäkrade hos dem.

Misstänker att lackjobbet kommer bli svårt att godkänna, mörkblå metallic är väl ingen snäll färg precis?
Blir lagning.

Mörka kulörer är generellt lättare att omlackera.
Dom kommer lacka skadad, dom bjuder nog inte på någon lack för båda bakdörrarna då det inte är gratis.
Sen kommer det itne spela så stor roll om bakdörrarna lakeras, om man inte lackar framdörrarna då dom ger nyansskillnad istället.
Fyfan !

Börjar nästan böla när jag ser detta !

Den här E39:an var en av dem mest välvårdade och felfria. Jag ägde bilen innan David. Allt som kan tänkas gå sönder eller strula eller rosta
på en E39 var bytt eller åtgärdat på denna.

Hur kan man backa på en bil så här extremt ?
Kärringen borde ju spärras in eller förlora körkortet i alla fall !

Hoppas att bilen blir lagad ordentligt.

Mvh Carlito.
Någon backade på tösens farsans 3mån gamla bil, var lackskador.
Dom drog därifrån och lämnade ingen lapp 7500kr självrisk.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Folk överlag är egoistiska skitstövlar idag, det är mitt synsätt och det får mig inte att må något bättre, så jag blir en bitter j_vel istället. ;)
mörkblå metallic är en bra färg för omlack förövrigt.
Var ute själv häromdan, någon har backat på min baklucka så den är lite intryckt och sedan lackskador då någon svängt, jag orkar inte bry mig längre jag är så trött på å se nya grejer varje dag.
Liknande historia här. Hade parkerat "min" hyrbil utanför gymmet och när jag kom ut var det ngn som tryckt in hela kofångaren på bilen och därefter smitit från platsen. Mitt enda val var att slanta upp självrisken...
Framtiden är osäker för bilen, verkstan sa att kostnaden för att laga den kommer hamna nära värdet på bilen, om inte mer.

Så länge får jag rulla runt i en 320d för 6.70 kr / milen, så för tillfället är man inte allt för bitter :)
Du kanske kan göra en deal med försäkringsbolaget att du får köpa tillbaka bilen billigt och sedan kan du ju åka till polen och laga...
Oturen fortsätter med att man kör på ett rådjur på julaftonsmorgonen med hyrbilen. Tur att man valde till en försäkring för 30 kr om dan!

Tråkigt att döda bambi på julaftonsmorgonen dock..
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
E90 är ju en grymt säker bil så det borde ha gått ganska odramatiskt till.
Tråkigt med Bambi dock.

__
Min bil:
Länk
Fick skambud från försäkringsbolaget nu, 36500 kr vill dom ge mig för bilen.

Nog för att den har gått långt men den är i fint skick (ratten har inget märkbart slitage, har sett bilar med halva sträckan på mätaren som haft en avsevärt mycket mer sliten ratt). Sportchassi, sportstolar, individual vita blinkers, el-gardin till rutan bak, PDC osv. Stereon blev stulen i somras och därför sitter det en ca 5 månader gammal original business stereo i bilen nu som bara den kostade 5 siffriga belopp om jag inte hörde fel från verkstan.

45 000 kr hade jag tänkt kontra med, tror ni det är vettigt?
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag hade varit glad för 36500.
Säg att du vill ha 50' så kanske du får något runt 40-45'?

_______

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.