AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.967

Bensinpriset nu under 10:-/l

Sida 1 av 4
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Såg att idag att en liter 95oktan ligger på 9,94:-/l ifrån centralnivå om man säger så,inget priskrig lr så...
Måste vara hur länge sen som helst det låg under 10:-...någon som har koll på när det va?
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det var någon gång under 2004 om jag minns rätt :)

Mvh/ Niclas
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vänta bara till 2010 när miljönissarna sitter i regeringen. Då ska vi vara glada om soppan ligger under 20kr när de är klara.

//Lövet
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ja,det är ju de svarta hålet i allt...
Man kan ju hoppas att dom högra kan få 4 år till på sig att bygga upp något bra.
Fast chanserna att dom får sitta kvar är nog ganska minimala,tyvärr...
Blir det rött så kommer ju soppapriset skjuta i höjden,ingen tvekan.
Men gör man det så måste man ju erbjuda någon annat billigt,tex kommunalt.
Idag är det på tok för dyrt för att sporra folk att använda sig tillräckligt mycket av det som färdsätt.
Ner med ett månadskort på typ 300:- så ökar nog andelen betydligt!
Nu är ju soppapriset så tillfredställande så jag klagar inte just nu iaf :)

Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Enhetspriser á 20 kr på SL resor. Det goda tider det :-)
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Jag tankade för 9,99 på Hydro i Kungälv för två veckor sedan. Sist jag tankade under tian var 2005 tror jag.
Jag bor 22 km norr om Göteborgs centrum, alltså ca 20 minuters resa med bil.
Samma resa med buss tar ungefär den dubbla tiden och kostar 50 kronor (70 kr nattaxa) enkel väg.
Med ett bensinpris på 10 kr/l klarar jag mig på hälften av busspriset i ren bensinkostnad. Sedan tillkommer ju självklart parkering i stan, men det kostar max 100 kr i P-hus Nordstan.
Med andra ord, det känns ju inte direkt motiverande att åka buss...
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
100 spänn om dagen i parkering?! Betalar du det?

//Lövet
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
20 kr / timma kostar det, maxbeloppet är höjt till 150 kr nu, tidigare var det 100 kr.
Jag parkerar inte där dagigen pga jobb eller så, utan de få gångerna jag är nere i stan. Det jag vill säga är bara att det inte är så mycket billigare att ta bussen än bilen.

///Niklas
Jo det är väldigt bra gjort av regeringen att sänka priset på olja - nu under 50$ fatet - fantastiskt bra gjort. Tänk att lilla Sverige har så stort inflytande på världsekonomin och priset på olja - helt fantastiskt egentligen.
Det skiljde ca 50 öre mellan e85 och bensin på macken jag var på förut. Undrar om "miljöivrarna" fortfarande kör på e85... Det är ju inte lönsamt längre med upp till 40 procents extra soppaförbrukning jämfört med om man kör på bensin.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Såg en mack igår där det skillde 25 öre mellan bensin och diesel till bensinens fördel. Länge sedan det skiljde så lite.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
E95 - 9:85
E85 - 9:35
Diesel - 10:44
Det är inte ens nåt ide med etanol längre! Trodde inte att jag skulle uppleva igen bensinpris under 10kr!
Kanske läge för att köpa 750?

BMW - Beroende Med Wilja!
E95 ?
Menar du 95-oktanig bensin eller?
Syftar du på etanolinblandningen så borde du skriva E5 i så fall.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
henke lexus:
:-D
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Har man dessutom företagsrabatt på 65 öre blir det riktigt intressant att åka bensinbil igen.

//Stefan
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Henke Lexus, vad menar du med ironin? Det är väl ingen som hävdat att prisnedgången beror på politiska åtgärder i Sverige?
Nej men att blint beskylla oppositionen för framtida skattehöjningar, och indirekt hylla nuvarande regering för dagens låga pris på olja, som somliga gör känns lite magstarkt. Minnet är kort hos somliga som inte kommer ihåg att bensinen kostade 14 kr/l så sent som i somras med nuvarande borgerliga regering.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag tror att vi kan vara ganska säkra på att vi får rejäla skattehöjningar på fossila bränslen om den rödgröna röran vinner nästa val. Men det kan också bli så att borgarna tvingas höja de med. Det är inte politiskt korrekt att köra fossilt.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det handlar inte om blindhet. Det framgår av miljöpartiets partiprogram att påtagliga skattehöjnignar på bensin eftersträvas.
Varför tror du att folk har glömt att bensinen kostade 14kr/liter i somras? Det behöver man inte alls ha glömt bort för att framföra de ståndpunkter som förekommit i denna tråd.
Lexus, det är ingen som varken indirekt- eller direkt hävdat att nuvarande regering står bakom bensinprisnedsättningen. Däremot kommer kommunist-koallitionen, med all sannolikhet (läs. partiprogrammet) stå bakom en presumtiv skattehöjning varför det då, till skillnad från nu, kommer vara politiska åtgärder bakom beslutet...
Det kommer nog inte bero på miljöpartiet om soppan kostar 20 kr/l eller mer 2014. Och en miljöpartst kommer knappast få posten som finansminister om oppositionen vinner valet 2010.

Det här citatet är en smula provokativt
"Vänta bara till 2010 när miljönissarna sitter i regeringen. Då ska vi vara glada om soppan ligger under 20kr när de är klara."

Och i somras så kostade priset på bensin 14 kr/l. Var det också miljöpartiets fel?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.