|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Om man kör 3000 mil/år med en förbrukning på 1 l/mil, betyder varje krona extra i bensinpris 3000 kronor per år, eller 250 kronor per månad. | |
|
Priset var för ett par månader sedan ca 14 krl nu ca 10an. 4 kr,,, sparat 1000 kr per månad,många har 2st bilar som går dagligen, 2-3000kr + i månaden i ett hushåll är inte fy skam. Och sen kan det gå åt andra hållet med ,så ett par kronor hit eller dit kan betyda ganska mycket. Detta gäller privatpersoner,räkna lite på tex åkerinäringen. |
|
|
Visst kan man tjäna stora slantar på soppan just nu...och det farliga med det kan tex vara hushåll med inte allt för fet mån.budget som vänjer sig vid detta, för att sen åka på en rejäl smäll när soppan stiger upp igen. Nu har jag själv inte så värst höga kostnader på just soppan så för mig handlar det inte om så många 100 lappar i månaden extra vid ett soppapris runt 14-15:-/l Men jag lägger alltid över några 100 lappar extra just nu på sparkontot för man inte ska märka av extra utgiften vid ett höjt literpris på samma sätt. Är inga stora summor,men det känns bra! :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.